Ciocolata neagra poate mari performanta fizica

Publicat in

Ciocolata neagra este deja recunoscuta pentru beneficiile pe care le are asupra sistemului cardiovascular, si acum un nou studiu a aratat ca ciocolata neagra poate creste si performantele sportive la impatimitii de fitness.

O echipa de la Universitatea Kingston din Londra condusa de Rishikesh Kankesh Patel a descoperit ca ciocolata neagra are beneficii asemanatoare cu sucul de sfecla rosie, acesta fiind folosit cu consecventa de sportivii de elita dupa ce s-a demonstrat ca duce la cresterea performantelor sportive. Sucul de sfecla rosie este bogat in nitrati, care in corp sunt convertiti in oxid nitric. Oxidul nitric dilata vasele de sange si scade consumul de oxigen, permitand sportivilor sa se antreneze mai mult si mai intens. 

Pentru a testa daca si ciocolata neagra are aceste efecte, s-au folosit 9 ciclisti amatori. Intai participantii au urmat un test de fitness pentru a li se determinat parametrii de baza. Apoi, ciclistii au fost impartiti in doua grupuri; unui grup i s-a cerut sa inlocuiasca o gustare zilnica cu 40 g ciocolata neagra, cunoscuta pentru valorile mari de flavonoide, pe cand celalalt grup a inlocuit o gustare cu 40 g ciocolata alba.

Efectele consumului de ciocolata au fost masurate printr-o serie de teste costand in exercitii pe bicicleta. Au fost monitorizate pulsul si consumul de oxigen, atat in timpul unui efort fizic mdoerat cat si in timpul testelor de efort fizic. Dupa 7 zile grupurile au schimbat intre ele tipul de ciocolata mancata, si testele de doua saptamani au fost reluate. 

Studiul a concluzionat ca dupa consumul de ciocolata neagra ciclistii au folosit mai putin oxigen cand au ciclat la intensitate medie si au parcurs o distanta mai mare intr-un test de doua minute. Patel a spus ca aceste rezultate au deschis usa catre noi cercetari care ar putea face din ciocolata neagra un aliment standard in dietele sportivilor de anduranta. Si ciocolata neagra si sucul de sfecla rosie cresc oxidul nitric, acesta fiind principalul mecanism din spatele cresterilor performantelor. Dupa consumul de ciocolata neagra un sportiv poate performa mai mult timp.
Acum noile cercetari se concentreaza pe determinarea nivelului optim de flavonoide din ciocolata neagra pentru a obtine cresterea performantelor. 

Se incerca sa se determine daca efectele sunt pe termen scurt - mananci ciocolata neagra si a doua zi simti efectele - sau pe termen lung, fiind nevoie de un consum regulat de ciocolata neagra. Rapoartele initiale sustin ideea unui consum constant de ciocolata neagra. Se studiaza intens si nivelele optime de flavonoide. In prezent nu exista un standard in privinta flavonoidelor in ciocoata neagra comerciala. Dupa determinarea acestor nivele de flavonoide Patel vrea sa le compare cu sucul de sfecla rosie si sa vada daca combinarea dintre cele doua alimente poate avea efecte sinergetice, ambele produse ducand la cresterea oxidului nitirc prin mecanisme usor diferite. 

Din punctul de vedere al performantelor sportive, ca un sportiv sa devina mai eficient poate avea un impact major asupra exercitiilor de lunga durata, facute intr-un ritm constant. Cum multi sportivi consuma suc de sfecla rosie pentru a obtine aceste rezultate, dar se plang de gust, ciocolata neagra ar putea fi o alternativa mai gustoasa. 

Referinte

  1. Rishikesh Kankesh Patel, James Brouner, Owen Spendiff. Dark chocolate supplementation reduces the oxygen cost of moderate intensity cycling. Journal of the International Society of Sports Nutrition, 2015; 12 (1) DOI: 10.1186/s12970-015-0106-7

Articole din aceiasi categorie

Ce sa mananci dupa antrenamente pentru cresteri musculare uriase Sfaturi nutritionale post-antrenament Ai avut un antrenament reusit. Ai muncit mult, eficient si simti muschii pompati si lucrati. Nu lasa acest efort sa fie in zadar si ai grija la nutritia post-antrenament, urmand aceste sfaturi. 22 May, 2016
Lucruri esentiale despre aportul de carbohidrati Lucruri esentiale despre aportul de carbohidrati Sunt carbohidratii rai sau buni? Trebuie sa ii eviti? Sau este obligatoriu sa ii mananci daca vrei masa musculara? Si sunt toti carbohidratii la fel? Afla tot ce trebuie sa stii! 07 Apr, 2019
6 diete de baza: parti bune si rele 6 diete de baza: parti bune si rele Nu exista un plan nutritional care sa fie bun pentru absolut oricine. Suntem unici si avem nevoi diferite. Aici o sa analizam 6 dintre cele mai populare diete cu tot cu avantajele, dezavantajele si pericolele lor! 26 Oct, 2020
mananca ca sa te recuperezi dupa sport Top 10 alimente pentru accelerarea recuperarii dupa antrenamente Majoritatea cand aude de alimente care te ajuta la recuperare dupa efort se gandeste la pudre proteice, creatina si alte suplimente. Desi acestea pot fi grozave nu inlocuiesc hrana adevarata, care ar trebui sa fie principala sursa de nutrienti. 29 Oct, 2017
um proteinele cresc muschii prin sinteza proteinelor Sinteza proteinelor: ghid pratic Daca vrei sa afli mai multe despre sinteza proteinelor, cum afecteaza cresterea masei musculare, si cum sa iti cresti sinteza proteinelor pentru a iti mari muschii si forta, atunci trebuie sa citesti acest articol! 30 Sep, 2018
proteinele sunt cel mai satios macronutrient Cel mai satios macronutrient Reduce foamea, construieste masa musculara si te mentine sanatos. Este vorba despre cel mai satios macronutrient: proteinele! 30 Apr, 2017
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.