Detoxifica-te de zahar

Publicat in

10 modalitati scurte si la obiect prin care sa iti reduci aportul de zahar rafinat din dieta pentru a fi mai sanatos si a arata mai bine.

#1: Elimina toate alimentele procesate

99% din alimentele procesate si ambalate contin zahar rafinat. Asa ca atunci cand vrei sa reduci consumul de zaharuri rafinate, sa elimini aceste alimente este prima linie defensiva. Opteaza in schimb pentru alimente integrale: carnuri organice, lactate, oleaginoase, peste, seminte, legume, leguminoase si fructe.

#2: Citeste etichetele alimentelor

In cazurile rare cand nu poti sa nu cumperi ceva ambalat, uita-te pe eticheta dupa urmatoarele forme sub care vine zaharul rafinat: suc de trestie de zahar evaporat, sirop de glucoza-fructoza, sirop de porumb, sirop de sfecla, sirop de orez brun, agave, miere, melasa, zahar brun, sirop concentrat de fructe.

#3: Incepi prin a limita aportul de zahar la 100 de calorii pe zi

Daca esti dependent de zaharuri si nu poti suporta ideea de a renunta brusc, incepi prin reduceri treptate. Tinteste catre 100 de calorii pe zi provenite din zahar, ceea ce inseamna cam 25 de grame sau 6 lingurite si jumatate.

#4: Evita orice bautura indulcita

Evita orice suc indulcit, ceai, bauturi sportive, energizante, etc. Exista dovezi concrete ca bauturile indulcite sunt legate de ingrasare in ritm accelerat si diabet pentru ca zaharurile lichide sunt transformate foarte rapid de catre corp in grasimi si altereaza sensibilitatea la insulina.

#5: Evita sucul de fructe

Majoritatea sucurilor de fructe au foarte mult zahar adaugat. Chiar daca sunt fara adaos de zahar, doar suc de fructe pur, nu au fibre alimentare, ceea ce inseamna ca din punctul de vedere al copului este la fel ca si cum ai bea suc artificial, crescand nivelele de zaharuri din sange si nivelele insulinei. Toate caloriile in exces sunt depozitate rapid ca grasime - cel mai adesea in organe si zona abdominala. 

#6: Redu aportul de fructoza

Consuma fructoza doar din fructe si legume si evita celelalte forme. Fructele si legumele au multe fibre alimentare, vitamine si antioxidanti, ceea ce inseamna ca sunt importante in dieta. Alimentele sarace in fructoza includ fructe de padure, nectarine, grapefruit, avocado si rosii. Bananele, merele si perele sunt cele mai bogate in fructoza.

#7: Nu pune zahar in alimente sau bauturi

Daca bei ceai sau cafea cu zahar, opreste-te!

#8: Accepta ideea ca nu exista zaharuri sanatoase

Ideea de indulcitori sanatosi este un mit. De exemplu, siropul de agave este deseori recomandat ca indulcitor alternativ la zahar dar in realitate este unul din cei mai nesanatosi indulcitori pentru ca este foarte rafinat si are un continut si mai mare de fructoza decat siropul de glucoza-fructoza (88%).

#9: Ai grija la aportul de carbohidrati

Alimentele integrale precum legumele, granele, fructele si lactatele contin in mod natural carbohidrati, care sunt transformati in corp in zahar (zis si glucoza). Dupa ce incepi sa controlezi zaharul rafinat pe care il consumi, incepi sa ai grija si la aportul de carbohidrati, pentru a avea un control cat mai bun al glicemiei. Incepi sa citesti etichetele nutritionale ale alimentelor (sau cauta informatii despre alimentele integrale) pentru a afla cate grame de zahar se gasesc pe suta de grame a alimentelor respective. De exemplu, vei vedea ca orezul contine mult mai multi carbohidrati decat legumele verzi.

#10: Consuma stevie ducle cu moderatie

Stevia dulce este un indulcitor natural non-caloric care provine din America de Sud. Este metabolizata de rinichi si ficat si nu cauzeaza o crestere a glicemiei, din contra, imbunatateste toleranta la glucoza. De aceea este o unealta importanta pentru cei care vor sa reduca zaharul si este sigura pentru diabetici. Dar nu consuma cantitati mari, pentru ca un astfel de consum nu a fost cercetat de stiinta.

detoxifiere organism

Referinte

Articole din aceiasi categorie

5 alimente sanatoase pe care le arunci la gunoi 5 alimente sanatoase pe care le arunci la gunoi Stii ce parte din legumele pe care le mananci sa tai si ce parte sa arunci? S-ar putea sa ai surprize! O planificare minima va deschide usa unor noi posibilitati nutritionale. 02 Dec, 2018
Beneficiile branzei pentru sanatate Beneficiile branzei Chiar daca lumea a inceput sa se trezeasca si sa nu se mai teama de grasimi, branza integrala (cea grasa, nu degresata) inca este vazuta prost de multe persoane preocupate de sanatate. Este timpul sa indreptam lucrurile! Branza este un aliment sanatos! Iata de ce! 22 Oct, 2018
Ceai verde - tot ce trebuie sa stii despre el Totul despre ceaiul verde Ceaiul verde este o adevarata minune, la indemana oricui, si de care toti ar trebui sa profite, in special cei care fact sport. 14 Feb, 2016
zaharul duce la aparitia bolilor de inima Zaharul are un rol mai mare in aparitia bolilor de inima decat grasimile saturate Bolile de inima sunt principala cauza de mortalitate in tarile dezvoltate. Pana acum doctorii se concentrau pe limitarea aportului de grasimi saturate pentru a preveni bolile de inima. Se pare ca s-au inselat, alta grupa de nutrienti fiind cei care puteau declansa astfel de boli. 12 Apr, 2016
echilibreaza nivelele de cortizol si traieste mai bine 10 alimente care echilibreaza cortizolul Cortizolul este un hormon atat anabolic cat si catabolic. Pentru ca nivelele sale se pot deregla rapid, facandu-l foarte catabolic si nociv pentru sanatate, este important sa le ti sub control, si cel mai simplu este prin alimentatie. 14 Feb, 2016
inlocuitoarele sanatoase ale zaharului sunt uneori la fel de nocive sau chiar mai rau decat zaharul alb 6 zaharuri sanatoase care iti pot face rau Zaharul este cel mai nociv ingredient din dieta moderna. Lumea a devenit din ce in ce mai constienta de acest lucru si pe piata au aparut o multime de alternative "sanatoase" la zahar. Dar multe din acestea sunt la cel putin la fel de rele, uneori chiar mai nocive. Iata 6 din ele! 06 Nov, 2016
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.