Detoxifica-te de zahar

Publicat in

10 modalitati scurte si la obiect prin care sa iti reduci aportul de zahar rafinat din dieta pentru a fi mai sanatos si a arata mai bine.

#1: Elimina toate alimentele procesate

99% din alimentele procesate si ambalate contin zahar rafinat. Asa ca atunci cand vrei sa reduci consumul de zaharuri rafinate, sa elimini aceste alimente este prima linie defensiva. Opteaza in schimb pentru alimente integrale: carnuri organice, lactate, oleaginoase, peste, seminte, legume, leguminoase si fructe.

#2: Citeste etichetele alimentelor

In cazurile rare cand nu poti sa nu cumperi ceva ambalat, uita-te pe eticheta dupa urmatoarele forme sub care vine zaharul rafinat: suc de trestie de zahar evaporat, sirop de glucoza-fructoza, sirop de porumb, sirop de sfecla, sirop de orez brun, agave, miere, melasa, zahar brun, sirop concentrat de fructe.

#3: Incepi prin a limita aportul de zahar la 100 de calorii pe zi

Daca esti dependent de zaharuri si nu poti suporta ideea de a renunta brusc, incepi prin reduceri treptate. Tinteste catre 100 de calorii pe zi provenite din zahar, ceea ce inseamna cam 25 de grame sau 6 lingurite si jumatate.

#4: Evita orice bautura indulcita

Evita orice suc indulcit, ceai, bauturi sportive, energizante, etc. Exista dovezi concrete ca bauturile indulcite sunt legate de ingrasare in ritm accelerat si diabet pentru ca zaharurile lichide sunt transformate foarte rapid de catre corp in grasimi si altereaza sensibilitatea la insulina.

#5: Evita sucul de fructe

Majoritatea sucurilor de fructe au foarte mult zahar adaugat. Chiar daca sunt fara adaos de zahar, doar suc de fructe pur, nu au fibre alimentare, ceea ce inseamna ca din punctul de vedere al copului este la fel ca si cum ai bea suc artificial, crescand nivelele de zaharuri din sange si nivelele insulinei. Toate caloriile in exces sunt depozitate rapid ca grasime - cel mai adesea in organe si zona abdominala. 

#6: Redu aportul de fructoza

Consuma fructoza doar din fructe si legume si evita celelalte forme. Fructele si legumele au multe fibre alimentare, vitamine si antioxidanti, ceea ce inseamna ca sunt importante in dieta. Alimentele sarace in fructoza includ fructe de padure, nectarine, grapefruit, avocado si rosii. Bananele, merele si perele sunt cele mai bogate in fructoza.

#7: Nu pune zahar in alimente sau bauturi

Daca bei ceai sau cafea cu zahar, opreste-te!

#8: Accepta ideea ca nu exista zaharuri sanatoase

Ideea de indulcitori sanatosi este un mit. De exemplu, siropul de agave este deseori recomandat ca indulcitor alternativ la zahar dar in realitate este unul din cei mai nesanatosi indulcitori pentru ca este foarte rafinat si are un continut si mai mare de fructoza decat siropul de glucoza-fructoza (88%).

#9: Ai grija la aportul de carbohidrati

Alimentele integrale precum legumele, granele, fructele si lactatele contin in mod natural carbohidrati, care sunt transformati in corp in zahar (zis si glucoza). Dupa ce incepi sa controlezi zaharul rafinat pe care il consumi, incepi sa ai grija si la aportul de carbohidrati, pentru a avea un control cat mai bun al glicemiei. Incepi sa citesti etichetele nutritionale ale alimentelor (sau cauta informatii despre alimentele integrale) pentru a afla cate grame de zahar se gasesc pe suta de grame a alimentelor respective. De exemplu, vei vedea ca orezul contine mult mai multi carbohidrati decat legumele verzi.

#10: Consuma stevie ducle cu moderatie

Stevia dulce este un indulcitor natural non-caloric care provine din America de Sud. Este metabolizata de rinichi si ficat si nu cauzeaza o crestere a glicemiei, din contra, imbunatateste toleranta la glucoza. De aceea este o unealta importanta pentru cei care vor sa reduca zaharul si este sigura pentru diabetici. Dar nu consuma cantitati mari, pentru ca un astfel de consum nu a fost cercetat de stiinta.

detoxifiere organism

Referinte

Articole din aceiasi categorie

Alimente pentru testosteron mai mult Alimente pentru testosteron mai mult Un articol pentru barbati! Nu baieti, nu copii, nu femei! Pentru a iti dezvolta la maxim fizicul masculin, mananca cat mai des aceste alimente! 02 Jun, 2019
Susbstante toxice si e-uri in mancarea zilnica 3 substante toxice gasite in mancarea de zi cu zi In zilele noastre substantele toxice abunda, iar industria alimentara a devenit extrem de eficienta in a le ascunde in diferite alimente. Si vorbim de substante de care nici nu te-ai apropia la cativa metrii daca ai stii ce sunt! Iata 3 surse de toxicitate despre care probabil ca nu stii nimic. 15 Aug, 2016
Ai inclus in dieta suficiente grasimi pentru a avea masa musculara mai mare? Mananci suficiente grasimi? Poate ca ai auzit deja! Grasimea iti face bine. Probabil ca ar trebui sa mananci mai multe grasimi, asa ca iata cateva modalitati practice de a te asigura ca ai suficiente grasimi sanatoase in dieta. 14 Feb, 2016
omega 6 sau omega 3, care este balanta ideala? Omega 6 vs Omega 3 Care este raportul optim dintre acizii grasi omega 6 si acizii grasi omega 3? Este atat de important sa consumi cantitati exacte din fiecare? 14 Feb, 2016
o descoperire arheologica contrazice dieta paleo - oamenii primitivi mancau ovaz O descoperire arheologica contrazice dieta Paleo Arheologii italieni au descoperit ca oamenii primitivi mancau ovaz salbatic macinat acum 32 000 ani, cu mult inainte de aparitia agriculturii. Acest lucru da peste cap ideea de baza a dietei paleo: eliminarea granelor pentru a manca precum oamenii primitivi. 14 Feb, 2016
Acizii grasi omega-7 pot fi la fel de importanti precum acizii grasi omega-3. Iata de ce. Acizii grasi omega-7 Vreai sa fii mai sanatos, sa ai mai multi muschi si sa fii mai definit? Include mai multi acizi grasi omega-7 in dieta. Iata de ce, si alimentele pe care ar trebui sa le consumi. 14 Feb, 2016
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.