Antrenamentul gatului

Publicat in

In culturism, gatul este o grupa musculara subapreciata. Majoritatea nici nu lucreaza gatul, iar altii o fac la sfarsitul antrenamentului, ca un fel de revenire. Acest lucru este gresit penru ca gatul nu este important doar pentru protejarea coloanei vertebrale, dar da si simetrie corpului.

In culturism, gatul este o grupa musculara subapreciata. Majoritatea nici nu lucreaza gatul, iar altii o fac la sfarsitul antrenamentului, ca un fel de revenire. Acest lucru este gresit penru ca gatul nu este important doar pentru protejarea coloanei vertebrale, dar da si simetrie corpului.

Practic vorbind, un gat puternic ajuta pe cei care practica sporturi de contact, iar in sala de forta la executarea anumitor exercitii precum squaturile sau presa pentru umeri la spate.

Estetic, atunci cand mergem pe strada acoperiti cu haine, gatul este cea mai expusa grupa musculara.

Ideal ar fii ca antrenamentul gatului sa se faca separat de grupele mari; de exemplu in aceleasi zile cand se lucreaza abdomenul sau antebratele (daca sunt lucrate separat). Partea buna la antrenamentului gatului este ca  nu necesita mult echipament. Mai exact, exercitiile se pot executa prin folosirea rezistentei manuale (prin presiunea exercitata de voi sau de catre un partenere de antrenament).

Inainte de inceperea antrenamentului este indicat sa se faca putin stretching si o usoara incalzire a gatului, precum: tineti barbia in piept si apasati cu mainile pe ceafa, ramanand astfel 15 secunde; intoarceti capul spre stanga si uitat-va peste umar, mentinand aceasta pozitie pentru 15 secunde; faceti la fel si cu capul intors spre dreapta; lasati-va usor pe spate si uitati-va in sus, mentinand aceasta pozitie pentru (ati ghicit) 15 secunde.

Si acum antrenamentul propriu-zis. Se va folosi rezistenta manuala. Puneti ambele maini pe frunte (sau rugati partenerul de antrenament sa o faca) si impingenti ca si cum ati vrea sa va dati capul pe spate; incordand muschii gatului, opuneti rezistenta acesti presiuni. Se va proceda la fel aplicand presiune pe ceafa sau pe lateralele capului. O serie consta in a opune rezistenta cel putin 15 secunde.

Daca aveti disponibil in sala sau acasa un ham pentru gat este un dispozitiv excelent  pentru antrenament. Hamul este cel mai adesea folosit pentru a antrena spatele gatului. Hamul se pune pe cap, se ataseaza greutatile, miscarile executandu-se lent, fara a smuci gerutatile.



Un alt exercitiu bun pentru gat sunt si ridicarile din umeri , care lucreaza si trapezul. Se tine cate o gantera in fiecare mana si se ridica din umeri (fara a-i roti). Dar, daca vrem sa izolam mai mult gatul, se foloseste o haltera, iar miscarea se executa pe la spate.

Un alt exercitiu care lucreaza, desi indirect, si gatul sunt ridicari cu bara pentru trapez. Se ia o haltera, cu priza la nivelul umerilor, si se ridica pe langa corp spre barbie, ducand coatele in lateral.

Antrenamentul gatului poate fii solicitant, mai ales ca pune presiune pe partea superioara a coloanei vertebrale. Asa ca este bine sa se foloseasca greutati moderate si exercitiile sa fie executate cat mai corect, pentru a evita accidentarile.
 

 

Referinte

Articole din aceiasi categorie

Daca te antrenezi dimineata ai nevoie de cateva reguli pentru a avea sesiuni reusite Antrenament pentru cei care merg la sala dimineata Majoritatea programelor de antrenament pentru masa musculara sunt concepute pentru cei care merg la sala dupa-masa sau seara. Daca iti place sa mergi dimineata, gasesti aici antrenamentul perfect si cateva sfaturi. 14 Feb, 2016
Daca vrei sa ai un trup bine dezvoltat trebuie sa faci unele schimbari in antrenamente Schimbari mari pentru un fizic mare Te-ai saturat sa nu obtii rezultatele dorite? Te-ai plictisit de aceeasi rutina de antrenament? De ce sa nu faci o mare schimbare in antrenamentul tau? 14 Feb, 2016
Forta mai mare la impinsul de la piept 8 saptamani pentru a creste forta pieptului Intrebarea "cu cat faci la piept" este pe buzele oricui se intereseaza de forta care o ai. Daca vrei sa raspunzi cu o cifra care sa lase guri cascate de uimire, urmeaza acest program de antrenament timp de 8 saptamani. 14 Feb, 2016
antrenament cu repetari putine pentru forta Antrenament de baza pentru forta Antrenamentele bazate pe schema de 4 x 4 sunt foarte eficiente in cresterea fortei si intarirea masei musculare. Dar nimeni nu se gandeste la aceasta schema de repetari si seturi cand vine vorba de antrenamentele cu greutati. Aici afli de ce ar trebui sa implementezi aceste antrenamente cel putin o data pe an. 27 Mar, 2018
Masa musculara si forta cu acest antrenament complex Antrenament pentru masa musculara si forta Un antrenament de scoala veche, care lucreaza intregul corp la fiecare sedinta, in stilul culturistilor vechi precum Arnold Schwarzenegger sau Franco Columbu. 14 Feb, 2016
Antrenamentul 5x5 Antrenamentul 5x5 5x5 este un tip de antrenament clasic, care se bucura de multa incredere din partea culturistilor. Pe scurt, presupune efectuarea de 5 seturi a cate 5 repetari, pentru fiecare exercitiu de baza. 14 Feb, 2016

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.