Ciocolata neagra poate mari performanta fizica

Publicat in

Ciocolata neagra este deja recunoscuta pentru beneficiile pe care le are asupra sistemului cardiovascular, si acum un nou studiu a aratat ca ciocolata neagra poate creste si performantele sportive la impatimitii de fitness.

O echipa de la Universitatea Kingston din Londra condusa de Rishikesh Kankesh Patel a descoperit ca ciocolata neagra are beneficii asemanatoare cu sucul de sfecla rosie, acesta fiind folosit cu consecventa de sportivii de elita dupa ce s-a demonstrat ca duce la cresterea performantelor sportive. Sucul de sfecla rosie este bogat in nitrati, care in corp sunt convertiti in oxid nitric. Oxidul nitric dilata vasele de sange si scade consumul de oxigen, permitand sportivilor sa se antreneze mai mult si mai intens. 

Pentru a testa daca si ciocolata neagra are aceste efecte, s-au folosit 9 ciclisti amatori. Intai participantii au urmat un test de fitness pentru a li se determinat parametrii de baza. Apoi, ciclistii au fost impartiti in doua grupuri; unui grup i s-a cerut sa inlocuiasca o gustare zilnica cu 40 g ciocolata neagra, cunoscuta pentru valorile mari de flavonoide, pe cand celalalt grup a inlocuit o gustare cu 40 g ciocolata alba.

Efectele consumului de ciocolata au fost masurate printr-o serie de teste costand in exercitii pe bicicleta. Au fost monitorizate pulsul si consumul de oxigen, atat in timpul unui efort fizic mdoerat cat si in timpul testelor de efort fizic. Dupa 7 zile grupurile au schimbat intre ele tipul de ciocolata mancata, si testele de doua saptamani au fost reluate. 

Studiul a concluzionat ca dupa consumul de ciocolata neagra ciclistii au folosit mai putin oxigen cand au ciclat la intensitate medie si au parcurs o distanta mai mare intr-un test de doua minute. Patel a spus ca aceste rezultate au deschis usa catre noi cercetari care ar putea face din ciocolata neagra un aliment standard in dietele sportivilor de anduranta. Si ciocolata neagra si sucul de sfecla rosie cresc oxidul nitric, acesta fiind principalul mecanism din spatele cresterilor performantelor. Dupa consumul de ciocolata neagra un sportiv poate performa mai mult timp.
Acum noile cercetari se concentreaza pe determinarea nivelului optim de flavonoide din ciocolata neagra pentru a obtine cresterea performantelor. 

Se incerca sa se determine daca efectele sunt pe termen scurt - mananci ciocolata neagra si a doua zi simti efectele - sau pe termen lung, fiind nevoie de un consum regulat de ciocolata neagra. Rapoartele initiale sustin ideea unui consum constant de ciocolata neagra. Se studiaza intens si nivelele optime de flavonoide. In prezent nu exista un standard in privinta flavonoidelor in ciocoata neagra comerciala. Dupa determinarea acestor nivele de flavonoide Patel vrea sa le compare cu sucul de sfecla rosie si sa vada daca combinarea dintre cele doua alimente poate avea efecte sinergetice, ambele produse ducand la cresterea oxidului nitirc prin mecanisme usor diferite. 

Din punctul de vedere al performantelor sportive, ca un sportiv sa devina mai eficient poate avea un impact major asupra exercitiilor de lunga durata, facute intr-un ritm constant. Cum multi sportivi consuma suc de sfecla rosie pentru a obtine aceste rezultate, dar se plang de gust, ciocolata neagra ar putea fi o alternativa mai gustoasa. 

Referinte

  1. Rishikesh Kankesh Patel, James Brouner, Owen Spendiff. Dark chocolate supplementation reduces the oxygen cost of moderate intensity cycling. Journal of the International Society of Sports Nutrition, 2015; 12 (1) DOI: 10.1186/s12970-015-0106-7

Articole din aceiasi categorie

Mananca proteine pentru a avea muschi dar ai grija cum o faci Greseli in ceea ce priveste consumul de proteine Proteinele sunt baza nutritiei oricarui culturist. De fapt, sunt baza nutritiei oricarui sportiv si oricarei persoane vrea sa urmeze un mod de viata sanatos. Dar exista o serie intreaga de greseli care iti pot da planurile peste cap. Sa aruncam o privire! 14 Feb, 2016
cele mai bune alimente inainte de a merge la sala de forta Ce sa mananci inainte de sala Sa nu dai atentie la ce mananci inainte de a merge la sala pentru a te antrena este ca si cum ai merge cu masina pe rosu si sa speri ca te tine benzina pana unde vrei sa ajungi. Nutritia pre-antrenament este foarte importanta. Iata de ce sa tii cont! 23 Jul, 2017
Poti inlocui alimentele naturale si integrale cu suplimente nutritive? Se pare ca nu! Alimente vs. suplimente Este mai bine sa consumi o bautura proteica sau sa mananci o friptura? Mai bine iei multivitamine sau mananci fructe si legume multe? Exista mereu un singur raspuns corect la toate aceste intrebari? 14 Feb, 2016
iti place sa bei cateva beri dupa ce emrgi la sala de forta? Mai gandeste-te inainte sa mai faci asta! Alcoolul si culturismul

Alcoolul este unul din cele mai raspandite si mai vechi droguri ale omenirii, are multe efecte asupra corpului uman, unele benefice , dar multe negative. Si nu mereu se impaca cu modul de viata al unui culturist.

14 Feb, 2016
Sa mananci carbohidrati te poate ajuta cand vrei masa musculara 7 beneficii ale consumului de carbohidrati Intr-o cultura unde carbohidratii sunt mancarea de baza si alimentele rafinate abunda, cerealele integrale sunt recomandate de toti si dietele low-carb sunt pe buzele tuturor, este greu sa vezi si partile bune ale carbohidratilor. Pe langa faptul sunt deliciosi, exista si multe avantaje fiziologice in a manca carbohidrati. 14 Feb, 2016
Dieta vegetariana pentru masa musculara - construieste muschi mancand vegetale Dieta vegetariana pentru masa musculara Proteinele sunt importante pentru masa musculara si slabire. Dar ce faci daca esti vegetarian? Iata cum sa urmezi corect o dieta vegetariana pentru a avea un aport bun de proteine, vitamine si nutrienti, pentru a iti construi masa musculara si a arata bine. 09 Dec, 2018
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.