Detoxifica-te de zahar

Publicat in

10 modalitati scurte si la obiect prin care sa iti reduci aportul de zahar rafinat din dieta pentru a fi mai sanatos si a arata mai bine.

#1: Elimina toate alimentele procesate

99% din alimentele procesate si ambalate contin zahar rafinat. Asa ca atunci cand vrei sa reduci consumul de zaharuri rafinate, sa elimini aceste alimente este prima linie defensiva. Opteaza in schimb pentru alimente integrale: carnuri organice, lactate, oleaginoase, peste, seminte, legume, leguminoase si fructe.

#2: Citeste etichetele alimentelor

In cazurile rare cand nu poti sa nu cumperi ceva ambalat, uita-te pe eticheta dupa urmatoarele forme sub care vine zaharul rafinat: suc de trestie de zahar evaporat, sirop de glucoza-fructoza, sirop de porumb, sirop de sfecla, sirop de orez brun, agave, miere, melasa, zahar brun, sirop concentrat de fructe.

#3: Incepi prin a limita aportul de zahar la 100 de calorii pe zi

Daca esti dependent de zaharuri si nu poti suporta ideea de a renunta brusc, incepi prin reduceri treptate. Tinteste catre 100 de calorii pe zi provenite din zahar, ceea ce inseamna cam 25 de grame sau 6 lingurite si jumatate.

#4: Evita orice bautura indulcita

Evita orice suc indulcit, ceai, bauturi sportive, energizante, etc. Exista dovezi concrete ca bauturile indulcite sunt legate de ingrasare in ritm accelerat si diabet pentru ca zaharurile lichide sunt transformate foarte rapid de catre corp in grasimi si altereaza sensibilitatea la insulina.

#5: Evita sucul de fructe

Majoritatea sucurilor de fructe au foarte mult zahar adaugat. Chiar daca sunt fara adaos de zahar, doar suc de fructe pur, nu au fibre alimentare, ceea ce inseamna ca din punctul de vedere al copului este la fel ca si cum ai bea suc artificial, crescand nivelele de zaharuri din sange si nivelele insulinei. Toate caloriile in exces sunt depozitate rapid ca grasime - cel mai adesea in organe si zona abdominala. 

#6: Redu aportul de fructoza

Consuma fructoza doar din fructe si legume si evita celelalte forme. Fructele si legumele au multe fibre alimentare, vitamine si antioxidanti, ceea ce inseamna ca sunt importante in dieta. Alimentele sarace in fructoza includ fructe de padure, nectarine, grapefruit, avocado si rosii. Bananele, merele si perele sunt cele mai bogate in fructoza.

#7: Nu pune zahar in alimente sau bauturi

Daca bei ceai sau cafea cu zahar, opreste-te!

#8: Accepta ideea ca nu exista zaharuri sanatoase

Ideea de indulcitori sanatosi este un mit. De exemplu, siropul de agave este deseori recomandat ca indulcitor alternativ la zahar dar in realitate este unul din cei mai nesanatosi indulcitori pentru ca este foarte rafinat si are un continut si mai mare de fructoza decat siropul de glucoza-fructoza (88%).

#9: Ai grija la aportul de carbohidrati

Alimentele integrale precum legumele, granele, fructele si lactatele contin in mod natural carbohidrati, care sunt transformati in corp in zahar (zis si glucoza). Dupa ce incepi sa controlezi zaharul rafinat pe care il consumi, incepi sa ai grija si la aportul de carbohidrati, pentru a avea un control cat mai bun al glicemiei. Incepi sa citesti etichetele nutritionale ale alimentelor (sau cauta informatii despre alimentele integrale) pentru a afla cate grame de zahar se gasesc pe suta de grame a alimentelor respective. De exemplu, vei vedea ca orezul contine mult mai multi carbohidrati decat legumele verzi.

#10: Consuma stevie ducle cu moderatie

Stevia dulce este un indulcitor natural non-caloric care provine din America de Sud. Este metabolizata de rinichi si ficat si nu cauzeaza o crestere a glicemiei, din contra, imbunatateste toleranta la glucoza. De aceea este o unealta importanta pentru cei care vor sa reduca zaharul si este sigura pentru diabetici. Dar nu consuma cantitati mari, pentru ca un astfel de consum nu a fost cercetat de stiinta.

detoxifiere organism

Referinte

Articole din aceiasi categorie

Ce alimente sa mananci inainte sa te bagi la somn 5 alimente pe care sa NU le mananci inainte de culcare Iata 5 alimente pe care sa nu le mananci inainte de culcare, pentru ca iti vor distruge fizicul si chiar si somnul. In articol vei gasi si 5 alternative cu care sa iti potolesti poftele alimentare. 14 Feb, 2016
Otetul de mare te ajuta sa fii mai sanatos si sa arati mai bine Otet de mere: 5 beneficii pentru sanatate Otetul de mere are numeroase beneficii extraordinare pentru sanatate de care putini sunt constienti. Iata de ce ar trebui sa incluzi acest lichid acrisor si aromat cat mai des in dieta ta zilnica pentru a fi cat mai sanatos si a arata cat mai bine. 18 Sep, 2016
alimentele cu soia - bune sau rele? Alimente cu soia - partile bune si partile rele Soia este unul din cele mai controversate alimente. In functie de cel cu care vorbesti, soia este fie panaceu universal, fie la fel de rea ca ciuma! Dar adevarul este ca are si parti rele si parti bune! 14 Feb, 2016
Nu te lasa pacalit de apa alcalina si apa ionizata Stii deja ca este important sa bei suficienta apa. Si ca este rau sa fii deshidratat. Dar sigur ai auzit ca cel mai indicat este sa bei apa alcalina! Sa vedem de ce apa alcalina este o mare pacaleala vanduta la suprapret! 23 Jun, 2019
Evita consumul de indulcitori artificiali pentru a avea intestine sanatoase Indulcitorii artificiali pot schimba negativ flora intestinala Substante precum zaharina sau sucraloza pot altera tipul de bacterii care traiesc in intestinele noastre, ceea ce poate duce la obezitate si probleme de sanatate. 09 Oct, 2016
bananele unele dintre cele mai benefice fructe din nutritie Bananele: bune sau rele? Bananele sunt printre cele mai populare fructe din lume. Totutsi exista multa confuzie in legatura cu ele, unii sustinand ca sunt foarte sanatoase si trebuie consumate des, altii spunand ca nu sunt atat de nevinovate. Care este adevarul? 14 Feb, 2016
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.