Circuite pentru forta generala

Publicat in

Circuitele de forta generala sunt ciurcuite facute cu greutatea corpului care cresc forta si conditia fizica, fiind utilizate in orice sport de performanta, de-a lungul intregului an.

Circuitele de forta generala sunt de regula facute cu greutatea corpului, fara alte echipamente care sa aplice forte externe.  Astfel de circuite de forta generala ajuta la mentinerea sanatoasa a articulatiilor si tesuturilor conjunctive, sustin capacitatea aeroba, te ajuta sa te recuperezi dupa antrenamentele grele, intaresc abdomenul, ajuta la echilibru/proprioceptie si coordonare si imbunatatesc performantele motorii generale.

Circuitele de forta generala pot fi folosite de orice sportiv din orice disciplina sportiva, tot timpul anului. Se folosesc mai des in extra-sezon si pre-competitional dar pot fi incluse si in timpul sezonului competitional.

Ideal este sa faci astfel de circuite a doua zi dupa un antrenament greu, precum cele de viteza. Antrenamemntele de forta sau viteza sunt foarte solicitante pentru sistemul nervos central si dureaza 24-48 de ore pentru a te recupera dupa ele. De aceea nu poti face antrenamente de viteza/forta/putere zi de zi (poti, dar e ca si cum ai cauta sa te accidentezi). Asadar circuitele de forta generala sunt folosite pentru recuperarea fizica a sportivului si pregatirea pentru un nou antrenament greu. Circuitele de forta generala stimuleaza secretia de hormoni care ajuta la recuperare, dar si elimina hormonii nedoriti din corp. Vor creste pulsul dar sunt suficient de scazute in intensitate incat sa nu afecteze recuperarea, din contra o vor sustine.

masa musculara pe cale naturala

Exemplu de circuit de forta generala pentru orice sportiv

Circuitul se bazeaza pe saritul corzii. Acest exercitiu a fost adaugat nu numai pentru varietate dar si pentru ca mareste capacitatea aeroba si creste viteza picioarelor, proprioceptia si coordonarea. Si partea buna este ca dureaza doar 25 de minute pentru a termina circuitul.

Se fac 2-4 astfel de circuite de forta generala, in functie de cum te simti si cat iti ia sa termini fiecare circuit. Nu ar trebui sa dureze mai mult de 25-30 de minute un astfel de antrenament.

La final se poate lucra si abdomenul, folosind un volum ridicat si rezistenta mica.

 

Referinte

Articole din aceiasi categorie

Antrenamente cu greutati pentru skanderbeg Antrenamente cu greutati pentru skanderbeg Skanderbegul este un sport popular, inclusiv la noi in tara. Ca orice sport de forta, are la baza antrenamentele cu greutati, asa ca orice sportiv din aceasta disciplina trebuie sa stie pe ce exercitii sa puna accent in sala de forta. 08 May, 2019
Powerlifting  3 trucuri pentru a atinge noi recorduri personale Powerlifting: 3 trucuri pentru a atinge noi recorduri personale Trei trucuri prin care powerlifterii (dar si orice sportiv care lucreaza cu greutati mari) isi poate atinge noi recorduri personale in sala de forta si la competitii! 01 Nov, 2018
mersul fermierului si mersul ingreunat trebuie sa faca parte din antrenamentul oricarui sportiv De ce orice sportiv trebuie sa faca mersul fermierului Mersul fermierului sau mersul ingreunat ar trebui sa fie o componenta constanta in antrenamentul oricarui sportiv. Iata de ce. 22 Nov, 2017
beneficiile antrenamentelor cu greuitati pentru maratonisti si alergatori De ce maratonistii ar trebui sa se antreneze si cu greutati Maratonistii, amatori sau profesionisti, beneficiaza enorm de pe urma includerii in rutina lor a antrenamentelor cu greutati. Iata 10 motive pentru care oricine iubeste alergarile pe distante mari ar trebui sa mearga periodic si la o sala de forta. 05 Jul, 2017
Cresteri musculare prin masaj Cresteri musculare prin masaj Daca esti un sportiv care vrea sa isi creasca masa musculara, dar nu reuseste, aceste tehnici avansate te pot ajuta. Presupun folosirea masajelor specifice pentru a rupe adeziunile dintre muschi si a ii lasa sa creasca. 20 Feb, 2019
nevoia de a executa in viteza un exercitiu ascunde dezechilibre structurale Viteza ascunde slabiciunile In sport viteza este buna. Este ravnita chiar. Dar uneori, viteza de executie a unor exercitii sau miscari ascunde slabiciuni si dezechilibre. Iata despre ce este vorba. 12 Jul, 2017
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.