Flotarile ingreunate pot inlocui impinsul cu greutati

Publicat in

Impinsul cu haltera din culcat este rege cand vine vorba de antrenamentul pieptului. Dar ce poti face cand nu ai acces la greutati si pectoralii tai tipa dupa stimuli: flotari.

Esti plecat in vacanta: vecinii iti uda plantele; rudele au grija de animalele de companie. Dar cine are grija de pectoralii tai? Cum vor supravietui atatea saptamani fara prese cu greutati? Nu poti lua haltere si gantere dupa tine! Dar, conform cercetatorilor sportivi de la Universitatea din Valencia din Spania, iti poti lucra pectoralii fara sa faci impins cu greutati. Daca folosesti o banda elastica, flotarile pot fi la fel de eficiente precum presele cu greutati.

Flotari ingreunate

Spaniolii au facut experimente pe studenti, toti participantii avand experienta in antrenamentele cu greutati. 10 dintre ei au facut impins cu haltera din culcat de doua ori pe saptamana, timp de 5 saptamani, in timp ce alti 10 studenti au facut flotari.

Desigur, te poti antrena mai intens daca folosesti greutati decat daca faci doar flotari. Cercetatorii au ocolit acest aspect ingreunand flotarile prin folosirea unor benzi elastice. Asta a insemnat ca studentii din grupul de flotari au facut seturi la fel de grele, si acelasi numar de repetari ca si studnetii din grupul cu greutati. 

Cercetatorii au masurat activitatea electrica din muschii pieptului si deltoizilor, pentru a stii sigur daca impinsul cu haltera si flotarile cu benzi elastice ofera stimuli de aceeasi intensitate.

Inainte si dupa perioada de antrenamente, cercetatorii au masurat greutatile cu care studentii puteau face o repetare sau 6 repetari. Graficul de mai jos arata ca parametrii fortei au crescut la ambele grupuri. Efectul antrenamentelor la ambele grupuri a fost si el semnificativ din punct de vedere statistic.

Forta pentru o singura repetare a crescut mai mult la studentii care au efectuat impinsul cu haltera din culcat, fata de grupul care a facut flotari, dar diferentele nu au fost prea mari din punct de vedere statistic. Statistic vorbind, ambele grupuri au avut progresii similare.

Flotarile ingreunate cu benzi elastice reprezinta o optiune fezabila si ieftina la antrenamentele cu greutati; mai mult, pot fi facute oriunde, si folosite ca alternativa la presele clasice cu greutati, pentru a oferi stimuli de intensitate mare muschilor implicati, putand duce chiar si la cresteri de forta. 

Dincolo de convenientul de a fi folosite in deplasare, aceste flotari pot fi integrate si in structura antrenamentelor clasice, in sala de forta, pentru a furniza stimuli noi si varietate. 

 

Referinte

Articole din aceiasi categorie

indreptarile sunt un exercitiu eficient care ar trebui facut de toata lumea care merge la sala 8 motive pentru a face indreptari Indreptarile (deadlifts) reprezinta un exercitiu de baza in culturism, dar si in aproape orice alt sport care implica antrenamente cu greutati. Nu trebuie sa te feresti de indreptari, din contra trebuie sa le faci cat mai des. Iata aici opt motive pentru care sa iubesti indreptarile. 14 Feb, 2016
Antreneaza-ti umerii in mod stiintific Stiinta antrenamentului umerilor Oricine isi doreste umeri puternici si masivi, Dar pentru a ii dezvolta exista o intreaga stiinta, pe care o voi dezvalui in acest articol. 14 Feb, 2016
Masa musculara mai mare luand perioade de odihna Fa-te mai mare facand mai putin Perioadele planificate de descrestere a intensitatii antrenamentelor fac parte din trusa de unelte pentru construirea unui fizic masiv, musculos si bine definit. Din pacate, importanta acestor perioade de descarcare este trecuta cu vederea de prea multi. 14 Feb, 2016
Barile groase, sau fat grip, noua metoda de antrenament Antrenamente cu bari groase De ce antrenamentele cu bari care permit o priza cat mai groasa sunt superioare antrenamentelor cu bari clasice. 14 Feb, 2016
impinge cu gantere de pe podea pentru a iti dezvolta pieptul si a iti proteja umerii Prese cu gantere de pe podea pentru forta, marime si sanatate Adauga masa tricepsilor, dezvolta-ti pieptul superior si creste-ti forta la prese; toate acestea in timp ce iti "vindeci"' umarul. Un singur exercitiu poate face asta: presa uniletareala de pe podea. 14 Feb, 2016
Antrenament facut cu un singur picior Fara genuflexiuni: antrenamente pe un singur picior pentru masa musculara si forta Este stiut ca genuflexiunile sunt cel mai bun exercitiu pentru picioare si chiar intregul corp. Dar adevarul este ca necesita multa tehnica, si pentru majoritatea amatorilor nu este recomandat sa se foloseasca greutati mari. O alternativa eficienta la genuflexiuni sunt antrenamentele pe un singur picior. 14 Feb, 2016
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.