Ciclizarea meselor bogate in carbohidrati

Publicat in

Dietele sarace in carbohidrati (low-carb) sunt din ce in ce mai populare. Pentru a avea succes cu ele, si a profita la maxim, trebuie ca periodic sa ai si mese bogate in carbohidrati, de reumplere. Iata cum se procedeaza corect!

Sa urmezi o dieta saraca in carbohidrati (low-carb) este cea mai rapida si sigura metoda de a avea un corp armonios si o sanatate buna. Chiar daca astfel de diete sunt din ce in ce mai populare, conceptul nu este deloc unul nou.

In 1939 Westin A. Price a scris cartea "Nutritia si degenerarea fizica", dupa ce a calatorit in toata lumea si a studiat dietele si obiceiurile nutritionale ale unui numar mare de populatii. A concluzionat ca dupa ce o populatie adopta aspecte ale dietei vestice moderne (in special faina rafinata, zahar si uleiuri vegetale procesate) apareau rapid si deficientele nutritionale, cauzand probleme de natura dentara dar si degradarea sanatatii generale, aparand boli precum diabetul, guta, hipertensiunea arteriala sau diferite boli cardiovasculare.

Spre finalul anilor 1900, William Banting a scris "Scrisoarea despre corpolenta, adresata publicului larg", un pamflet care descria cum dupa multi ani de lupta cu obezitatea a slabit si si-a recapatat sanatatea prin evitarea zaharului si amidonoaselor usor digerabile. A scris "pot spune cu onestitate ca ma simt revigorat trupeste si sufleteste si am mai multa putere si vigoare". Banting a fost primul care a promovat acest fel de dieta, dar a fost ostracizat si ridiculizat pentru asta, asa cum au fost si alti promotori in timpurile noastre. Oamenii tind sa renunte greu la obiceiuri, mai ales la cele culinare.

Acestea fiind spuse, nu ar trebui sa consumi 0 carbohidrati 100% din timp. La inceput ar trebui sa ai 2-4 saptamani fara carbohidrati (cu exceptia verdeturilor si anumitor legume), dar apoi este foarte important sa iti planifici mese bogate in carbohidrati. Trebuie sa ciclizezi mese sau chiar o zi intreaga in care sa ai un consum mare de carbohidrati, la fiecare 5-7 zile. De ce nu se dau cifre exacte? Pentru ca fiecare individ este unic. Depinde de unde incepi si cat de repede te adaptezi planului.

Cei care nu au experienta cu astfel de diete vor incepe de la varianta de 4 sapatamani, adica timp de 4 saptamani nu vor consuma deloc carbohidrati. Cam atat dureaza pana ce se insusesc noile obiceiuri culinare. Dupa aceste 4 saptamani se implementeaza o masa bogata in carbohidrati pe saptamana. Pentru veterani, sau pentru cei care au mai urmat astfel de diete dar s-au abatut de la ele, este indicat sa se urmeze o restrictie totala de carbohidrati de doua saptamani. 

Dar inainte de a incepe un astfel de plan nutritional trebuie sa iei in calcul si vointa ta. Trebuie inteles ca o masa bogata in carbohidrati este doar o masa, nu un bilet catre a manca ca si cum hrana de pe Pamant s-ar termina maine. Daca crezi ca iti lipseste disciplina de a te limita la o singura masa, nu manca deloc carbohidrati pana te simti gata.

Dupa ce corpul a invatat sa arda grasimi pentru energie, reumplerile cu carbohidrati devin foarte importante si necesare. Incarcarile cu carbohidrati au urmatoarele scopuri:

  1. Reumplerea rezervelor de glicogen. Asta va preveni catabolismul (degradarea tesuturilor musculare) prin procesul gluconeogenezei. Te va ajuta si in sala de forta, la antrenamente.
  2. Revigoreaza tiroida. Daca functiile glandei tiroide se diminueaza, temperatura corpului va scadea, metabolismul va incetini si arderile grasimilor se vor diminua.
  3. Creste nivelele de leptina. Cand nivelele leptinei sunt scazute, foamea creste, fiind dificil sa te tii de planul nutritional stabilit. 
  4. Carbohidratii ajuta si la mentinerea unui mediu anabolic si la producerea de hormoni anabolici. Asta te va ajuta in eforturile tale de a iti mari masa musculara.
  5. Cele mai bune alegeri pentru mesele bogate in carbohidrati sunt carbohidratii complecsi saraci in grasimi, precum cartofii dulci, ignamele, orezul, paste fainoase, fulgi de ovaz, etc. Poti termina masa cu un desert daca doresti, dar incearca sa faci alegeri sanatoase, fara multi aditivi si chimicale. In privinta cantitatilor, mananca normal. Nu te ghiftui pana iti vine rau, dar mananca mai mult decat o mana de orez!

Sa ai o dieta saraca in carbohidrati mai tot timpul, cu mese sau zile de reumpleri, este cea mai buna metoda de a fi sanatos, definit si puternic. 

Referinte

Articole din aceiasi categorie

um trebuie sa manance un culturist incepator Alimentatie pentru culturistul incepator - partea II In prima parte am vorbit despre cei 3 macronutrienti, hormoni, metabolism si cele mai bune alimente. In partea a doua vei gasi sfaturi nutritionale despre cum sa iti transformi corpul asa cum vrei. 04 Mar, 2018
Abia te-ai apucat de sala si nu stii ce sa mananci? Afla de aici. Bazele nutritiei pentru incepatori Tot ce trebuie sa cunoasca un incepator despre nutritie si alimentele pe care ar trebui sa le consume, si cele pe care ar trebui sa le evite. 14 Feb, 2016
ulei de masline verzi pentru testosteron Doua grasimi care cresc testosteronul Cu cat ingerezi cantitati mai mari ale acestor doua grasimi cu atat corpul iti produce mai mult testosteron. 09 Jul, 2017
manipuleaza hormonii prin alimentatie pentru muschi mai mari si sanatate mai buna Intelegerea si manipularea hormonilor din corp Hormonii reprezinta elementele cele mai importante care determina aspectul fizic, forta si starea psihica si emotionala. Oricine este pasionat de sport si preocupat de sanatate si felul cum arata ar trebui sa aibe unele notiuni de baza despre cum functioneaza sistemul homonal si cum poate fi el influentat. 14 Feb, 2016
Mananca de sarbatorile de iarna pentru a pune masa musculara si a nu te ingrasa Strategii nutritionale pentru luna decembrie Pentru ca luna decembrie este practic o sarbatoare continua de 31 de zile, ai nevoie de un plan bine pus la punct pentru ca muschii tai si silueta sa nu aibe de suferit in aceasta perioada de haos culinar. 14 Feb, 2016
Ai terminat antrenamentul la sala de forta si nu stii ce sa mananci? Afli de aici. Ce sa mananci dupa antrenament Toata lumea stie ca masa de imediat dupa antrenament este cea mai importanta pentru cresterea masei musculare. Cei care nu stiu asta inca, si habar nu au ce sa manance post-antrenament, ar trebui sa citeasca acest articol! 14 Feb, 2016
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.