Cel mai neglijat exercitiu din sala de forta

Publicat in

Probabil ca cel mai neglijat exercitiu de cei care merg la sala pentru a arata mai bine sunt indreptarile. Si este pacat, acestea aducand cele mai multe beneficii raportate la efortul depus.

Dintre exercitiile de baza din culturism: genuflexiuni, impins cu haltera si indreptari, cele din urma sunt cu siguranta cele mai putin vazute in salile comerciale de fitness. Si chiar in majoritatea programelor de antrenament de prin reviste, indreptarile sunt rareori vazute. Din pacate majoritatea judeca forta cuiva dupa cat pot impinge cu haltera de la piept. Un indicator mult mai bun al fortei sunt indreptarile

Multi instructori personali nu recomanda clientilor sa faca indreptari din teama de a nu ii accidenta si pentru ca nici macar ei nu le fac. Asa ca este greu sa ii invete pe altii cum sa faca indreptari in siguranta. Dar antrenorii cu cele mai bune rezultate sunt cei care isi imping clientii catre indreptari indiferent de tipul de antrenament si varsta.

Indreptarile sunt o alternativa viabila la genuflexiuni atunci cand vrei masa musculara rapid. La sportivii de performanta, in special voleibalisti si baschetbalisti, indreptarile inlocuiesc genuflexiunile, acesti sportivi avand picioare foarte lungi.

Majoritatea antrenorilor de top din lume (Dr. Mauro Di Pasquale, Brian Batcheldor, Charles Poliquin, etc.) sunt de parere ca adevarata forta se vede la indreptari. Sunt implicate picioarele, lombarii, spatele si antebratele asa ca este un indicator al fortei mult mai bun.

masa musculara mai multa

Pentru culturisti indreptarile au un potential urias pentru masa musculara si sanatatea pe termen lung a lombarilor. Dar ca majoritatea exercitiilor grele, precum tractiunile si genuflexiunile complete, sunt evitate de multi. Si nu exista un exercitiu mai bun in culturism pentru a dezvolta forta functionala. Da, exercitii precum hiperextensiile o sa tinetasca mai direct lombarii, dar nu au o traducere si in functionalitate. Si ca idee, sa iti cresti forta la indreptari iti va creste forta si la genuflexiuni.

Motive pentru care indreptarile nu sunt la fel de populare precum genuflexiunile sau impinsul cu haltera de la piept:

  • a) Necesita o pregatire mentala mai intensa decat cele doua. 
  • b) Provoaca febra musculara in tot corpul (pentru cineva care nu a mai facut indreptari febra musculara la lombari poate fi atat de grava incat sa nu se poata incheia la sireturi 2-3 zile).
  • c)  Foarte putini sunt cei care se bucura de un antrenament cu indreptari. De ce? Sunt foarte grele!
  • d) Nu lucreaza direct muschii vizibili, precum piept sau brate.
  • e) Exercitiile de asistenta pentru indreptari sunt plictisitoare, fiind tot alte forme de indreptari: indreptari din deficit, indreptari romanesti, indreptari sumo, indreptari de pe blocuri, etc. 

Daca nu ai mai progresat in privinta masei musculare si fortei de ceva vreme, si nu faci in mod regulat si cu intensitate indreptari, acum stii ce ai de facut. Fa indreptari si cresti! 
Daca iti este teama sa nu te accidentezi o alternativa la fel de buna, dar mai sigura, sunt indreptarile cu bara hexagonala

 

Referinte

Articole din aceiasi categorie

Cum combati crampele musculare Prevenirea si tratarea crampelor musculare Daca ai avut crampe musculare, stii cat de neplacute sunt. Noi te vom invata cum sa scapi de ele. Daca nu ai avut, cu atat mai bine. Te vom invata cum a te feresti si pe viitor de ele. 14 Feb, 2016
7 motive pentru care sa faci genuflexiuni cu bara in fata 7 motive pentru care sa faci genuflexiuni cu bara in fata Genuflexiunile cu bara in fata sunt adesea evitate pentru ca nu se pot folosi greutati la fel de mari ca la genuflexiunile cu bara in spate si au un nivel de tehnicitate mai ridicat. Dar ele pot aduce beneficii imense pentru orice sportiv. 26 Jul, 2016
Febra musculara nu inseamna crestere musculara Febra musculara inseamna crestere musculara? Febra musculara este un raspuns inflamatoriu resimtit de toti practicantii de sport. Dar este ea un reper bun pentru a determina eficienta unui antrenament? 14 Feb, 2016
Cum sa ai muschi mai mari urmand indicatii simple 60 de sfaturi pentru muschi mari Toti vrem muschi mai mari. Masa musculara dezvoltata te ajuta sa arati mai bine, sa performezi mai bine dar si sa fii mai sanatos. Iata ce trebuie sa faci pentru a avea o masa musculara dezvoltata intr-un timp scurt. 60 de sfaturi 100% anabolice! 10 May, 2016
Fa incalzirea cu o haltera goala Incepi intotdeauna cu o bara goala Cei mai puternici oameni de pe planeta isi incep antrenamentele cu o bara goala. Iata de ce si tu ar trebui sa faci la fel. 27 Sep, 2016
exercitii pe care sa le eviti in sala de forta 5 exercitii pe care n-ar trebui sa le faci...niciodata Exercitiile prezentate in acest articol, desi pot fii eficiente in dezvoltarea masei musculare, sunt foarte distructive cu articulatiile, de aceea implica un risc prea mare, si nu ar trebui utilizate niciodata. 14 Feb, 2016

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.