Viteza ascunde slabiciunile

Publicat in

In sport viteza este buna. Este ravnita chiar. Dar uneori, viteza de executie a unor exercitii sau miscari ascunde slabiciuni si dezechilibre. Iata despre ce este vorba.

Exista o zicala veche in lumea sportului, ca "viteza ascunde slabiciunile". Toti antrenorii experimentati cunosc asta. Conceptul este aplicat pe sportivi pentru a le gasi punctele slabe, cu deficiente..."nevoile" de a corecta anumite aspecte. Intelegerea acestui concept si aplicartea lui asupra tehnici proprii te poate ajuta sa evoluezi mai bine si mai rapid. 

Acest concept are doua aplicatii. Primul tine de miscarile de forta si viteza precum sprinturi, sarituri, leganari cu gantera sau exercitii olimpice. Astfel de miscari sunt concepute sa fie cat mai explozive si rapide cu putina. Dar, aceasta viteza poate ascunde unele slabiciuni in anumite zone. Este important sa se foloseacsa si miscari mai lente, controlate, pentru a urmari toata raza de miscare.

  • Poti folosi indreptari si good morning pentru a urmari si simti cat mai bine flexia soldurilor, lucru care iti imbunatateste leganarile cu gantera si exercitiile olimpice.
  • Iti poti dezvolta o mai buna proprioceptie a pozitiei piciorului pe sol, a talpii pe sol, a miscarii soldurilor si genunchilor mergand si stand in picioare, si fiind atent la cum calci si ce simti cand faci asta. Te va ajuta atunci cand te antrenezi cu sprinturi sau sarituri.

Stapanesti intreaga miscare?

A doua aplicatie intra in joc cand ai nevoie de viteza pentru a face anumite miscari dificile care sunt gandite sa fie facute controlat. Un exemplu simplu este la tractiuni, daca ai nevoie sa te balansezi si sa aduci umerii in fata creand balans si viteza, in loc sa controlezi miscarea, ai anumite deficiente. De regula este vorba de deficite de forta sau de mobilitate (sau ambele). Aceasta tendinta apare in doua situatii: la fiecare repetare sau la repetarile de la finalul unui set, cand ai obosit. 

Ambele sunt fatete diferite ale aceleiasi monezi. Daca in anumite parti ale unui exercitiu ai nevoie sa te misti mai rapid pentru a reusi sa il faci, fie nu ai destula forta fie nu ai mobilitatea necesara pentru a intra in acea pozitie fara a te ajuta de inertie. Daca te misti controlat si fluent la inceputul setului, dar spre final ai nevoie de viteza pentru a termina repetarile, corpul iti indica locurile care obosesc primele! 

Simpla constientizare a acestor slabiciuni te face un sportiv mai bun, pentru ca le poti corecta. Sa vezi unde ai nevoie de o accelerare pentru a depasi un moment dificil iti permite sa te evaluezi si sa corectezi eventualele probleme. 

 

Referinte

Articole din aceiasi categorie

antrenament cu greutati pentru luptatorii de MMA Cum se antreneaza un luptator de MMA Luptatorii de MMA sunt printre cei mai duri sportivi din lume. Ca sa castige in cusca au nevoie de o serie intreaga de abilitati. Invata cele mai bune metode pentru a te antrena precum un luptator de MMA. 10 Jan, 2017
Principii generale ale antrenamentelor cu greutati in diferite discipline sportive Principii generale ale antrenamentelor cu greutati in diferite discipline sportive Cum sa iti imbunatatesti sportul pe care il practici cu ajutorul antrenamentelor cu greutati. 19 Sep, 2018
cum sa iti cresti durata vitezei maxime de alergare Anduranta vitezei Sa ai o buna anduranta a vitezei este un atribut util oricarui sportiv, in special atletilor. Iata care sunt principiile de baza pentru antrenarea andurantei vitezei. 10 Oct, 2018
exrcitiu special p-entru sportivi de viteza si fotbalisti Exercitiu pentru schimbarea rapida a directiei de miscare In sporturile de echipa schimbarea brusca si in viteza a directiei de miscare este critica. De fapt, in orice sport aceasta abilitate este foarte utila. Aici este descris un exercitiu care te ajuta sa iti cresti viteza de schimbare a directiei de miscare. 02 Nov, 2017
Cum sa nu te mai doara spatele cand mergi cu bicicleta Reducerea durerilor de spate cauzate de mersul pe bicicleta Ciclismul este un sport cu impact redus asupra articulatiilor, dar cu toate acestea, mai ales pe distante mari, pot aparea dureri de spate din cauza pozitiei pe bicicleta. Durerile sunt si mai severe daca deja ai probleme in zona lombara. Iata cateva remedii. 06 Oct, 2016
cresterea cazurilor de rupturi de ligament anterior in randul sportivilor tineri si cum sa le previi Cresterea cazurilor de rupturi de ligamente incrucisate anterioare in randul sportivilor tineri Rupturile de ligamente incrucisate anterioare in randul sportivilor tineri este in crestere. Care sunt cauzele si ce se poate face? Iata ce spun expertii. 21 Jun, 2017
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.