Cum sa iti alegi urmatorul program de antrenament

Publicat in

Una din cele mai dese intrebari primite este "ce program de antrenament trebuie sa fac?" Acest ghid te va ajuta sa alegi ce ti se potriveste.

Una dintre cele mai frecvente intrebari pe care le primim este: "La ce program ar trebui sa trec dupa ce termin ciclul meu actual de antrenament?"

Exista mai multi factori de luat in considerare atunci cand iei o astfel de decizie, si iti ofer acest ghid pentru a te ajuta sa economisesti timp si sa progresezi cu incredere. Urmeaza acest ghid pas cu pas, iar drumul tau catre cresteri musculare masive va fi mult mai usor in zilele, saptamanile si lunile urmatoare.

La ce nivel esti?

Unde te afli in privinta parcursului in calatoria ta fitness? Daca tragi de fiare deja de cativa ani la modul serios, un program de incepator nu iti face niciun bine. Si viceversa, daca esti abia pasit in sala de forta, sa incepi un program avansat te va distruge in loc sa te ajute. 

Mai jos este o estimare grosiera a cum sa determini unde te afli si ce ti se potriveste in functie de experienta pe care o ai la antrenamente. Nu este o stiinta exacta asa ca nu lua aceste intervale ca reguli de neclintit. Daca te-ai informat si ai fost constiincios 9 luni de zile, probabil ca ai trecut deja de stadiul de incepator. Daca mergi la sala de cativa ani, dar mai mult ai socializat iar forta si masa musculara au ramas in mare parte neschimbate, tot la stadiul de incepator te afli.

  • Incepator – 0-12 luni
  • Intermediar – 1-3 ani
  • Avansat – 3 ani si mai mult

Unde te antrenezi?

Acesta este un alt aspect foarte important. Daca te antrenezi acasa cu echipament limitat, atunci nu vrei sa alegi un program care ar necesita acces la o sala de sport cu o multime de aparate si echipamente. Poate fi frustrant sa incerci sa gasesti inlocuitori pentru toate acele exercitii.

Nota a editorului: Consulta baza noastra de date pentru exercitii, atat cu aparate si haltere sau gantere cat si cu greutatea corpului.

Daca esti un culturist avansat care merge la sala in mod regulat, atunci s-ar putea sa ai nevoie de acele aparate si miscari cu cabluri pentru a te ajuta sa iti atingi obiectivele. Astfel, un program bazat pe exercitii facute acasa nu ar indeplini nevoile tale.

Care sunt obiectivele ?

A venit momentul cand trebuie sa avem o conversatie serioasa. Cand suntem intrebati despre ce program sa urmezi in continuare, ne straduim sa facem tot posibilul pentru a te ajuta sa gasesti cel mai bun program posibil pentru tine. Raspunsul cel mai comun pe care il primim cand intrebam care este obiectivul cuiva este: "Vreau sa ard grasime si sa devin mai mare si mai puternic."

Adevarul este ca asta vrem cu totii, dar trebuie sa constientizam realitatea. Daca ar exista un astfel de program care sa faca totul in acelasi timp, toata lumea l-ar urma, nu-i asa? Sunt foarte putini oameni pe acest pamant care sa poata arde grasime, sa-si construiasca masa musculara si sa devina mai puternici in acelasi timp.

Astfel, pentru restul dintre noi care nu avem astfel de superputeri, trebuie sa prioritizam acele obiective mai importante si sa le plasam in ordine. Acesta este momentul cand te uiti lung, sincer si obiectiv in oglinda sau la fotografii si te intrebi care este cel mai important lucru pentru tine. Nu exista un raspuns comun la aceasta intrebare, pentru ca esti unic. Vestea buna este ca raspunsul tau este corect pentru ca iti apartine.

Exista patru categorii majore care conteaza atunci cand vine vorba de dezvoltarea fizicului tau si a performantei atletice, iar aceste patru categorii sunt urmatoarele:

  1. Construirea masei musculare
  2. Pierderea grasimii (slabire)
  3. Cresterea fortei
  4. Imbunatatirea rezistentei (andurantei)

Ia telefonul, un pix si hartie sau orice altceva doresti sa folosesti pentru a-ti clasifica aceste obiective in ordinea care conteaza cel mai mult pentru tine si sa le numerotezi de la 1 la 4. De exemplu, daca ai 55 kg ud si bara cu 40 kg te aplatizeaza cand o iei in spate, obiectivele tale ar putea arata asa:

  1. Construirea masei musculare
  2. Cresterea fortei
  3. Imbunatatirea andurantei
  4. Pierderea grasimii

Lista poate arata complet diferita fata de cum ar fi aratat a mea, sau a altei persoane, dar asta este in regula pentru ca ceea ce vrei tu este important. Totusi, am o sugestie daca slabirea este o prioritate mare pentru tine. Daca simti ca slabirea este ceva ce trebuie sa abordezi, atunci pune-o pe primul loc in lista ta. Construirea masei musculare nu te va ajuta prea mult daca nu o poti vedea din cauza grasimii care se afla deasupra ei.

Cu toate acestea, daca esti nou in acest joc si trebuie sa pierzi in greutate, atunci exista sanse sa construiesti si o cantitate mica de muschi. Antrenarea pentru pierderea grasimii te poate ajuta, de asemenea, sa iti imbunatatesti anduranta prin prisma exercitiilor cardio pe care le faci. Deci, clasificarea slabirii ca numarul unu te va ajuta de fapt cu alte doua obiective intr-o mica masura.

Orarul tau

Odata ce stii nivelul tau de experienta, unde te vei antrena si care sunt obiectivele tale, gandeste-te la cum arata programul tau saptamanal si gaseste antrenamentul care se apropie cel mai mult de a satisface acel orar. Daca ai patru zile pe saptamana pentru antrenamente, atunci gaseste programe care prevad acest numar de sesiuni.

Zilele de antrenament si schimbari

O alta intrebare frecventa pe care o primim este daca cineva poate inlocui o zi de odihna cu o alta zi de antrenament sau sa se antreneze X zile la rand pentru ca sunt liberi in weekenduri.

Multe din aceste programe de antrenament sunt create pentru a te ajuta sa ai cele mai bune antrenamente posibile si sa iti maximizezi recuperarea astfel incat sa obtii in cele din urma cele mai bune rezultate. Si in timp ce pot incearca sa creez cele mai cuprinzatoare programe, nu pot sa se potriveasca cu programul individual al fiecaruia.

Acestea fiind zise, daca ai nevoie sa te antrenezi trei zile la rand si sa iei o zi libera in loc sa faci doua zile antrenament si una de odihna, atunci vei fi in regula. Doar profita la maxim de zilele in care iei liber pentru a te recupera, si tot ar trebui sa vezi rezultate care iti vor imbunatati aspectul, performanta si starea de bine.

Pentru a gasi un antrenament care ti se potriveste, rasfoieste sectiunea noastra de Programe de antrenament. Daca esti incepator arunca un ochi si in sectiunea incepatori. De asemenea, gasesti cate un program util de antrenament si cand vrei sa scapi de excesul de grasime, in categoria Slabire.

Concluzii

Sper ca folosind acest mic ghid vei putea sa alegi mai bine urmaotrul program de antrenament creat de steroizi.ro. Important este sa fii dedicat si constiincios la fiecare antrenament, fara a transforma calatoria ta fitness intr-o obsesie. Mergi la sala si te antrenezi pentru a arata mai bine si a fi sanatos, nu pentru a concura! Asa ca nu adopta stilul de viata al profesionistilor.

Referinte

Articole din aceiasi categorie

principiile weider - baza masei musculare Principiile Weider - baza masei musculare Joe Weider este omul care a pus bazele fitness-ului. Principiile sale de antrenament stau la baza a tot ce faci acum in sala de forta. Daca le aplici cum trebuie progresele in privinta masei musculare sunt garantate. 25 Jul, 2018
Cele 30 de minciuni ale culturismului - ce este adevarat si ce nu in culturism Cele 30 de minciuni ale culturismului Culturismul este un sport foarte raspandit si practicat de multi la nivel amator, pentru a arata mai bine si a fii in forma. Fiind atat de popular, este normal sa fie inconjurat de o multime de mituri, unele din ele minciuni in toata regula. Afla adevarul despre minciunile din culturism si nu te lasa amagit. 14 Feb, 2016
exercitiile fizice iti protejaza sanatatea mintala Exercitiile fizice iti protejaza sanatatea mintala 2020 a fost un an plin de anxietate! Oameni din intreaga lume au suferit din cauza grijilor excesive si din cauza carantinelor impuse de guverne. Sanatatea mintala a avut si inca are are de suferit foarte mult. Iata cum exercitiile fizice ti-o pot proteja! 26 Jan, 2021
Cresterea masei musculare produce mai mult testosteron? Cresterea masei musculare produce mai mult testosteron? Ai auzit ca daca iti cresti muschii, ti se mareste si productia proprie de testosteron. Asadar o masa musculara mai mare = virilitate mai mare! Dar este chiar asa sau un alt mit din culturism? 09 Apr, 2024
este sigur sa mergi la sala in era coranavirus COVID-19: este sigur sa mergi la sala de forta? Multi se intreaba daca riscul de infectare cu noul coronavirus (Covid-19) este atat de mare la salile de forta. Un nou studiu din Norvegia arunca ceva lumina! 14 Jul, 2020
9 reguli de conduita in sala de forta 9 reguli de conduita in sala de forta Sala este sanctuarul tau. Poarta-te frumos cand esti in ea si vei avea o karma buna, cu progrese bune. Poarta-te urat si iti vei strica "karma muschilor". 15 Jan, 2019
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.