Antrenamentul lui Sergio Oliva

Publicat in

Arnold Schwarzenegger este cel mai cunoscut culturist din toate timpurile, dar cel mai mare rival al sau a fost Sergio Oliva. Aici gasesti printre putinele antrenamente oficiale ale sale, despre care se stie ca exista!

Nascut in Cuba, in 1941, Sergio Oliva nu a inceput cariera de sportiv ca si culturist ci ca halterofil. A facut parte din lotul national de haltere al Cubei si in 1961 a reusit sa fuga la Ambasada S.U.A. din Jamaica, unde i-a fost oferit azil politic. 

Sergio a castigat Mr. Olympia in 1967, 1968 si 1969. In '69 a concurat si Arnold, care a iesit pe locul doi. In 1970 titanii s-au intalnit din nou, dar a fost detronat de catre Arnold. In 1972 s-au intalnit din nou, Sergio fiind in apogeul formei sale fizice; in una din cele mai controversate decizii din culturism, Arnold a castigat din nou. 

Nu s-au scris multe despre antrenamentele lui Sergio Oliva, si foarte probabil multe antrenamente publicate ca fiind ale sale au fost invetii ale unor publicatii care incercau sa capitalizeze faima sa. Antrenamentul care urmeaza a fost publicat in 1973 si este printre putinele despre care Sergio Oliva a spus ca este autentic! Vei vedea ca foloseste o varitate mare de seturi si repetari, de la 5 x 5 la volum ridicat, si isi antrena fiecare grupa musculara de doua ori pe saptamana.

Antrenamentul lui Sergio Oliva

Exercitiile notate cu aceeasi litera (de exemplu A1 si A2) se fac in superset, adica unul dupa altul, fara pauza. 

Luni: spate si piept
Exercitii Seturi Repetari
A1. Impins cu haltera din culcat 8 8
A2. Tractiuni, priza lata 8 5-15 (doar greutatea corpului)
B1. Fluturari cu gantere 5 15
B2. Flotari la paralele 5 15


La primul superset, Sergio incepea impinsul cu 90 kg x 8 repetari si crestea treptat pana la 170 kg x 8 repetari. Tractiunile erau facute doar cu greutatea corpului; incepea de la 15 repetari la primul set si pe masura ce obosea scadea spre 5 repetari la ultimul set.

 

Marti: umeri, bicepsi si tricepsi
Exercitii Seturi Repetari
A. Presa militara 5 15
B. Flexii cu bara dreapta 5 5
C. Presa franceza 5 5
D. Flexii la banca Scott cu bara Z 5 10
E. Flexii Preacher cu gantere 5 5
F1. Extensia ganterei deasupra capului 5 5
F2. Extensii pentru triceps la helcometru 5 15

 

Miercuri: abdomen, picioare si gambe
Exercitii Seturi Repetari
A. Abdomene la sol 10 50
B. Ridicari de picioare 5 20
C. Inclinari laterale cu haltera in spate 5 200 (cate 100 pe fiecare parte)
D. Genuflexiuni cu bara in spate 5 5
E. Ridicari pe varfuri cu gantere 10 8

 

 masa musculara pe cale naturala

Joi: piept, spate si umeri
Exercitii Seturi Repetari
A. Impins cu haltera din culcat 7 5 (170 kg)
B1. Impins de la ceafa 5 5
B2. Ramat la aparat 5 5
C1. Presa cu gantere pentru umeri 5 8
C2. Flotari la paralele 5 8

 

 

Sambata: abdomen, picioare si gambe
Exercitii Seturi Repetari
A. Abdomene la sol 5 10
B. Ridicari de picioare 5 10
C. Inclinari laterale cu haltera in spate 3 50 (cate 25 pe fiecare parte)
D. Genuflexiuni cu bara in spate 8 prime 5 seturi x 3 rep (180 kg) si ultimele 3 seturi x 20 rep (110 kg)
E. Genuflexiuni cu bara in fata 5 10
F. Ridicari pe varfuri din sezut cu haltera pe genunchi 5 5

 

De-a lungul vietii sale a facut doua inlocuiri de genunchi si 17 operatii totale. Cu toate aceasta s-a antrenat intens toata viata sa. A murit pe noimbrie 2012, la varsta de 71 de ani (din cauza insuficientei renale), dar fiul sau, Sergio Olivia Jr. ii duce mai departe mostenirea. Anul trecut a participat la Mr.Olympia, fiind singura data cand fiul unui fost copetitor participa la acest eveniment. 

Referinte

  1. Torso SuperSet Training - Sergio Oliva (1967)
  2. Sergio Oliva, Part Two - Norman Zale (1975)

Articole din aceiasi categorie

sistemul de antrenament 5 x 5 Sistemul de antrenament 5 seturi x 5 repetari Sistemul de antrenament 5 x 5 este ceea ce se poate numi un antrenament de culturism "old school". Dar ca multe astfel de sisteme, functioneaza, si cu mici ajustari poate deveni foarte actual pentru oricine cauta sa dobandeasca masa musculara si forta. 11 Apr, 2016
doua antrenamente pe zi - cresteri musculare spectaculoase Doua antrenamente pe zi - cresteri musculare spectaculoase Daca scopul tau este sa te faci cat mai mare, este greu sa gasesti ceva mai bun ca doua antrenamente pe zi. Dar trebuie sa planifici corect si inteligent antrenamentele. Iata cum se face si un exemplu de astfel de program de antrenament. 26 Oct, 2016
Dezvolta-ti masa musculara a pieptului si spatelui antrenandu-te acasa Spate mare, piept mare, timp scurt O metoda de antrenament neobisnuita, care presupune doar greutatea propriului corp. Nici macar nu este nevoie sa te duci pana la sala. Oricat de uimitor ar parea aceasta abordare functioneaza, si functioneaza bine! 14 Feb, 2016
antrenament pentru trapez Antrenament pentru trapez Un trapez mare poate transforma un culturist oarecare intr-un culturist extraordinar. Iata un antrenament prin care sa iti dezvolti un trapez masiv si dens! 14 Feb, 2016
antrenament de culturism pentru piept si spate mari Antrenament inteligent: spate si piept mai mari Cauti un antrenament clasic de culturism care sa iti dezvolte rapid pieptul si spatele si sa iti dea o pompare de zile mari? Ai gasit! 30 Jan, 2018
Antrenament pentru masa musculara facut in salile comerciale de fitness Antrenament pentru masa musculara facut in salile comerciale de fitness Salile comerciale de fitness sunt privite ca un moft si sunt vazute ca locuri unde nu poti avea rezultate tangibile. Dar daca esti dispus sa muncesti din greu, poti avea rezultate oriunde. 11 Dec, 2018
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.