8 exercitii pe care orice Crossfiter trebuie sa le faca

Publicat in

CrossFit-ul presupune executia unor exercitii destul de hardcore, dar sunt unele exercitii de baza pe care multi crossfiteri le ignora si este o mare greseala. Daca practici CorssFit ar trebui sa incluzi cat mai des aceste 8 exercitii in antrenamentele tale.

Smuls, coreene, aruncarea mingii medicinale la zid, etc. sunt foarte comune in CorssFit. Dar ce execitii de baza, dar mai putin folosite in acest sport, ar trebuii incluse in antrenamente pentru a deveni mai puternic si mai echilibrat?

CrossFit a ajuns un sport pentru mase asa ca cerintele sunt din ce in ce mai mari. Chiar daca faci CrossFit doar ca sa arati bine dezbracat, dupa o vreme poti resimti efectul antrenamentelor dure. Sa faci exercitiile specifice CrossFit poate fi obositor pentru corp daca nu ai o baza solida de forta. 

Chiar daca smulsul si alte exercitii sunt baza CrossFit, nu trebuie sa ignori exercitiile care stau la baza unui corp puternic, exercitii mai putin stralucitoare, dar utile pentru ca iti intaresc corpul si previn accidentarile.

Iata 8 exercitii din care Crossfiteri trebuie sa faca mai mult.

1. Fandari bulgaresti

Cu exceptia genuflexiunilor pistol nu prea exista multe exercitii facute pe un singur picior in Crossfit. Pentru a redresa slabiciunile partii inferioare si a preveni dezechilibrele dintre muschi, exercitiile precum fandarile bulgaresti sunt obligatorii. Foloseste fandarile bulgaresti ca o alternativa la genuflexiunile cu greutati mari sau ca exercitiu suplimentar pentru coapse si fesieri.

2. Indreptari sumo

Spre deosebire de indreptarile clasice, cele sumo pun mai putin stres pe coloana si poti folosi greutati mai mari datorita razei mai scurte de miscare. Pozitia larga a picioarelor va activa mai intens fesierii si vei avea progrese mai bune la genuflexiuni (cu bara in spate, in fata, propulsorul, etc.)

3. Ramat cu gantera pe un brat

Am spus mai devreme ca nu exista multe exercitii unilaterale pentru picioare in Crossfit. La fel este cazul si pentru partea superioara. Ramatul cu gantera pe un brat este un clasic din culturism, extrem de util pentru dezvoltarea spatelui si prizei. Daca vrei sa faci tractiuni mai bine, foloseste acest exercitiu pentru cresterea fortei de tragere. 

4. Rulari cu roata pentru abdomen

Un exercitiu simplu dar eficient pentru intarirea centurii mediene. Daca nu faci abdomene GHD (pentru fesieri si femurali) sau ridicari de picioare din atarnat, atunci acesta este un bun inceput.

masa musculara mai multa

5. Leganari cu gantera kettlebell

Acest exercitiu nu trebuie ignorat, putand avea mari beneficii in intarirea lantului posterior (lombari, fesieri si femurali). Nu lasa raza de miscare mica sa te pacaleasca. Daca folosesti greutati suficient de mari, leganarile o sa iti dezvolte forta generala. In zilele cand simti ca umerii iti sunt obositi dar tot vrei un antrenament intens, incearca leganarile.

6. Sprinturi

Adevarata viteza este rareori testata in CrossFit dar asta nu inseamna ca trebuie sa neglijezi complet aceasta forma de antrenament. Puterea exploziva si conditia fizica anaeroba sunt printre beneficiile sprintingului. Daca vrei un antrenament de mare intensitate care nu necesita haltere si greutati, incearca niste sprinturi in panta sau pe pista de alergare.

7. Ridicari de pe podea

Unul din cele mai bune exercitii pentru dezvoltarea lantului posterior, trebuie sa faca parte din orice program bun de forta. Poti face ridicari de pe podea pe partea negativa pana ce iti dezvolti suficient forta. Acest exercitiu iti va intari foarte mult spatele.

8. Flotari la paralele

Daca inca nu poti face flotari la paralele la inele, flotarile la paralele clasice sunt perfecte pentru tine. Fiind mai stabile decat inelele, te vor ajuta sa iti construiesti forta necesara sa progresezi la inele. 

Aceste exercitii nu sunt asa stralucitoare si nu le vei face la competitii de CrossFit, dar nu inseamna ca nu sunt valoroase. Lucrurile marunte facute zi de zi iti vor permite sa progresezi la exercitiile mari. 

Referinte

Articole din aceiasi categorie

Metode de crestere a testosteronului la sportivi 10 modalitati de a creste testosteronul la orice sportiv Nivelele optime de testosteron sunt cruciale pentru conditia fizica, compozitia corpului si sanatatea oricarui sportiv, indiferent de disciplina in care activeaza. Din pacate nivelele scazute de testosteron fac ravagii si in randul sportivilor de performanta si in randul amatorilor. Iata cum poti rezolva aceasta problema. 18 Jan, 2017
Antrenamente cu greutati pentru skanderbeg Antrenamente cu greutati pentru skanderbeg Skanderbegul este un sport popular, inclusiv la noi in tara. Ca orice sport de forta, are la baza antrenamentele cu greutati, asa ca orice sportiv din aceasta disciplina trebuie sa stie pe ce exercitii sa puna accent in sala de forta. 08 May, 2019
cum isi antreneaza strongman abdomenul Antrenamentul abdomenului pentru strongman In competitiile strongman abdomenul si toata zona mediana joaca un rol extrem de important. Un abdomen puternic determina forta intregului corp. Iata cum sa antrenezi eficient abdomenul pentru un fizic de strongman. 30 Mar, 2017
cum sa iti cresti durata vitezei maxime de alergare Anduranta vitezei Sa ai o buna anduranta a vitezei este un atribut util oricarui sportiv, in special atletilor. Iata care sunt principiile de baza pentru antrenarea andurantei vitezei. 10 Oct, 2018
Cum sa nu te mai doara spatele cand mergi cu bicicleta Reducerea durerilor de spate cauzate de mersul pe bicicleta Ciclismul este un sport cu impact redus asupra articulatiilor, dar cu toate acestea, mai ales pe distante mari, pot aparea dureri de spate din cauza pozitiei pe bicicleta. Durerile sunt si mai severe daca deja ai probleme in zona lombara. Iata cateva remedii. 06 Oct, 2016
tehnica corecta de a face sprinturi Cum faci un sprint corect Faci sprinturi fie pentru ca esti un sprinter si asta este sportul tau, fie ca vrei sa slabesti rapid sau/si sa iti cresti conditia fizica. Indiferent de motiv, este foarte important sa ai o tehnica corecta pentru a nu te accidenta! 16 Nov, 2016
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.