Cum sa lovesti mai tare cu pumnul

Publicat in

Daca vrei sa lovesti cu pumnul mai tare, doar sa te antrenezi la sac nu este suficient. Trebuie sa inveti sa lovesti corect dar si sa iti cresti forta generala.

Ca sa poti lovi tare cu pumnul, iti trebuie antrenament specific. Sa lovesti corect si sa ai o tehnica buna. Dar asta nu garanteaza o lovitura puternica, este doar baza. Iti trebuie si antrenamente cu greutati unde sa iti dezvolti forta. 

Nu te ajuta nici faptul ca ai o forta mare la anumite exercitii. Trebuie sa ai o forta mare generala, a tot corpului. De exemplu, poti face impins cu haltera din inclinat cu 150 de kg dar abia sa poti face cateva tractiuni cu greutatea proprie. Forta antagonista precara va inhiba puterea exercitata de muschiul agonist. Cu alte cuvinte forta slaba a spatelui va inhiba puterea pe care o poti produce cu pieptul

Un pumn precis si puternic necesita o sincronizare precisa si implicarea unei mari proportii a masei musculare. Din nou, poti avea o parte superioara a corpului foarte puternica si sa faci genuflexiuni cu greutati enorme, dar sa ai o forta scazuta a muschilor oblici ai abdomenului; in acest caz nu vei putea transfera eficient forta picioarelor catre partea superioara a corpului si deci nu vei lovi puternic.

hormon de crestere natural

Un alt aspect care creste forta cu care lovesti cu pumnul este o tehnica impecabila. Asa ca invata de la un antrenor foarte bun. Merita sa cheltuiesti ceva bani in plus ca sa te antrenezi cu cei mai buni, daca scopul tau este sa devii mai eficient. Trebuie sa stapanesti bine coordonarea intre picioare, ochi si cap. 

Un alt aspect important este capacitatea de a activa extrem de rapid sistemul nervos (in ordinul nano-secundelor). Si aici antrenamentele cu greutati te pot ajuta, in special cele care dezvolta puterea si forta, cum sunt exercitiile olimpice

Si in final, fara intentia de a te descuraja, puterea cu care lovesti cu pumnul tine mult de genetic. Cei mai buni boxeri din lume ating puterea maxima pe care o pot genera cu partea superioara a corpului in doar 30 de milisecunde de cand au initiat miscarea. Asa ceva nu se invata, te nasti cu aceasta abilitate! Dar scopul tau ar trebui sa fie sa devii mai bun decat esti acum!

 

Referinte

  1. Coach Charles R. Poliquin. Some Thoughts on Increasing Punching Power. Septembrie 2016. 

Articole din aceiasi categorie

6 exercitii pentru partea inferioara care nu provoaca febra musculara in sezonul competitional 6 exercitii pentru partea inferioara care nu provoaca febra musculara in sezonul competitional Antrenamentele cu greutati ar trebui facute tot anul, de orice sportiv. Dar febra musculara care poate aparea in urma lor iti poate compromite antrenamentele specifice si competitiile. Iata 6 exercitii pentru partea inferioara care nu provoaca febra musculara, dar sunt foarte eficiente. 06 Feb, 2019
mersul pe bicicleta si durerile de genunchi 7 feluri in care iti ranesti genunchii In general ciclismul este un sport nu foarte solicitant pentru genunchi si articulatii. Daca il practici corect! 21 Apr, 2016
ce este important in antrenamentul unui ciclist 10 lucruri fundamentale in antrenamentul ciclistilor Aici nu vei gasi ultimele tehnici de antrenament pentru ciclisti ci doar principiile de baza ale acestor antrenamente, pe care multi le uita. 08 Jun, 2017
nevoia de a executa in viteza un exercitiu ascunde dezechilibre structurale Viteza ascunde slabiciunile In sport viteza este buna. Este ravnita chiar. Dar uneori, viteza de executie a unor exercitii sau miscari ascunde slabiciuni si dezechilibre. Iata despre ce este vorba. 12 Jul, 2017
ciclistii trebuie sa se antreneze cu greutati Antrenamente de forta pentru ciclisti Fa cateva antrenamente cu greutati pe saptamana si iti vei dezvolta permanent potentialul pe bicicleta. Este timpul ca ciclistii de toate nivelele sa imbratiseze antrenamentele cu greutati! 08 Feb, 2017
beneficiile antrenamentelor cu greuitati pentru maratonisti si alergatori De ce maratonistii ar trebui sa se antreneze si cu greutati Maratonistii, amatori sau profesionisti, beneficiaza enorm de pe urma includerii in rutina lor a antrenamentelor cu greutati. Iata 10 motive pentru care oricine iubeste alergarile pe distante mari ar trebui sa mearga periodic si la o sala de forta. 05 Jul, 2017
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.