Cum sa te antrenezi pentru a trai mai mult

Publicat in

Vrei sa traiesti mult si mai bine chiar si la varste inaintate? Atunci trebuie sa adaugi aceasta metoda de antrenament in rutina ta.

Cand un barbat trece de 40 de ani, muschii se atrofiaza, forta este in declin si burta ii creste. Iar femeile dupa 40 de ani? Se ofilesc! Cel putin asa par sa gandeasca foarte multi. 

Tu stii ca cei care spun asta mananca rahat! Cu ce se stie acum despre antrenamente, nutritie si suplimentatie, la 40 si 50 de ani poti fi in cea mai buna forma din viata ta

Dar este ceva ce are de suferit destul de mult cand iti atingi jumatatea vietii. Chiar si la barbatii sau femeile fit, capacitatea de a produce forta scade simtitor cand trec de 40 de ani. Si puterea, nu forta, pare a fi cheia longevitatii. 

Ce este puterea musculara?

Puterea musculara este capacitatea ta de a produce forta si viteza. Sa misti greutati rapid - fie ca este vorba de o haltera sau propriul corp - utilizeaza o multime de unitati motorii. Forta si puterea se suprapun in multe privinte, puterea este betonul armat din fundatia ta atletica (la naiba, cum am dat-o pe asta!)

In sala de forta, poti obtine mai multa putere facand exercitii olimpice si variatii ale acestora, prin trantirea mingii medicinale, pliomterice precum sarituri pe cutie sau genuflexiuni cu saritura si prin leganarea cu furie a unei gantere kettlbell. In general, folosesti greutati mai mici, dar le ridici cu viteza si ferocitate. Accelerarea este cheia! 

In afara salii, sprinturile in panta sau pe scari se bazeaza mai mult pe putere decat pe forta. Forta functionala este la moda, dar puterea functionala pare sa conteze mai mult. 

Asadar, ce legatura este intre putere si traitul mai mult? 

Puterea si longevitatea

Cercetatorii au strans 3878 de barbati si femei cu varste intre 41 si 85 de ani. A fost ales acest interval al varstei pentru ca puterea incepe sa scada dupa 40 de ani. Toti participantii au trecut printr-un test de putere, care a implicat ramatul din picioare (vertical) - poate nu este exercitiul ideal pentru asa ceva, dar este simplu de stapanit si de cei care nu fac sport. 

Apoi cercetatorii au asteptat cativa ani! Dupa 7 ani, au urmarit participantii la studiu sa vada cine a murit si cine nu...cu siguranta a fost o srcina ciudata de urmat! 

Rezultatele

Pe scurt, cei care aveau putere mai mare decat media in testul initial, au trait mai mult decat cei cu putere mai mica decat media. 

Cei care au avut o putere putin mai mica decat media aveau risc de 5 ori mai mare de a muri prematur. Cei cu un scor mult sub medie aveau risc de 10-13 ori mai mare de a muri prematur. 

S-a concluzionat ca puterea este strans legata de toate cauzele de mortalitate

Ce ai de invatat din asta

Nu, nu trebuie sa renunti la antrenamentele de forta sau hipertrofie si sa te faci halterofil, CrossFiter sau un slabanog obsedat de pliometrice. 

Se pare ca a deveni extrem de puternic nu ofera avantaje suplimentare fata de a iti creste puterea ceva mai mult fata de omul de rand. Trebuie doar sa ai o putere usor peste medie

La sala, adauga ceva exercitii de putere la ceea ce faci deja. Incearca pus la piept in forta sau alte variante de exercitii olimpice. Ia niste mingii medicinale grele si da cu ele de podea si pereti, incearca ceva efort dinamic, in care ridici greutati mici cu viteza cat mai mare, si baga si niste flotari cu saritura, sprinturi si sarituri verticale, pe cutie, in lungime, etc. 

Referinte

Articole din aceiasi categorie

Antrenament facut cu un singur picior Fara genuflexiuni: antrenamente pe un singur picior pentru masa musculara si forta Este stiut ca genuflexiunile sunt cel mai bun exercitiu pentru picioare si chiar intregul corp. Dar adevarul este ca necesita multa tehnica, si pentru majoritatea amatorilor nu este recomandat sa se foloseasca greutati mari. O alternativa eficienta la genuflexiuni sunt antrenamentele pe un singur picior. 14 Feb, 2016
Flotari si fluturari trx pentru piept mai mare Mareste-ti pieptul fara exercitii cu haltera Toti vor sa aibe un piept mai mare. Atunci de ce toti folosesc exercitii de impins cu haltera? Exista o cale mai buna si mai eficienta. 07 Jun, 2016
exercitii pentru trapez mai putin cunoscute Variatii ale exercitiilor pentru trapez Pentru cei care tin la simetrie, trapezul este foarte important. Aici gasesti o serie de exercitii mai putin cunoscute, dar extrem de eficiente in dezvoltarea trapezului. 14 Feb, 2016
antrenament de hipertrofie tras/impins Antrenament tras-impins Antrenamentele impartite pe zile de impins si zile de tras sunt ideale pentru masa musculara pentru ca permit o recuperare mai buna si o intensitate mai ridicata. Aici gasesti toate detaliile cat si exemple ale unor astfel de antrenamente. 14 Mar, 2018
pre-obosire musculara pentru masa mai mare Antrenamente cu pre-obosire Pre-obosirea este un sistem de antrenament care presupune executia unui exercitiu uniarticular, de izolare, urmat imediat de un exercitiu multiarticular de baza. Este o metoda avanasata de a forta muschii sa creasca sub stimulii oboselii metabolice si tensiunii musculare. 12 Apr, 2016
Foloseste seturile gigant pentru a iti dezvolta muschii si forta Seturi gigant pentru masa musculara si definire Seturile gigant reprezinta o metoda avansata de antrenament, din categoria superseturilor, cu care se pot obtine rezultate foarte bune in privinta cresterii masei musculare, dar si de reducere a stratului adipos. 14 Feb, 2016
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.