Exercitiu pentru schimbarea rapida a directiei de miscare

Publicat in

In sporturile de echipa schimbarea brusca si in viteza a directiei de miscare este critica. De fapt, in orice sport aceasta abilitate este foarte utila. Aici este descris un exercitiu care te ajuta sa iti cresti viteza de schimbare a directiei de miscare.

Incepi exercitiul prin a pune doua conuri la 1,8 - 2,4 metrii unul de celalalt. Pune un al treilea con la 1,8 - 2,4 metrii in fata mijlocului dintre cele doua conuri puse anterior, pentru a crea un triunghi din conuri.

Stai langa unul din primele doua conuri puse, flexeaza soldul si genunchiul si sari cat mai puternic in lateral catre conul opus. Aterizeaza prin flexarea soldurilor si genunchiului piciorului opus fata de cel cu care ai sarit (nu pune pe sol ambele picioare). 

Imediat ce ai aterizat impinge-te din nou in piciorul aflat pe sol si sari spre conul din fata aterizand de aceasta data cu ambele picioare deodata. Tine cont ca la acest exercitiu aterizarea este mai importanta decat initierea sariturii.

 

 


Recomandari

O repetare se numara dupa ce au fost facute sarituri de pe ambele picioare la inceputul exercitiului. De exemplu, daca sari incepand cu piciorul stang, aterizezi pe dreptul si sari in fata aterizand pe ambele, aceasta este jumatate de repetare. Dupa ce ai terminat de facut exercitiul sarind intai de pe piciorul drept, apoi stangul si aterizand pe ambele ai incheiat o repetare. 

Fa 5-7 repetari, a cate 3-4 seturi in zilele de aglitate si pliometrice. Este un exercitiu pentru intermediari si avansati, asa ca fa-l doar daca stapanesti bine exercitiile pliometrice de baza.

Scopul exercitiului

Exercitiul este gandit pentru a testa viteza de schimbare a directiei de miscare. Face asta prin faptul ca te forteaza sa reactionezi si sa iti reorientezi corpul din planul frontal de miscare si sa tranzitionezi in planul sagital. Este o aptitudine esentiala in sporturi dar si in viata de zi cu zi unde apar situatii care necesita crearea de reactii controlate cu corpul nostru.

Pentru sportivii care vor sa isi dezvolte forta exploziva a unui singur picior (lucru esential in orice disciplina sportiva), pentru schimbarea rapida a directiei de miscare si pentru o mai mare putere de sprint a picioarelor, acest exercitiu este esential. 

Referinte

Articole din aceiasi categorie

Leacul contra crampelor poate fi ascuns intr-o gantera Leacul contra crampelor poate fi ascuns intr-o gantera Crampele musculare sunt inca un mister medical, dar dovezile arata ca antrenamentele cu greutati pot ajuta in diminuarea lor. 26 May, 2016
tehnica corecta de a face sprinturi Cum faci un sprint corect Faci sprinturi fie pentru ca esti un sprinter si asta este sportul tau, fie ca vrei sa slabesti rapid sau/si sa iti cresti conditia fizica. Indiferent de motiv, este foarte important sa ai o tehnica corecta pentru a nu te accidenta! 16 Nov, 2016
6 exercitii pentru partea inferioara care nu provoaca febra musculara in sezonul competitional 6 exercitii pentru partea inferioara care nu provoaca febra musculara in sezonul competitional Antrenamentele cu greutati ar trebui facute tot anul, de orice sportiv. Dar febra musculara care poate aparea in urma lor iti poate compromite antrenamentele specifice si competitiile. Iata 6 exercitii pentru partea inferioara care nu provoaca febra musculara, dar sunt foarte eficiente. 06 Feb, 2019
Ciclistii au nevoie de carbohidrati. Cum se consuma si ce fel de carbohidrati in functie de efortul depus Nutritie si suplimentatie pentru ciclisti: Proteine O serie de articole dedicate ciclistilor. Astazi vom discuta despre proteinele necesare unui ciclist, si in ce cantitati trebuie consumate ele. 14 Feb, 2016
folosiera steroizi are efecte negative asupra inimii Utilizarea cronica de steroizi poate leza inima Sportivii, si in special culturistii si cei din sporturile de forta, tind sa utilizeze cantitati mari de steroizi pentru perioade extinse de timp. Dar aceste practici pot fi foarte periculoase. 16 Aug, 2017
antrenamente si muschi pentru triatlon Cum sa te antrenezi pentru forta si anduranta in acelasi timp In orice sport este nevoie de anduranta, aproape orice sport de anduranta fiind bazat pe rezistenta fizica, dar forta este cea care separa un sportiv performant de unul mediocru. Antrenamentele clasice din sporturile de anduranta sunt in mare parte ... de anduranta; dar exista modalitati prin care sa te antrenezi concomitent pentru anduranta si forta musculara. 22 Sep, 2016
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.