Mananca mai multe proteine pentru a slabi

Publicat in

Cu cat mananci mai multe proteine cu atat slabesti mai mult. Da, chiar si atunci cand consumi mai multe calorii. Iata despre ce este vorba.

Ce se intampla cand mananci prea multe proteine?

Daca te afunzi in cercetari stiintifice sau intrebi diferiti specialisti, probabil ca nu vei obtine un raspuns exact pentru cate proteine sunt necesare ca sa iti dezvolti masa musculara. Dar daca incerci sa faci o medie, ajungi la 1,6 g - 2 g/kg corp. 

Dar ce se intampla cand depasesti acest numar cu mult? In mod ciudat, se pare ca desi mananci o multime de calorii in plus, daca te antrenezi cu greutati tot vei reusi sa arzi grasimea in plus. 

Studiul

Ca sa vada ce se intampla cand indivizi care se antreneaza cu greutati mananca mai mult decat optimul acceptat de proteine, Dr. Joey Antonio a aranjat un studiu de 8 saptamani facut pe 48 de culturisti amatori cu experienta. Toti au zis ca in medie au mancat 2 g/kg corp pe zi de proteine, in ultimii 5 ani.

Grupul de 48 a fost impartit in doua. Primul grup a avut acelasi consum proteic. Al doilea grup si-a crescut aportul zilnic de proteine la 3,4 g/kg corp. Toti subiectii au urmat acelasi program de antrenament.

Rezultatele

In ciuda instructiunilor primite si grupul care trebuia sa manance 2 g/kg corp de proteine si-a crescut usor aportul, la 2,3 g. 

Poate surprinzator, ambele grupuri (2,3 g/kg corp si 3,4 g/kg corp) au dezvoltat aceeasi cantitate de masa musculara  Dar, grupul care a consumat foarte multe proteine zilnic a ars mai multa masa adipoasa, chiar daca au mancat cu 400 de calorii mai mult, zi de zi.

Grupul cu consum mai mic de proteine a ars 0,3 kg de grasime, pe cand grupul cu consum mare de proteine a ars 1,6 kg de grasime, in ciuda caloriilor in plus. Si procentul de grasime corporala a scazut, -2,4% la grupul cu consum mare de proteine si -0,6% la grupul cu consum mai mic de proteine. 

pastile de slabit

Concluzii

Cum este posibil asa ceva? Cercetatorii au ceva teorii. Au speculat ca are de a face cu efectul termic al proteinelor. O masa bogata in proteine (in jur de 45% din caloriile totale la acea masa) are un efect termic cu 30% mai mare decat o masa saraca in calorii (15% calorii provenite din proteine).

Cercetatorii au mai speculat ca e posibil sa fi existat un cumul de factori care a dus la slabire: efectul termic al proteinelor, consumul energetic legat de activitatea fizica si consumul energetic nelegat de activitatea fizica.

Indiferent de motive, studiul a avut 3 descoperiri de baza:

  1. Supraconsumul de proteine este putin probabil sa duca la ingrasare, din contra, scade grasimea corporala.
  2. Este gresit sa crezi ca daca mananci mai mult de 1,6 g - 2 g/kg corp de proteine este o risipa.
  3. Testele de sange au aratat ca aportul foarte mare de proteine nu a avut efecte adverse asupra rinichilor sau altor parametrii ai sanatatii. 

Referinte

  1. Antonio, et al, "A high protein diet (3.4 g/kg/d) combined with a heavy resistance training program improves body composition in healthy trained men and women – a follow up investigation." Journal of the International Society of Sports Nutrition, 20 October, 2015.

Articole din aceiasi categorie

de  ce este HIIT mai eficient decat cardio pentru slabire S-a descoperit de ce HIIT este la fel de eficient precum exercitiile cardiovasculare de lunga durata Ani la rand s-a crezut ca solutia pentru a slabi sunt exercitiile cardiovasculare de joasa intensitate, facute perioade lungi de timp. In ultimii ani a luat amploare HIIT, adica exercitiile de mare intensitate facute pe intervale. Acum s-a descoperit si motivul pentru care exercitiile intense sunt cel putin la fel de eficiente (deseori chiar mai eficiente) precum cele de joasa intensitate, dar cu o durata mult mai mica de timp. 27 Jul, 2016
acidul linoleic incurajeaza ingrasarea Grasimea care te ingrasa Ani de zile ni s-a spus sa consumam cat mai mult din aceasta grasime, dar rezultatul a fost ingrasarea populatiei si boli de inima. Si este o grasime care se gaseste in orice! Este vorba despre grasimile polinesaturate. 07 Dec, 2016
inoata si slabeste Inotul ca si forma de cardio Vara se apropie, si lumea vrea sa scape de colacei si kilogramele in plus. Antrenamentele cardio cresc in volum, dar nu toti pot alerga sau face antrenamente pe intervale de intensitate. O forma de efort fizic cardiovascular la indemana si eficienta este inotul. 14 Feb, 2016
Combina HIIT si postul intermitent pentru a slabi mai repede si mai usor HIIT si postul intermitent - un combo castigator Doua metode de slabire extrem de eficiente, atunci cand sunt combinate rezulta un combo devastator pentru depozitele de grasimi. 14 Feb, 2016
invata ce sa faci ca sa slabesti fara eforturi mari Sfaturi pentru a slabi Cateva sfaturi utile celor care sunt in razboi cu kilogramele in plus. 14 Feb, 2016
Slabeste eficient facand complexe cu gantere Doua complexe cu gantere Fa aceste doua complexe cu gantere pentru a slabi si a iti creste conditia fizica. Sunt usor de implementat antrenamentelor tale, chiar si intr-o sala foarte aglomerata. 14 Sep, 2016

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.