Ciclizarea meselor bogate in carbohidrati

Publicat in

Dietele sarace in carbohidrati (low-carb) sunt din ce in ce mai populare. Pentru a avea succes cu ele, si a profita la maxim, trebuie ca periodic sa ai si mese bogate in carbohidrati, de reumplere. Iata cum se procedeaza corect!

Sa urmezi o dieta saraca in carbohidrati (low-carb) este cea mai rapida si sigura metoda de a avea un corp armonios si o sanatate buna. Chiar daca astfel de diete sunt din ce in ce mai populare, conceptul nu este deloc unul nou.

In 1939 Westin A. Price a scris cartea "Nutritia si degenerarea fizica", dupa ce a calatorit in toata lumea si a studiat dietele si obiceiurile nutritionale ale unui numar mare de populatii. A concluzionat ca dupa ce o populatie adopta aspecte ale dietei vestice moderne (in special faina rafinata, zahar si uleiuri vegetale procesate) apareau rapid si deficientele nutritionale, cauzand probleme de natura dentara dar si degradarea sanatatii generale, aparand boli precum diabetul, guta, hipertensiunea arteriala sau diferite boli cardiovasculare.

Spre finalul anilor 1900, William Banting a scris "Scrisoarea despre corpolenta, adresata publicului larg", un pamflet care descria cum dupa multi ani de lupta cu obezitatea a slabit si si-a recapatat sanatatea prin evitarea zaharului si amidonoaselor usor digerabile. A scris "pot spune cu onestitate ca ma simt revigorat trupeste si sufleteste si am mai multa putere si vigoare". Banting a fost primul care a promovat acest fel de dieta, dar a fost ostracizat si ridiculizat pentru asta, asa cum au fost si alti promotori in timpurile noastre. Oamenii tind sa renunte greu la obiceiuri, mai ales la cele culinare.

Acestea fiind spuse, nu ar trebui sa consumi 0 carbohidrati 100% din timp. La inceput ar trebui sa ai 2-4 saptamani fara carbohidrati (cu exceptia verdeturilor si anumitor legume), dar apoi este foarte important sa iti planifici mese bogate in carbohidrati. Trebuie sa ciclizezi mese sau chiar o zi intreaga in care sa ai un consum mare de carbohidrati, la fiecare 5-7 zile. De ce nu se dau cifre exacte? Pentru ca fiecare individ este unic. Depinde de unde incepi si cat de repede te adaptezi planului.

Cei care nu au experienta cu astfel de diete vor incepe de la varianta de 4 sapatamani, adica timp de 4 saptamani nu vor consuma deloc carbohidrati. Cam atat dureaza pana ce se insusesc noile obiceiuri culinare. Dupa aceste 4 saptamani se implementeaza o masa bogata in carbohidrati pe saptamana. Pentru veterani, sau pentru cei care au mai urmat astfel de diete dar s-au abatut de la ele, este indicat sa se urmeze o restrictie totala de carbohidrati de doua saptamani. 

Dar inainte de a incepe un astfel de plan nutritional trebuie sa iei in calcul si vointa ta. Trebuie inteles ca o masa bogata in carbohidrati este doar o masa, nu un bilet catre a manca ca si cum hrana de pe Pamant s-ar termina maine. Daca crezi ca iti lipseste disciplina de a te limita la o singura masa, nu manca deloc carbohidrati pana te simti gata.

Dupa ce corpul a invatat sa arda grasimi pentru energie, reumplerile cu carbohidrati devin foarte importante si necesare. Incarcarile cu carbohidrati au urmatoarele scopuri:

  1. Reumplerea rezervelor de glicogen. Asta va preveni catabolismul (degradarea tesuturilor musculare) prin procesul gluconeogenezei. Te va ajuta si in sala de forta, la antrenamente.
  2. Revigoreaza tiroida. Daca functiile glandei tiroide se diminueaza, temperatura corpului va scadea, metabolismul va incetini si arderile grasimilor se vor diminua.
  3. Creste nivelele de leptina. Cand nivelele leptinei sunt scazute, foamea creste, fiind dificil sa te tii de planul nutritional stabilit. 
  4. Carbohidratii ajuta si la mentinerea unui mediu anabolic si la producerea de hormoni anabolici. Asta te va ajuta in eforturile tale de a iti mari masa musculara.
  5. Cele mai bune alegeri pentru mesele bogate in carbohidrati sunt carbohidratii complecsi saraci in grasimi, precum cartofii dulci, ignamele, orezul, paste fainoase, fulgi de ovaz, etc. Poti termina masa cu un desert daca doresti, dar incearca sa faci alegeri sanatoase, fara multi aditivi si chimicale. In privinta cantitatilor, mananca normal. Nu te ghiftui pana iti vine rau, dar mananca mai mult decat o mana de orez!

Sa ai o dieta saraca in carbohidrati mai tot timpul, cu mese sau zile de reumpleri, este cea mai buna metoda de a fi sanatos, definit si puternic. 

Referinte

Articole din aceiasi categorie

Culturismul este plin de mituri, iar nutritia nu este oe xceptie. iata 12 din cele mai populare mituri din acest sport 12 mituri alimentare din culturism Alimente post-antrenament, dulciuri care nu ingrasa, albusuri de oua si incarcarea metabolismului. Lumea culturismului are unele obiceiuri ciudate. Afla care sunt mit si care sunt realitate! 14 Feb, 2016
consuma carbohidrati pentru a arata mai bine si a fi mai sportiv 5 motive pentru a consuma carbohidrati In prezent mai toata lumea se fereste de carbohidrati. Pentru sedentari este o strategie buna, dar pentru cineva activ fizic nu. Iata de ce sportivii au nevoie de carbohidrati! 11 Dec, 2016
Toto ce trebuie sa stii despre alimentatie si sport Bazele nutritiei explicate simplu Este greu sa stii ce trebuie sa mananci in functie de nevoile tale cand la o simpla cautare pe google gasesti o multime de informatii contradictorii. In acest articol este un rezumat simplu al nutritiei sportive, asa cum o vad multi din antrenorii si experitii de top din domeniu. 25 Sep, 2016
O lista cu alimente foarte bogate in proteine, ideale pentru culturisti si cei care vor masa musculara mai mare. 20 de alimente bogate in proteine Cand vrei masa musculara, proteinele sunt primordiale. Si cele mai calitative proteine vin din alimente si mai putin din suplimente. Nu poti consuma doar pudre proteice, ai nevoie de alimente bogate in proteine. Aici gasesti 20 de sugestii de surse proteice delicioase. 14 Feb, 2016
dietele ketogenice - intrebari despre eficienta lor Intrebari frecvente despre dietele ketogenice Urmarea unei diete ketogenice iti poate schimba viata, dar o astfel de dieta poate fi frustranta si contraproductiva daca este urmata incorect. Iata unele lamuriri privind cele mai arzatoare intrebari in privinta dietelor ketogenice. 29 Jan, 2017
Lipsa somnului iti afecetaza masa musculara. Combate-o pentru a avea muschi cat mai mari. Reducerea efectelor lipsei somnului Lipsa somnului poate avea efecte devastatoare, atat asupra mentalului cat si asupra fizicului. Invata cum sa combati oboseala cauzata de lipsa somnului, pentru a nu iti afecta antrenamentele si performantele sportive. 14 Feb, 2016
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.