Flotarile ingreunate pot inlocui impinsul cu greutati

Publicat in

Impinsul cu haltera din culcat este rege cand vine vorba de antrenamentul pieptului. Dar ce poti face cand nu ai acces la greutati si pectoralii tai tipa dupa stimuli: flotari.

Esti plecat in vacanta: vecinii iti uda plantele; rudele au grija de animalele de companie. Dar cine are grija de pectoralii tai? Cum vor supravietui atatea saptamani fara prese cu greutati? Nu poti lua haltere si gantere dupa tine! Dar, conform cercetatorilor sportivi de la Universitatea din Valencia din Spania, iti poti lucra pectoralii fara sa faci impins cu greutati. Daca folosesti o banda elastica, flotarile pot fi la fel de eficiente precum presele cu greutati.

Flotari ingreunate

Spaniolii au facut experimente pe studenti, toti participantii avand experienta in antrenamentele cu greutati. 10 dintre ei au facut impins cu haltera din culcat de doua ori pe saptamana, timp de 5 saptamani, in timp ce alti 10 studenti au facut flotari.

Desigur, te poti antrena mai intens daca folosesti greutati decat daca faci doar flotari. Cercetatorii au ocolit acest aspect ingreunand flotarile prin folosirea unor benzi elastice. Asta a insemnat ca studentii din grupul de flotari au facut seturi la fel de grele, si acelasi numar de repetari ca si studnetii din grupul cu greutati. 

Cercetatorii au masurat activitatea electrica din muschii pieptului si deltoizilor, pentru a stii sigur daca impinsul cu haltera si flotarile cu benzi elastice ofera stimuli de aceeasi intensitate.

Inainte si dupa perioada de antrenamente, cercetatorii au masurat greutatile cu care studentii puteau face o repetare sau 6 repetari. Graficul de mai jos arata ca parametrii fortei au crescut la ambele grupuri. Efectul antrenamentelor la ambele grupuri a fost si el semnificativ din punct de vedere statistic.

Forta pentru o singura repetare a crescut mai mult la studentii care au efectuat impinsul cu haltera din culcat, fata de grupul care a facut flotari, dar diferentele nu au fost prea mari din punct de vedere statistic. Statistic vorbind, ambele grupuri au avut progresii similare.

Flotarile ingreunate cu benzi elastice reprezinta o optiune fezabila si ieftina la antrenamentele cu greutati; mai mult, pot fi facute oriunde, si folosite ca alternativa la presele clasice cu greutati, pentru a oferi stimuli de intensitate mare muschilor implicati, putand duce chiar si la cresteri de forta. 

Dincolo de convenientul de a fi folosite in deplasare, aceste flotari pot fi integrate si in structura antrenamentelor clasice, in sala de forta, pentru a furniza stimuli noi si varietate. 

 

Referinte

Articole din aceiasi categorie

Potentare post-tetanica pentru culturisti Potentare post-tetanica pentru culturisti Potentarea post-tetanica este o tehnica de imbunatatire a capacitatii neuronale de recrutare a fibrelor musculare, utilizata mai ales pentru forta. Dar cu ceva modificari devine o tehnica fantastica pentru cresteri musculare spectaculoase. 14 Jan, 2020
Aceasta schema de repetari la exercitiile din sala de forta iti va incedia muschii si ii va face sa creasca Repetarile din iad O metoda simpla de antrenament, care te va forta sa folosesti o tehnica mai buna si sa faci miscari complete la toate exercitiile. O sa arda ca naiba, dar vei avea rezultate! 14 Feb, 2016
pre-obosire musculara pentru masa mai mare Antrenamente cu pre-obosire Pre-obosirea este un sistem de antrenament care presupune executia unui exercitiu uniarticular, de izolare, urmat imediat de un exercitiu multiarticular de baza. Este o metoda avanasata de a forta muschii sa creasca sub stimulii oboselii metabolice si tensiunii musculare. 12 Apr, 2016
exercitiile olimpice te pot ajuta sa iti dezvoltati musculatura si forta Ridicarile olimpice Ridicarile olimpice sunt exercitii folosite in cadrul probelor olimpice de catre halterofili. Cele mai cunoscute sunt stilul smuls si stilul aruncat. Sunt exercitii cu un potential urias pentru cineva carea vrea sa isi dezvolte masa musculara si forta. 14 Feb, 2016
revenirea la antrenamente dupa pauza Revenirea la antrenamente Fii cinstit: cand vine vorba de antrenamente, esti mereu entuziasmat? Daca nu, nu te simti prost, nu esti singurul. Daca esti ca restul lumii, cand antrenamentele erau noi, si totul se schimba rapid, abia asteptati sa tragi de fiare. Acum, daca progresele au incetinit, la fel s-a intamplat si cu motivatia ta. 14 Feb, 2016
Ce trebuie sa faci pentru a creste in masa musculara Ghidul complet pentru a creste in masa musculara Masa musculara este ceea ce cauta orice barbat vine la sala. Aici gasesti un ghid complet, atat pentru incepatori cat si pentru avansati, despre mecanismele din spatele dezvoltarii masei musculare, si metodele cele mai eficiente de a o face sa creasca rapid. 14 Feb, 2016
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.