Antrenamentul gatului

Publicat in

In culturism, gatul este o grupa musculara subapreciata. Majoritatea nici nu lucreaza gatul, iar altii o fac la sfarsitul antrenamentului, ca un fel de revenire. Acest lucru este gresit penru ca gatul nu este important doar pentru protejarea coloanei vertebrale, dar da si simetrie corpului.

In culturism, gatul este o grupa musculara subapreciata. Majoritatea nici nu lucreaza gatul, iar altii o fac la sfarsitul antrenamentului, ca un fel de revenire. Acest lucru este gresit penru ca gatul nu este important doar pentru protejarea coloanei vertebrale, dar da si simetrie corpului.

Practic vorbind, un gat puternic ajuta pe cei care practica sporturi de contact, iar in sala de forta la executarea anumitor exercitii precum squaturile sau presa pentru umeri la spate.

Estetic, atunci cand mergem pe strada acoperiti cu haine, gatul este cea mai expusa grupa musculara.

Ideal ar fii ca antrenamentul gatului sa se faca separat de grupele mari; de exemplu in aceleasi zile cand se lucreaza abdomenul sau antebratele (daca sunt lucrate separat). Partea buna la antrenamentului gatului este ca  nu necesita mult echipament. Mai exact, exercitiile se pot executa prin folosirea rezistentei manuale (prin presiunea exercitata de voi sau de catre un partenere de antrenament).

Inainte de inceperea antrenamentului este indicat sa se faca putin stretching si o usoara incalzire a gatului, precum: tineti barbia in piept si apasati cu mainile pe ceafa, ramanand astfel 15 secunde; intoarceti capul spre stanga si uitat-va peste umar, mentinand aceasta pozitie pentru 15 secunde; faceti la fel si cu capul intors spre dreapta; lasati-va usor pe spate si uitati-va in sus, mentinand aceasta pozitie pentru (ati ghicit) 15 secunde.

Si acum antrenamentul propriu-zis. Se va folosi rezistenta manuala. Puneti ambele maini pe frunte (sau rugati partenerul de antrenament sa o faca) si impingenti ca si cum ati vrea sa va dati capul pe spate; incordand muschii gatului, opuneti rezistenta acesti presiuni. Se va proceda la fel aplicand presiune pe ceafa sau pe lateralele capului. O serie consta in a opune rezistenta cel putin 15 secunde.

Daca aveti disponibil in sala sau acasa un ham pentru gat este un dispozitiv excelent  pentru antrenament. Hamul este cel mai adesea folosit pentru a antrena spatele gatului. Hamul se pune pe cap, se ataseaza greutatile, miscarile executandu-se lent, fara a smuci gerutatile.



Un alt exercitiu bun pentru gat sunt si ridicarile din umeri , care lucreaza si trapezul. Se tine cate o gantera in fiecare mana si se ridica din umeri (fara a-i roti). Dar, daca vrem sa izolam mai mult gatul, se foloseste o haltera, iar miscarea se executa pe la spate.

Un alt exercitiu care lucreaza, desi indirect, si gatul sunt ridicari cu bara pentru trapez. Se ia o haltera, cu priza la nivelul umerilor, si se ridica pe langa corp spre barbie, ducand coatele in lateral.

Antrenamentul gatului poate fii solicitant, mai ales ca pune presiune pe partea superioara a coloanei vertebrale. Asa ca este bine sa se foloseasca greutati moderate si exercitiile sa fie executate cat mai corect, pentru a evita accidentarile.
 

 

Referinte

Articole din aceiasi categorie

doua antrenamente pe saptamana pentru cresterea rapida a gambelor Antrenament pentru gambe imense Gambele sunt o grupa musculara foarte incapatanata. Necesita multa atentie pentru a creste. Aici gasesti unul din cele mai bune antrenamente pentru marirea gambelor. 24 Jan, 2017
Creste-ti forta la impinsul cu haltera din orizzontal Forta mai mare la impinsul cu haltera din orizontal Daca vrei sa impingi cu o greutate cat mai mate, executia corecta este totul cand vine vorba de impins din orizontal. Invata cum sa adaugi greutati mai multe pe bara, prin trucuri simple si eficiente. 14 Feb, 2016
Antrenamentul german de volum pentru avansati; masa musculara si forta Antrenamentul german de volum pentru avansati Ce stim despre antrenamentul german de volum? Ca functioneaza! Al naibii de bine. Dar, desi functioneaza extrem de eficient pentru construirea de masa musculara la incepatori si intermediari, cei avansati au nevoie de ceva in plus pentru a progresa. Asa a aparut antrenamentul german de volum pentru avansati. 14 Feb, 2016
antrenament de culturism pentru piept si spate mari Antrenament inteligent: spate si piept mai mari Cauti un antrenament clasic de culturism care sa iti dezvolte rapid pieptul si spatele si sa iti dea o pompare de zile mari? Ai gasit! 30 Jan, 2018
Antrenament masa musculara piept de 20 minute Antrenament pentru piept de 20 de minute Un antrenament rapid, care iti va arunca in aer pieptul. Antrenamentul apartine unui tanar culturist in plina ascensiune, Calum von Moger. 14 Feb, 2016
Antrenament pentru masa musculara facut in salile comerciale de fitness Antrenament pentru masa musculara facut in salile comerciale de fitness Salile comerciale de fitness sunt privite ca un moft si sunt vazute ca locuri unde nu poti avea rezultate tangibile. Dar daca esti dispus sa muncesti din greu, poti avea rezultate oriunde. 11 Dec, 2018
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.