Magneziu: ai nevoie de mai mult

Publicat in

Majoritatea sportivilor si celor care merg la sala de forta au deficiente de magneziu.Si asta le poate da peste cap antrenamentele si progresele. Iata de cat ai nevoie si cum sa il obtii.

85% din americani sunt deficienti in magneziu si procentul este si mai mare printre sportivi. Poate te crezi imun pentru ca mananci banane sau mananci multe alimente integrale...sau nu esti american! Dar nu este asa! Ar trebui sa mananci 9 banane pe zi pentru a atinge doza zilnica recomandata pentru persoanele obisnuite (nu pentru cineva care face sport). Si nu orice fel de banane...banane bio, nemodificate genetic si fertilizate cu cel mai pur balegar disponibil! 

Magneziul este implicat in peste 300 de procese din corpul uman. Este indispensabil producerii de energie, sintezei proteinelor (procesul ala magic prin care cresc muschii) si metabolismului insulinei. Lipsa magneziului duce la performante fizice proaste, acumulare exagerata de lactat in muschi, crampe musculare, dificultati in arderea surplusului de grasime, recuperare proasta dupa efort si chiar aritmii cardiace.

Poate ca te intrebi de ce sunt atat de multi deficienti in magneziu? Un raspuns sunt chiar exercitiile epuizante facute la sala de forta, ca sa arati bine si sa agati gagici! Astfel de efort fizic duce la pierderea de pana la 20% din magneziul care se afla in corp. 

Un aspect si mai important este felul in care sunt cultivate astazi alimentele si dietele multora din cei care merg la sala sau fac sport. Magneziul ar trebui sa se gaseasca in cantitati destul de mari in legume cu frunze verzi, alge, mangold, spanac, fasole, linte, oleaginoase, avocado si banane. Dar, industrializarea agriculturii a dus la deficiente de minerale in aceste plante din cauza solului saracit in nutrienti si metode fortate de crestere

Iar multi sportivi nu au deloc diete variate mancand mai mereu aceleasi alimente cu care sunt invatati. De aceeaa apar deficientele de magneziu (si multe alte microelemente). 

Obiceiurile care pot indica o deficienta de magneziu sunt: pofta de bauturi cu zahar, mananci prea mult zahar (zaharul duce la excretia de magneziu din corp), bei multa cafea (cafeaua excreta magneziul din corp); de asemenea poti prezenta simptome de anxietate, crampe musculare sau zbaterea unui ochi. 

Ca sportiv sau persoana care face sport in mod regulat, sa ai o nivele optime doar din dieta este putin probabil. De aceea se recomanda suplimentarea, fie cu suplimente cu magneziu, fie cu ZMA. Dozele zilnice recomandate sunt de 400-430 mg, dar daca te antrenezi intens le poti dubla. 

 

Referinte

Articole din aceiasi categorie

vitamina d poate actiona precum un antiestrogen la barbati si femei Vitamina D poate actiona precum un antiestrogen Conform unui nou studiu pe animale, forma activa a vitaminei D - calcitriol - este un anti-estrogen. Descoperirea este de interes pentru culturisti, aceste proprietati anti-estrogenice fiind manifestate mai ales in tesuturile grase. 27 Feb, 2017
memoria musculara si steroizii Memorie musculara, steroizi si creatina Tesutul muscular se adapteaza la stimuli, atat functional cat si structural. Cand un muschi sufera de atrofie, numarul de nuclei care reguleaza sinteza proteinelor scade. Iar atunci cand muschiul este intr-o stare de hipertrofie (crestere) exista mai mult ADN disponibil pentru fibrele musculare. 14 Feb, 2016
Cu cat timp inainte de antrenament trebuie sa bei cafeaua pentru a fi eficienta Cu cat timp inainte de antrenamente trebuie consumata cafeina? Fie ca bei cafea, ca iei pastile cu cafeina sau ca folosesti un supliment pre-antrenament cu cafeina, este bine sa stii cand sa iei acest ingredient care poate face minuni in sala de forta. 09 May, 2016
Mai mult hormon de crestere pentru a arata mai bine si mai tanar 11 metode naturale de a mari nivelele de hormon de crestere Hormonul de crestere uman este unul din cei mai importanti hormoni din corp cand vorbim de masa musculara, nivele mici de grasime si aspect fizic placut. Este si un hormon cheie in mentinerea sanatatii si longevitatii. Iata 11 metode naturale de a iti mari productia de hormon de crestere. 07 Nov, 2016
supliment pentru a fi mai motivat in sala de forta Motivare si concentrare mai buna Obtine motivare si concentrare in sala de forta, in acelasi timp cu calmarea nervilor, prin puterea acestui ceai. 18 Dec, 2017
colagen pentru articulatii si piele mai sanatoase O proteina care iti lipseste Dureri articulare, probleme digestive, dificultati in a slabi si chiar par nesanatos, toate pot avea la baza lipsa acestei proteine. 10 Jul, 2017

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.