Iti sunt afectate cresterile musculare de circuitele cu greutati?

Publicat in

Antrenamentele de tip circuit sunt grozave cand vrei sa slabesti. Sunt folosite chiar si pentru acumularea de masa musculara. Dar sunt cu adevarat utile pentru asta sau din contra, pot afecta negativ cresterile musculare?

Iti afectezi negatv cresterile musculare cand faci circuite intense cu greutati? Cu siguranta circuitele sunt sub optim cand te antrenezi pentru forta pura sau exercitii olimpice. Dar pot fi folosite eficient in fazele de hipertrofie/forta de baza?

Fazele de hipertrofie/forta de baza sunt ceva obisnuit in programele de antrenament peridiocizate, fie ca folosesc un model liniar sau fluctuant. Un avantaj evident al circuitelor este ca necesita putin timp, fiind ideale pentru cei cu o viata aglomerata sau pentru sportivii care vor sa faca cat mai multe exercitii fara a prelungi timpul de antrenament, sau vor sa utilizeze timpul economisit pentru a isi exersa tehnica.

Mai mult, circuitele tind sa provoace un sters metabolic mare si acumulare de lactat in muschi ceea ce duce la eliberarea masiva de hormon de crestere, acesta fiind asociat cu slabirea. 

Intr-un studiu din 2008, atat grupul care a urmat un antrenament de tip circuit, fara pauze intre seturi, cat si grupul care a facut antrenamente traditionale cu greutati (3 minute pauza intre seturi) au facut 5 seturi a cat mai multe repetari posibil cu o greutate de 85% din forta maxima (forta cu care se poate face o singura repetare corecta). 

Grupurile au avut valori similare pentru puterea maxima, forta maxima, repetarile facute si totalul de greutati ridicate. Circuitul a dus la o medie mai mare a pulsului pe durata antrenamentului, indicand o incarcare cardiovasculara mai mare, ceea ce poate imbunatati conditia fizica

Un studiu din 2011 a comparat biomarkerii dintre un circuit si un antrenament traditional, dar a folosit o greutate mai mica (75% din forta maxima), la 3 seturi a cate 10 repetari de impins cu haltera din culcat, tractiuni la helcometru, presa cu gantere pentru umeri, extensia picioarelor, flexia picioarelor din culcat si presa pentru picioare la 45 de grade

Acumularea de lactat, repetarile facute si rata de percepere a efortului au fost similare la cele doua programe, indicand ca ambele modele de antrenament pot fi folosite la acumularea de masa musculara. Culturistii de scoala veche pot fi reticenti la incercarea unei noi scheme de antrenament,precum circuitele,  dar cercetarile arata ca functioneaza, si pe langa masa musculara, stimuelaza si componenta cardiovasculara

Secretul succesului este de a incarca constant corpul, folosind toate variabilele in avantajul tau. Circuitele de timp HIIT produc cresteri musculare, dar ai grija sa folosesti la ele greutati mari si sa cresti aceste greutati de la antrenament la antrenament pentru a stimula continuu corpul sa creasca si a nu compromite forta.

Referinte

  1. lcaraz, P., Sanchez-Lorente, J., Blazevich, A. Physical Performance and Cardiovascular Responses to an Acute Bout of Heavy Resistance Circuit Training Versus Traditional Strength Training. Journal of Strength and Conditioning Research. 2008. 22(3), 667-671.
  2. Deminice, R., Sicchieri, T., Mialich, M., Francine, M., Ovidio, P., Jorao, A. Oxidative Stress Biomarker
  3. Responses to an Acute Session of Hypertrophy-Resistance Interval Training and Circuit Training. Journal of Strength and Conditioning Research. 2011. 25(3), 798-804.

Cel mai bun stimulator al masei musculare

Articole din aceiasi categorie

Febra musculara nu inseamna crestere musculara Febra musculara inseamna crestere musculara? Febra musculara este un raspuns inflamatoriu resimtit de toti practicantii de sport. Dar este ea un reper bun pentru a determina eficienta unui antrenament? 14 Feb, 2016
Cum iti afecteaza sexul performantele sportive Sex, haltere si performante Ar trebui sa te abtii de la sex inainte de o competitie sportiva? Cum afecteaza sexul nivelele testosteronului? Poti castiga masa musculara daca faci sex des? Si este adevarat ca femeile au antrenamente mai eficiente dupa sex? Afla raspunsurile aici! 14 Feb, 2016
remedii pentru dureri umeri la sala de forta Cum sa rezolvi durerile de umeri cand impingi Te dor umerii cand impingi pentru piept sau deltoizi? Nu esti singurul! Iata cinci modalitati destepte de a te antrena eficient atunci cand ai umerii accidentati. 29 Nov, 2016
Cele 30 de minciuni ale culturismului - ce este adevarat si ce nu in culturism Cele 30 de minciuni ale culturismului Culturismul este un sport foarte raspandit si practicat de multi la nivel amator, pentru a arata mai bine si a fii in forma. Fiind atat de popular, este normal sa fie inconjurat de o multime de mituri, unele din ele minciuni in toata regula. Afla adevarul despre minciunile din culturism si nu te lasa amagit. 14 Feb, 2016
indreptarile un exercitiu trecut cu vederea de multi Cel mai neglijat exercitiu din sala de forta Probabil ca cel mai neglijat exercitiu de cei care merg la sala pentru a arata mai bine sunt indreptarile. Si este pacat, acestea aducand cele mai multe beneficii raportate la efortul depus. 31 Jan, 2017
traieste paleo, precum omul cavernelor, si fa-te mai mare si mai puternic Stilul de viata Paleo Dieta paleo este cunoscuta de multi. Sa mananci alimente cat mai primordiale, asa cum facea omul din paleolitic. Dar pe langa dieta, este necesar si sa ai un stil de viata apropiat omului din plaeolitic, inclusiv activitati fizice de zi cu zi. 31 May, 2016

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.