Cel mai neglijat exercitiu din sala de forta

Publicat in

Probabil ca cel mai neglijat exercitiu de cei care merg la sala pentru a arata mai bine sunt indreptarile. Si este pacat, acestea aducand cele mai multe beneficii raportate la efortul depus.

Dintre exercitiile de baza din culturism: genuflexiuni, impins cu haltera si indreptari, cele din urma sunt cu siguranta cele mai putin vazute in salile comerciale de fitness. Si chiar in majoritatea programelor de antrenament de prin reviste, indreptarile sunt rareori vazute. Din pacate majoritatea judeca forta cuiva dupa cat pot impinge cu haltera de la piept. Un indicator mult mai bun al fortei sunt indreptarile

Multi instructori personali nu recomanda clientilor sa faca indreptari din teama de a nu ii accidenta si pentru ca nici macar ei nu le fac. Asa ca este greu sa ii invete pe altii cum sa faca indreptari in siguranta. Dar antrenorii cu cele mai bune rezultate sunt cei care isi imping clientii catre indreptari indiferent de tipul de antrenament si varsta.

Indreptarile sunt o alternativa viabila la genuflexiuni atunci cand vrei masa musculara rapid. La sportivii de performanta, in special voleibalisti si baschetbalisti, indreptarile inlocuiesc genuflexiunile, acesti sportivi avand picioare foarte lungi.

Majoritatea antrenorilor de top din lume (Dr. Mauro Di Pasquale, Brian Batcheldor, Charles Poliquin, etc.) sunt de parere ca adevarata forta se vede la indreptari. Sunt implicate picioarele, lombarii, spatele si antebratele asa ca este un indicator al fortei mult mai bun.

masa musculara mai multa

Pentru culturisti indreptarile au un potential urias pentru masa musculara si sanatatea pe termen lung a lombarilor. Dar ca majoritatea exercitiilor grele, precum tractiunile si genuflexiunile complete, sunt evitate de multi. Si nu exista un exercitiu mai bun in culturism pentru a dezvolta forta functionala. Da, exercitii precum hiperextensiile o sa tinetasca mai direct lombarii, dar nu au o traducere si in functionalitate. Si ca idee, sa iti cresti forta la indreptari iti va creste forta si la genuflexiuni.

Motive pentru care indreptarile nu sunt la fel de populare precum genuflexiunile sau impinsul cu haltera de la piept:

  • a) Necesita o pregatire mentala mai intensa decat cele doua. 
  • b) Provoaca febra musculara in tot corpul (pentru cineva care nu a mai facut indreptari febra musculara la lombari poate fi atat de grava incat sa nu se poata incheia la sireturi 2-3 zile).
  • c)  Foarte putini sunt cei care se bucura de un antrenament cu indreptari. De ce? Sunt foarte grele!
  • d) Nu lucreaza direct muschii vizibili, precum piept sau brate.
  • e) Exercitiile de asistenta pentru indreptari sunt plictisitoare, fiind tot alte forme de indreptari: indreptari din deficit, indreptari romanesti, indreptari sumo, indreptari de pe blocuri, etc. 

Daca nu ai mai progresat in privinta masei musculare si fortei de ceva vreme, si nu faci in mod regulat si cu intensitate indreptari, acum stii ce ai de facut. Fa indreptari si cresti! 
Daca iti este teama sa nu te accidentezi o alternativa la fel de buna, dar mai sigura, sunt indreptarile cu bara hexagonala

 

Referinte

Articole din aceiasi categorie

Mitul abdomenelor - ce trebuie sa faci pentru un abdomen definit Demitizand mitul abdomenelor Ideea principala a acestui articol este: exercitiile nesfarsite pentru abdomen nu vor topii grasimea de pe burta si nici nu vor mari muschii abdominali. 14 Feb, 2016
Impinsul deasupra capului - diferente intre haltera, gantere, sezut si stand Impinsul deasupra capului - diferente intre haltera, gantere, sezut si stand Chiar daca sunt exercitii foarte asemanatoare, impinsul deasupra capului folosind gantere sau haltera si stand asezat sau in picioare, produce efecte fiziologice usor diferite. 19 Feb, 2019
cele mai bune obiceiuri in sala de forta la antrenamentele cu greutati 10 obiceiuri pe care trebuie sa le ai la antrenamente Pentru a fi mai eficient si a arata mai bine nu este suficient doar sa mergi la sala. Conteaza si ce faci in sala de forta. Iata ce trebuie sa stii pentru a avea antrenamente reusite. 01 Aug, 2017
7 motive pentru care sa faci genuflexiuni cu bara in fata 7 motive pentru care sa faci genuflexiuni cu bara in fata Genuflexiunile cu bara in fata sunt adesea evitate pentru ca nu se pot folosi greutati la fel de mari ca la genuflexiunile cu bara in spate si au un nivel de tehnicitate mai ridicat. Dar ele pot aduce beneficii imense pentru orice sportiv. 26 Jul, 2016
stresul iti distruge antrenamentele Stresul iti distruge antrenamentele Cand vine vorba de antrenamente toti se concentreaza pe intensitate, pe exercitii, pe repetari, pe scop, dar putini isi pun problema unui element care face cu adevarat diferenta in ceea ce priveste aspectul fizic: stresul. Stresul iti poate da total peste cap munca din sala de forta! 02 Aug, 2016
melodii metallica pentru sala de forta 20 dintre cele mai bune cantece Metallica pe care sa te antrenezi Iti place sa asculti muzica ta preferata cand te antrenezi, nu ce se baga in sala de forta? Iata 20 dintre cele mai motivante cantece Metallica pe care sa indoi fiarele in doua si sa iti depasesti recordurile personale. 28 Jun, 2016
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.