Smuls in forta

Publicat in

Principala grupa musculara lucratafemural
Alti muschi lucratibiceps, fesieri, lombari, umeri, trapez, triceps, gambe, antebrate, abdomen, cvadriceps
Echipamenthaltera
Mecanicacompusa

Este acelasi exercitiu ca si smulsul, dar fara genuflexiunea de la final. Este o varianta mai putin solicitanta pentru picioare.

pozitie de start
pozitie de final

1. Aseaza o haltera incarcata pe podea. Stai cu tibiile foarte aproape de haltera, si prinde-o cu ambele maini, folosind o priza larga. Lasa in jos soldurile, tine spatele perfect drept si privirea inainte. Umerii trebuie sa depaseasca foarte putin haltera. Aceasta va fiipozitia de start.

2. Trage bara in sus, impingand cu forta cu calcaiele in sol. Unghiul format de spate trebuie sa ramana la fel pana ce haltera trece de genunchi. 

3. Treci la urmatoare etapa a smulgerii halterei, extinzand soldurile, genunchii si gleznele, tragand bara in sus cat mai repede posibil. Haltera trebuie sa fie mereu aproape de corp. Cand haltera aproape de piept, ridica umerii (ca atunci cand lucrezi trapezul) si flexeaza coatele in lateral.

4. Pe masura ce iti asezi picioarele in pozitia de primire a halterei, trage-te sub ea si in acelasi timp ridic-o deasupra capului. Prinde bara avand o pozitie de semi-genuflexiune. Indreapta corpul si ridica bara deasupra capului pana ce ai mainile complet intinse. 

ATENTIE! Chiar daca nu este un exercitiu putin mai usor decat smulsul clasic, daca se folosesc greutati mari si tehnica incorecta pot aparea accidentari grave.

Referinte

Articole din aceiasi categorie

Smuls in forta Este acelasi exercitiu ca si smulsul, dar fara genuflexiunea de la final. Este o varianta mai putin solicitanta pentru picioare. 14 Feb, 2016
Presa impinsa Un exercitiu de baza in culturism si haltere, presa impinsa ajuta la cresterea fortei si masei musculare pentru ca permite folosirea unor greutati mai mari decat in mod normal. 14 Feb, 2016
Presa impinsa cu gantera de circ Presa impinsa este un exercitiu specific halterelor, iar gantera de circ este asociata mai ales cu competitiile de strongman. Dar este o piesa de echipament folosita inca de la inceputurile sporturilor de forta. 14 Feb, 2016
Genuflexiuni cu saritura cu bara hexagonala Genuflexiunile cu saritura cu greutati sunt un exercitiu esential in haltere. Dar inlocuirea barii olimpice cu bara hexagonala ia multa presiune de pe coloana, in timp ce exercitiul ramane la fel de eficient. 14 Feb, 2016
Aruncat din atranat Aruncatul din atarnat este un exercitiu intanlit in CrossFit sau in cadrul antrenamentelor de forta, precum haltere sau strongman. Este ceva mai simplu de facut decat aruncatul clasic, pentru ca se porneste cu greutatea de la jumatatea coapsei. Totusi este de preferat varianta clasica, pentru ca aruncatul din atarnat pune stres suplimentar pe coloana vertebrala. 14 Feb, 2016
Ramat din picioare in stil olimpic Unul din cele mai bune exercitii pentru dezvoltarea generala a masei musculare si fortei. Avantajul este ca poate fi facut de oricine, fiind unul din cele mai accesibile exercitii olimpice. 14 Feb, 2016
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.