Este nevoie de incalzire?

Publicat in

Este nevoie ca sportivii sa se tot intinda si rasuceasca si sa petreaca atata timp cu incalzirea? Sau este ea supraapreciata? Nu este! Orice sportiv are nevoie de o incalzire buna. Iata si de ce.

Cand te incalzesti inainte de un antrenament (de orice fel), fie prin stretching dinamic sau prin efectuarea activitatii fizice ce urmeaza sa o faci, la o intensitate joasa, iti pregatesti corpul pentru efort in mai multe feluri - 3 din ele fiind esentiale pentru performanta, recuperare si rezultate. 

Cresterea pulsului

Este mai placut sa te trezesti dimineata usor, treptat, decat sa se arunce pe tine o galeata cu apa rece, nu? Cand vine vorba de exercitii fizice, inima trebuie tratata in acelasi fel. O crestere graduala a intensitatii va pregati mai bine inima pentru ce vine decat o crestere brusca a intensitatii. Elementul de crestere al pulsului din incalzire trebuie sa iti ingreuneze respiratia dar totusi sa poti vorbi coerent.

Mobilitatea

Cand incepi sa te misti, articulatiile sinoviale (gandeste-te la calcaie, genunchi, solduri si umeri) elibereaza lichid sinovial pentru a lubrifia si proteja cartilagiile de la capetele oaselor. Pe masura ce fibrele musculare incep sa se intinda si sa se contracte, incepi sa observi o raza de miscare sporita a membrelor. Aceasta imbunatatire a flexibilitatii este crescuta de generarea caldurii corporale dar si de relaxarea fasciilor care acopera muschii. 

Dupa cateva minute de efort repetitiv muschii devin mai elastici si la ei ajunge o cantitate mai mare de sange bogat in oxigen si nutrienti. Abia acum simti ca iti intrii in ritm. Nivele suficiente de oxigen in muschii lucrati vor intarzaia acumularea acidului lactic, pentru a te putea antrena mai intens mai mult timp. 

Flexibilitatea

Raza de miscare (cat de mult iti poti intinde membrele) determina miscarile sportive pe care le poti face la o anume activitate fizica. Cu cat depui o cantitate si calitate mai mare a efortului, cu atat obtii mai mai multe in schimb, asa ca este obligatoriu sa te concentrezi pe flexibilitate la fel de mult ca pe orice alta componenta a antrenamentului. 

Exista numeroase variante de stretching si cel mai bine o alegi in functie de activitatea pe care urmeaza sa o faci - de exemplu, poti creste flexibilitatea umerilor inainte de un meci de tenis prin leganarea bratelor inainte si inapoi. Stretchingul static inainte de efort poate avea dezavantajul de a supra-intinde muschii din jur asa ca inainte de efort se recomanda stretchingul dinamic (in care te misti) si stretchingul static va fi facut dupa incheierea antrenamentului. 

Incalzeste-te bine

Cand te incalzesti cum trebuie exista mai putina rezistenta intre ce vrea corpul sa faca si ce este gata mintea sa infrunte. Cu alte cuvinte, o incalzire buna iti conecteaza corpul la minte si te asigura ca vei avea un antrenament reusit. 

Iata un exemplu de incalzire dinamica si cresterea pulsului.

Referinte

Articole din aceiasi categorie

tehnici de crestere a vitezei de alergare Cum sa alergi mai repede pe orice distanta O viteza mai mare pe pista sau pe teren avantajeaza orice sportiv. Iata metoda cea mai usoara de a alerga mai repede pe orice distanta. 09 Aug, 2017
redu febra musculara pentru a merge pe bicicleta mai bine Ciclism: reducera febrei musculare dupa sala Stii deja ca pentru a fi un ciclist cat mai bun trebuie sa mergi si la sala de forta. Dar urasti febra musculara care apare dupa antrenamentele cu greutati. Iata cum sa reduci durerile pentru a nu iti fi afectate antrenamentele pe bicicleta. 28 Mar, 2018
Ciclistii au nevoie de carbohidrati. Cum se consuma si ce fel de carbohidrati in functie de efortul depus Nutritie si suplimentatie pentru ciclisti: Proteine O serie de articole dedicate ciclistilor. Astazi vom discuta despre proteinele necesare unui ciclist, si in ce cantitati trebuie consumate ele. 14 Feb, 2016
6 exercitii pentru partea inferioara care nu provoaca febra musculara in sezonul competitional 6 exercitii pentru partea inferioara care nu provoaca febra musculara in sezonul competitional Antrenamentele cu greutati ar trebui facute tot anul, de orice sportiv. Dar febra musculara care poate aparea in urma lor iti poate compromite antrenamentele specifice si competitiile. Iata 6 exercitii pentru partea inferioara care nu provoaca febra musculara, dar sunt foarte eficiente. 06 Feb, 2019
antrenamente si muschi pentru triatlon Cum sa te antrenezi pentru forta si anduranta in acelasi timp In orice sport este nevoie de anduranta, aproape orice sport de anduranta fiind bazat pe rezistenta fizica, dar forta este cea care separa un sportiv performant de unul mediocru. Antrenamentele clasice din sporturile de anduranta sunt in mare parte ... de anduranta; dar exista modalitati prin care sa te antrenezi concomitent pentru anduranta si forta musculara. 22 Sep, 2016
cresterea cazurilor de rupturi de ligament anterior in randul sportivilor tineri si cum sa le previi Cresterea cazurilor de rupturi de ligamente incrucisate anterioare in randul sportivilor tineri Rupturile de ligamente incrucisate anterioare in randul sportivilor tineri este in crestere. Care sunt cauzele si ce se poate face? Iata ce spun expertii. 21 Jun, 2017
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.