Cresterea cazurilor de rupturi de ligamente incrucisate anterioare in randul sportivilor tineri

Publicat in

Rupturile de ligamente incrucisate anterioare in randul sportivilor tineri este in crestere. Care sunt cauzele si ce se poate face? Iata ce spun expertii.

Rupturile de ligament incruisat anterior sunt in crestere, in special in randul sportivilor tineri. Asta conform cercetarilor din jurnalul oficial al "American Academy of Pediatrics". 

Intre anii 1994 si 2013 cercetatorii au descoperit o crestere anuala de 2,3% in numarul rupturilor de ligamente incrucisate anterioare la pacienti cu varste intre 6 si 18 ani. S-a descoperit ca persoanele de sex feminin aveau o incidenta mai mare la varste fragede, pe cand in cazul baietilor varsta cea mai frecventa este intre 17 si 18 ani.

Nu s-a analizat si motivul (sau motivele) acestei cresteri dar s-a speculat ca de vina este cresterea intensitatii, frecventei si fortei in sporturile pe care le practica copiii. De vina mai poate fi si faptul ca multi copii sunt fortati sa exceleze intr-o anumita disciplina sportiva fara sa aibe o conditie fizica generala si nu fac antrenamente care sa dezvolte anumite grupe musculare, ceea ce duce la o oboseala accentuata si risc crescut de accidentari. Aceste motive se aplica sportivilor tineri, dar sunt valabile pentru sportivii de orice varsta din orice sport.

Faptul ca cercatatori de la Universitatea de Stat din Carolina de Nord au facut comparatii intre genunchii picioarelor de porc si cele umane, la diferite stadii de maturitate, este un lucru bun. Descoperirile lor o sa avanseze metodele de tratament ale unor astfel de accidentari la tineri dar si la alte categorii de varsta.

"Inca nu stim multe despre cum functioneaza genunchiul uman la diferite stadii de maturitate", spune Matthew Fisher, autorul de corespondenta din lucrarea mentionata.

anatomia genunchiului - ligamente

"Am dezvoltat un model care ne va permite sa studiem schimbarile din articulatia genunchiului folosind picioare de porc",spune Fisher, care este profesor asistent la departamentul de Inginerie Biomedicala la Universitatea de Stat din Carolina de Nord.

"Scopul este de a imbunatati tratamentul clinic la tineri si copii, avand in vedere participarea acestora din ce in ce mai mare la sporturi de performanta si cresterea numarului de accidentari precum rupturile de ligamente incrucisate anterioare. Ne concentram mai ales pe schimbarile care au loc in genunchi in timpul cresterii, precum schimbari in pozitionarea si orientarea ligamentelor in timpul cresterii".

Cercetarile anterioare au stabilit ca genunchii de porc sunt un model bun pentru a cerceta genunchii umani. Dar nu se stiau prea multe despre asemanarile dintre genunchii de porc si cei umani in diferite stadii de maturitate. 
In studiul de fata s-au analizat genunchii de porc in 6 stadii diferite de dezvoltare, de la nastere la 18 luni, varsta comparabila cu adolescenta tarzie la oameni. 

S-a descoperit ca genunchii de porc se maturizeaza in acelasi fel ca cei ai oamenilor, orientarea ligamentelor schimbadu-se la fel. 

In viitor se va studia mecanica genunchilor de porc pentru a se descoperi cum actioneaza ligamentele la diferite varste si care parti ale genunchiului sunt supuse unui stres mai mare in timpul miscarilor specifice anumitor sporturi. Aceste descoperiri vor avea aplicatii concrete in practicile clinice viitoare pentru prevenirea si tratarea rupturilor de ligamente anterioare. 

Pana atunci este foarte important sa aibe loc si o schimbare in randul antrenorilor in privinta metodelor de antrenament. Pentru a le cere unor copii sa performeze la nivele ridicate trebuie sa le asiguri cel mai bun antrenament, si nu doar pentru disciplina sportiva pe care o practica, ci si pentru o conditie fizica generala foarte buna. Asta duce la prevenirea accidentarilor

Indiferent de sportul practicat, antrenamentele cu greutati (facute corect) ar trebui sa faca parte din prepararea fizica a oricarui sportiv, de orice varsta. Unul din obiective trebuie sa fie intarirea musculaturii si cresterea fortei musculare (nu neaparat marirea muschilor). Multi antrenori inca isi pun sportivii sa lucreze doar cu greutati mici, repetari multe, fiindu-le teama sa nu le creasca prea mult masa musculara in sporturi care necesita viteza sau anduranta. Dar un program orientat catre forta musculara nu va duce la cresteri mari ale tesuturilor musculare, dar va aduce multe avantaje mecanice si de prevenire a accidentarilor.

Referinte

  1. Beck, Nicholas A., J. Todd R. Lawrence, James D. Nordin, Terese A. DeFor, and Marc Tompkins. “ACL Tears in School-Aged Children and Adolescents Over 20 Years.” Pediatrics 139, no. 3 (March 1, 2017): e20161877. doi:10.1542/peds.2016-1877.
  2. Cone, Stephanie G., Sean G. Simpson, Jorge A. Piedrahita, Lynn A. Fordham, Jeffrey T. Spang, and Matthew B. Fisher. “Orientation Changes in the Cruciate Ligaments of the Knee during Skeletal Growth: A Porcine Model.” Journal of Orthopaedic Research, May 4, 2017. doi:10.1002/jor.23594.

Articole din aceiasi categorie

Cresteri musculare prin masaj Cresteri musculare prin masaj Daca esti un sportiv care vrea sa isi creasca masa musculara, dar nu reuseste, aceste tehnici avansate te pot ajuta. Presupun folosirea masajelor specifice pentru a rupe adeziunile dintre muschi si a ii lasa sa creasca. 20 Feb, 2019
Geutatile mari imbunatatesc performantele sportive Greutatile mari imbunatatesc performantele sportive Daca vrei sa fii un sportiv mai eficient si mai performant, pune mai multe greutati pe bara! 15 Nov, 2018
exercitii care sa iti imbunatateasca prestanta la crossfit 8 exercitii pe care orice Crossfiter trebuie sa le faca CrossFit-ul presupune executia unor exercitii destul de hardcore, dar sunt unele exercitii de baza pe care multi crossfiteri le ignora si este o mare greseala. Daca practici CorssFit ar trebui sa incluzi cat mai des aceste 8 exercitii in antrenamentele tale. 24 Jan, 2018
ce sa nu faci inainte sa mergi cu bicicleta 5 lucruri pe care nu trebuie sa le faci inainte de a merge cu bicicleta Vrei sa profiti la maxim de urmatoarea tura pe bicicleta? Evita aceste greseli de incepator. 04 Aug, 2016
cum sa devii un fotbalist mai rapid si eficient Fotbalisti mai rapizi: 8 metode de antrenament Iti place sa joci fotbal? Esti un fotbalist profesionist? Esti un antrenor de fotbal? Iata 8 lucruri care te pot face mai rapid, pentru a juca si a performa la un nivel superior, sau pentru a crea fotbalisti cu o viteza mai mare. 25 Jan, 2017
exrcitiu special p-entru sportivi de viteza si fotbalisti Exercitiu pentru schimbarea rapida a directiei de miscare In sporturile de echipa schimbarea brusca si in viteza a directiei de miscare este critica. De fapt, in orice sport aceasta abilitate este foarte utila. Aici este descris un exercitiu care te ajuta sa iti cresti viteza de schimbare a directiei de miscare. 02 Nov, 2017
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.