Magneziu: ai nevoie de mai mult

Publicat in

Majoritatea sportivilor si celor care merg la sala de forta au deficiente de magneziu.Si asta le poate da peste cap antrenamentele si progresele. Iata de cat ai nevoie si cum sa il obtii.

85% din americani sunt deficienti in magneziu si procentul este si mai mare printre sportivi. Poate te crezi imun pentru ca mananci banane sau mananci multe alimente integrale...sau nu esti american! Dar nu este asa! Ar trebui sa mananci 9 banane pe zi pentru a atinge doza zilnica recomandata pentru persoanele obisnuite (nu pentru cineva care face sport). Si nu orice fel de banane...banane bio, nemodificate genetic si fertilizate cu cel mai pur balegar disponibil! 

Magneziul este implicat in peste 300 de procese din corpul uman. Este indispensabil producerii de energie, sintezei proteinelor (procesul ala magic prin care cresc muschii) si metabolismului insulinei. Lipsa magneziului duce la performante fizice proaste, acumulare exagerata de lactat in muschi, crampe musculare, dificultati in arderea surplusului de grasime, recuperare proasta dupa efort si chiar aritmii cardiace.

Poate ca te intrebi de ce sunt atat de multi deficienti in magneziu? Un raspuns sunt chiar exercitiile epuizante facute la sala de forta, ca sa arati bine si sa agati gagici! Astfel de efort fizic duce la pierderea de pana la 20% din magneziul care se afla in corp. 

Un aspect si mai important este felul in care sunt cultivate astazi alimentele si dietele multora din cei care merg la sala sau fac sport. Magneziul ar trebui sa se gaseasca in cantitati destul de mari in legume cu frunze verzi, alge, mangold, spanac, fasole, linte, oleaginoase, avocado si banane. Dar, industrializarea agriculturii a dus la deficiente de minerale in aceste plante din cauza solului saracit in nutrienti si metode fortate de crestere

Iar multi sportivi nu au deloc diete variate mancand mai mereu aceleasi alimente cu care sunt invatati. De aceeaa apar deficientele de magneziu (si multe alte microelemente). 

Obiceiurile care pot indica o deficienta de magneziu sunt: pofta de bauturi cu zahar, mananci prea mult zahar (zaharul duce la excretia de magneziu din corp), bei multa cafea (cafeaua excreta magneziul din corp); de asemenea poti prezenta simptome de anxietate, crampe musculare sau zbaterea unui ochi. 

Ca sportiv sau persoana care face sport in mod regulat, sa ai o nivele optime doar din dieta este putin probabil. De aceea se recomanda suplimentarea, fie cu suplimente cu magneziu, fie cu ZMA. Dozele zilnice recomandate sunt de 400-430 mg, dar daca te antrenezi intens le poti dubla. 

 

Referinte

Articole din aceiasi categorie

suplimente nutritive ieftine pentru masa musculara Suplimente ieftine pentru cresterea masei musculare Un articol old school, in care vorbim despre suplimentele din culturism care au trecut testul timpului. Nu veti gasi ultimele suplimente nutritive de pe piata, ci doar pe cele care sunt folosite cu succes de zeci de ani si au un cost decent. 14 Feb, 2016
fructoborat de calciu si genunchii Fructoboratul de calciu reduce durerile de genunchi Durerile de genunchi pot aparea in viata oricarui sportiv, sau oricarei persoane care practica sport in mod regulat. Iata ceva ce ar putea deveni un remediu la aceasta problema, fructoboratul de calciul. 14 Feb, 2016
alegerea unui supliment alimentar de calitate 10 sfaturi pentru achizitionarea de suplimente de calitate Nu mereu ce scrie pe eticheta unui supliment este si in cutie. Ca sa ai rezultatele asteptate alege numai suplimente de calitate. Iata 10 lucruri dupa care sa te ghidezi cand cumperi astfel de produse. 23 Oct, 2017
Suplimente nutritive pentru crieier Suplimente pentru un creier sanatos Exista o epidemie uriasa de boli neurodegenerative. In S.U.A. tratamentul acestor boli costa de doua ori mai mult decat bolile de inima si de 3 ori mai mult decat cancerul. De asemenea, cea mai rapida cauza a mortalitatii in cultura vestica sunt bolile neurodegenerative. 20 Sep, 2016
Clenbuterol sau albuterol Clenbuterol vs. Albuterol Clenbuterol si Albuterol; doua beta-2 agoniste utilizate de catre culturisti si sportivi pentru a slabi. Dar care din cele doua este mai eficient in a face grasimea incapatanata sa fuga? 14 Feb, 2016
Beneficiile suplimentarii cu vitamina D 25 de motive pentru a lua vitamina D Vitamina D te ajuta sa arati mai bine, sa fi in forma, sa fi mai sanatos si sa traiesti mai mult. Iata 25 de motive pentru a te suplimenta cu vitamina D. 14 Feb, 2016

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.