Flotarile ingreunate pot inlocui impinsul cu greutati

Publicat in

Impinsul cu haltera din culcat este rege cand vine vorba de antrenamentul pieptului. Dar ce poti face cand nu ai acces la greutati si pectoralii tai tipa dupa stimuli: flotari.

Esti plecat in vacanta: vecinii iti uda plantele; rudele au grija de animalele de companie. Dar cine are grija de pectoralii tai? Cum vor supravietui atatea saptamani fara prese cu greutati? Nu poti lua haltere si gantere dupa tine! Dar, conform cercetatorilor sportivi de la Universitatea din Valencia din Spania, iti poti lucra pectoralii fara sa faci impins cu greutati. Daca folosesti o banda elastica, flotarile pot fi la fel de eficiente precum presele cu greutati.

Flotari ingreunate

Spaniolii au facut experimente pe studenti, toti participantii avand experienta in antrenamentele cu greutati. 10 dintre ei au facut impins cu haltera din culcat de doua ori pe saptamana, timp de 5 saptamani, in timp ce alti 10 studenti au facut flotari.

Desigur, te poti antrena mai intens daca folosesti greutati decat daca faci doar flotari. Cercetatorii au ocolit acest aspect ingreunand flotarile prin folosirea unor benzi elastice. Asta a insemnat ca studentii din grupul de flotari au facut seturi la fel de grele, si acelasi numar de repetari ca si studnetii din grupul cu greutati. 

Cercetatorii au masurat activitatea electrica din muschii pieptului si deltoizilor, pentru a stii sigur daca impinsul cu haltera si flotarile cu benzi elastice ofera stimuli de aceeasi intensitate.

Inainte si dupa perioada de antrenamente, cercetatorii au masurat greutatile cu care studentii puteau face o repetare sau 6 repetari. Graficul de mai jos arata ca parametrii fortei au crescut la ambele grupuri. Efectul antrenamentelor la ambele grupuri a fost si el semnificativ din punct de vedere statistic.

Forta pentru o singura repetare a crescut mai mult la studentii care au efectuat impinsul cu haltera din culcat, fata de grupul care a facut flotari, dar diferentele nu au fost prea mari din punct de vedere statistic. Statistic vorbind, ambele grupuri au avut progresii similare.

Flotarile ingreunate cu benzi elastice reprezinta o optiune fezabila si ieftina la antrenamentele cu greutati; mai mult, pot fi facute oriunde, si folosite ca alternativa la presele clasice cu greutati, pentru a oferi stimuli de intensitate mare muschilor implicati, putand duce chiar si la cresteri de forta. 

Dincolo de convenientul de a fi folosite in deplasare, aceste flotari pot fi integrate si in structura antrenamentelor clasice, in sala de forta, pentru a furniza stimuli noi si varietate. 

 

Referinte

Articole din aceiasi categorie

Antrenament intens pentru bicepsi 21 invers pentru hipertrofie Exercitiul clasic 21 se adreseaza bicepsilor, si presupune impartirea rezei de miscare in 3, fiecare parte avand cate 7 repetari. 21 invers functioneaza ca un set descrescator mecanic, si spre deosebire de exercitiul de baza, poate fii aplicat la mai multe grupe musculare. 14 Feb, 2016
20 de tractiuni - forta mai mare Cum sa faci 20 de tractiuni A te agata de o bara aflata deasupra capului si a te trage de ea pana cand barbia o depaseste este un lucru dificil pentru multa lume. Dar a face tractiuni nu este atat de greu precum poate parea. Urmeaza cateva sfaturi si reguli de baza si vei ajunge si tu sa faci 20 de tractiuni (sau mai multe). 14 Feb, 2016
Efort dinamic si forta Efort dinamic Efortul dinamic este un concept inventat de Louie Simmons si Dave Tate, la sala de forta Westside Barbell, una din cele mai renumite sali de pe planeta, unde se antreneaza unii din cei mai puternici oameni ai lumii. 14 Feb, 2016
exercitii facute pe un singur brat Cele mai bune exercitii facute cu un singur brat Sa incluzi exercitii facute unilateral cu un singur brat, te ajuta sa construiesti mai multa masa musculara si forta, sa ai un fizic bine proportionat si sa fii mai sanatos. Iata 5 din cele mai bune exercitii facute cu un singur brat. 11 Apr, 2016
Daca te dor umerii iata cum sa te antrenezi Cum te antrenezi cand ai un umar accidentat Accidentarile la umeri sunt frecvente si le resimti mai ales cand lucrezi pieptul. Iata cum sa folosesti echilibrul structural pentru a te putea antrena eficient in continuare. 11 Apr, 2016
renunta la o sedinta de antrenament dedicata bratelor Renunta la sedinta de antrenament a bratelor Exista o metoda mai desteapta de a avea brate mari si puternice. Iata care este. 30 May, 2017
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.