Iti sunt afectate cresterile musculare de circuitele cu greutati?

Publicat in

Antrenamentele de tip circuit sunt grozave cand vrei sa slabesti. Sunt folosite chiar si pentru acumularea de masa musculara. Dar sunt cu adevarat utile pentru asta sau din contra, pot afecta negativ cresterile musculare?

Iti afectezi negatv cresterile musculare cand faci circuite intense cu greutati? Cu siguranta circuitele sunt sub optim cand te antrenezi pentru forta pura sau exercitii olimpice. Dar pot fi folosite eficient in fazele de hipertrofie/forta de baza?

Fazele de hipertrofie/forta de baza sunt ceva obisnuit in programele de antrenament peridiocizate, fie ca folosesc un model liniar sau fluctuant. Un avantaj evident al circuitelor este ca necesita putin timp, fiind ideale pentru cei cu o viata aglomerata sau pentru sportivii care vor sa faca cat mai multe exercitii fara a prelungi timpul de antrenament, sau vor sa utilizeze timpul economisit pentru a isi exersa tehnica.

Mai mult, circuitele tind sa provoace un sters metabolic mare si acumulare de lactat in muschi ceea ce duce la eliberarea masiva de hormon de crestere, acesta fiind asociat cu slabirea. 

Intr-un studiu din 2008, atat grupul care a urmat un antrenament de tip circuit, fara pauze intre seturi, cat si grupul care a facut antrenamente traditionale cu greutati (3 minute pauza intre seturi) au facut 5 seturi a cat mai multe repetari posibil cu o greutate de 85% din forta maxima (forta cu care se poate face o singura repetare corecta). 

Grupurile au avut valori similare pentru puterea maxima, forta maxima, repetarile facute si totalul de greutati ridicate. Circuitul a dus la o medie mai mare a pulsului pe durata antrenamentului, indicand o incarcare cardiovasculara mai mare, ceea ce poate imbunatati conditia fizica

Un studiu din 2011 a comparat biomarkerii dintre un circuit si un antrenament traditional, dar a folosit o greutate mai mica (75% din forta maxima), la 3 seturi a cate 10 repetari de impins cu haltera din culcat, tractiuni la helcometru, presa cu gantere pentru umeri, extensia picioarelor, flexia picioarelor din culcat si presa pentru picioare la 45 de grade

Acumularea de lactat, repetarile facute si rata de percepere a efortului au fost similare la cele doua programe, indicand ca ambele modele de antrenament pot fi folosite la acumularea de masa musculara. Culturistii de scoala veche pot fi reticenti la incercarea unei noi scheme de antrenament,precum circuitele,  dar cercetarile arata ca functioneaza, si pe langa masa musculara, stimuelaza si componenta cardiovasculara

Secretul succesului este de a incarca constant corpul, folosind toate variabilele in avantajul tau. Circuitele de timp HIIT produc cresteri musculare, dar ai grija sa folosesti la ele greutati mari si sa cresti aceste greutati de la antrenament la antrenament pentru a stimula continuu corpul sa creasca si a nu compromite forta.

Referinte

  1. lcaraz, P., Sanchez-Lorente, J., Blazevich, A. Physical Performance and Cardiovascular Responses to an Acute Bout of Heavy Resistance Circuit Training Versus Traditional Strength Training. Journal of Strength and Conditioning Research. 2008. 22(3), 667-671.
  2. Deminice, R., Sicchieri, T., Mialich, M., Francine, M., Ovidio, P., Jorao, A. Oxidative Stress Biomarker
  3. Responses to an Acute Session of Hypertrophy-Resistance Interval Training and Circuit Training. Journal of Strength and Conditioning Research. 2011. 25(3), 798-804.

Articole din aceiasi categorie

Supraantrenamentul este real si poate avea cosnecinte grave. Ai grija sa nu te omori in sala de forta Nu te omori in sala de forta Trei factori de stres metabolic pe care sa ii eviti atunci cand te antrenezi prea intens. Sa tragi tare de tine la antrenamente este recomandat, dar nu trebuie sa exagerezi pentru ca vei avea mai mult de pierdut decat de castigat! 14 Feb, 2016
Masa musculara mai mare asociata cu risc mai scazut de mortalitate Masa musculara mai mare asociata cu risc mai scazut de mortalitate Culturistii si cei care urmaresc sa isi creasca masa musculara au si un motiv legat de sanatate, pe langa aspectul fizic: masa musculara mai mare este asociata cu un risc mai mic de a muri de boli de inima. 18 Aug, 2016
Greseli facute in sala de forta care duc la accidentari 3 greseli care te vor tine departe de sala Sunt unele greseli pe care toata lumea le face frecvent in sala de forta, in timpul exercitiilor. Aceste greseli pot duce la accidentari serioase, care te vor tine departe de sala de forta, si astfel si rezultatele vor intarzaia sa apara. 14 Feb, 2016
sacrifiicile facute pentru a ajunge un culturist de top Culturisti mari si morti Exista un pret suprem de platit in culturismul profesionist de nivel inalt? Culturismul de categorie grea este un sport foarte nesanatos. Scopul sunt muschii, nu sanatatea! Iata la ce riscuri se expune un astfel de sportiv. 15 Nov, 2016
Secrete din culturism Trei lucruri din culturism pe care trebuie sa le uiti Aceste trei mituri din culturism sunt inradacinate atat de puternic in acest sport incat sunt considerate parte integra a lui, si uneori dicteaza strategia dupa care se ghideaza cei care vor rezultate mai bune in sala de forta. 14 Feb, 2016
cele mai bune exercitii fizice din istoria lumii 5 cele mai bune exercitii fizice din istorie Iata cele mai utile exercitii fizice din istoria lumii! Punct! 08 Aug, 2016

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.