Top 10 alimente sanatoase pe care sa le ai in dieta

Publicat in

Multe alimente iti fac bine, dar acestea zece sunt esentiale! Afla beneficiile acestor zece alimente pline de nutritienti si de ce ar trebui sa le mananci cat mai des.

1. Seminte de chia

  • Niveluri mari de acizi grasi omega-3.
  • Sursa excelenta de fibre (10 g in doar doua linguri).
  • Bogata in antioxidanti. 
  • Regleaza nivelurile de insulina.
  • Nu contine gluten!

2. Amestec de oleaginoase crude (inmuiate in apa)

  • Contine de toate...proteine, grasimi, carbohidrati.
  • Vitamina E (scade riscul cardiovascular).
  • Acizi grasi omega-3 (mai ales in nuci).
  • Bogate in L-arginina.
  • Bogate in fibre alimentare.

Unele beneficii date de inmuierea oleaginoaselor:

  • Se descompune glutenul.
  • Se reduce acidul fitic.
  • Usureaza digestia.
  • Se indeparteaza taninii.
  • Creste absortia vitaminelor.

3. Quinoa

  • Contine toti aminoacizii esentiali, deci este o proteina completa.
  • Nu contine gluten, fiind o sursa de carbohidrati complecsi.
  • Niveluri mari de mangan (antioxidant).
  • Niveluri mari de magneziu.
  • Niveluri mari de fibre. 

 slabire rapida

4. Orez negru

  • Contine aceeasi antioxidanti ca si afinele, dar fara zahar. 
  • Contine dublu de fibre fata de orezul brun.
  • Ajuta la scaderea cortizolului.
  • Fara gluten, sursa de carbohidrati complecsi.

5. Carne de bizon crescut cu iarba

  • Sursa extrem de slaba de proteine (chiar mai putine grasimi si calorii decat pestele si puiul).
  • Bogata in acizi grasi omega-3. 
  • Continut mare de fier. 

6. Somon salbatic

  • Bogat in acizi grasi omega-3. 
  • Proteine de inalta calitate. 
  • Contine seleniu.

7. Oua organice

  • Sursa pura de proteine.
  • Acizi grasi omega-3 (in galbenus).
  • Pline de vitamine.
  • Biotina.
  • Contin si potasiu, colina, acid folic, etc. 

8. Conopida

  • Plina de antioxidanti.
  • Multe fibre alimentare. 
  • Niveluri mari de vitamina K (reduce inflamatiile).
  • Multe studii leaga consumul de conopida (si alte legume crucifere) de prevenirea cancerului.

9. Spanac

  • Cantitati mari de vitamina A (ajuta imunitatea).
  • Superaliment antioxidant.
  • Contine flavonoide (proprietati anticancerigene).
  • Continut mare de fier. 

10. Apa

Stiu, nu este un aliment, dar este extrem de importanta. Exista beneficii nenumarate la a bea multa apa. 

Referinte

Articole din aceiasi categorie

cum sa mananci pentru a reduce stresul Nutritie pentru diminuarea stresului Stresul si nivelele de cortizol ridicate care vin odata cu el iti distrug atat sanatatea cat si aspectul fizic. Nu poti slabi, construi muschi si fi in forma maxima daca ai nivele prea mari de stres si cortizol. Aici gasesti cele mai bune sfaturi nutritionale care sa te ajute in combaterea stresului. 10 Jun, 2018
Alimente care iti intrerup somnul Alimente care iti intrerup somnul Ceea ce mananci iti poate afecta calitatea somnului, uneori negativ. Si nu ma refer numai la bea cafea, ci la toate obiceiurile tale alimentare! 29 Sep, 2019
Mananca oua impreuna cu legume pentru o asimilare mai buna Consumul oualelor alaturi de legume crude creste valoarea nutritiva Toata lumea stie ca ouale sunt un adevarat aliment minune. Dar se pare ca aportul nutritiv poate fi crescut si mai mult, prin consumul de legume crude alaturi de oua. 14 Feb, 2016
Alimente procesate contra alimente neprocesate Alimente procesate contra alimente neprocesate Multi nu cunosc diferentele adevarate dintre alimentele procesate si cele neprocesate, si ce implicatii majore au asupra sanatatii. Un subiect extrem de important pentru oricine se preocupa de sanatate si felul cum arata! Sa vedem despre ce este vorba! 08 Dec, 2019
Carnea poate fi la fel de nociva precum fumatul? Proteine animale, tigari si multa confuzie nutritionala Sa mananci friptura este la fel de rau ca a fuma? Carnea cauzeaza diabet? Pieptul de pui provoaca cancer? Din ce in ce mai des poti da peste astfel de informatii. Care este adevarul si ce impact au proteinele animale asupra sanatatii? 02 Oct, 2016
Digestia este foarte importanta pentru un culturist. Pune-o pe picioare Repornirea digestiei Ca sa construiesti muschi trebuie sa mananci mult! Si ca sa poti manca mult ai nevoie de o digestie excelenta, care sa faca fata cantitatilor mari de mancare. 14 Feb, 2016
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.