10 reguli pentru a creste in masa musculara

Publicat in

10 reguli, sau mai bine zis recomandari, care sa va ajute sa cresteti cat mai mult in masa musculara.

1. Folositi greutati libere

Chiar daca unele aparate cu scripeti par foarte grele, ele nu implica atat de multi muschi precum o face antrenamentul cu greutati libere.

2. Folositi miscari compuse

Cum executi un exercitiu este poate cel mai important lucru. Ca sa cresteti in masa nu izolati, incercati sa folositi si grupele de muschi adiacente. Si nu va lasati pacalit de teoria conform careia trisatul nu ajuta. Este bine sa trisati din cand in cand, atunci cand nu mai aveti forta necesara sa duceti exercitiul la final. Trisatul ajuta si la executarea unei miscari compuse. Dar nu faceti din asta un obicei. Trisati numai cand este nevoie.

3. Gasiti zonele deficitare si imbunatatitile

Analizati-va structura si gasiti zonele deficitare. Apoi duceti-va la sala cu gandul de a le imbunatatii. Lucrati aceste zone prima data, mai ales cu greutati libere. Daca faceti si cabluri lasati-le la sfarsitul antrenamentului. Nu numarati seturile de cabluri ca exercitii pentru masa.

4. Experimentati pentru a gasi exercitiul cel mai bun pentru voi

Unii executa mult timp un tip de exercitiu, ajung sa aiba o forta foarte mare in executarea lui, dar cresterea muschilor nu este pe masura. Daca vi s-a intamplat asta, incercati sa inlocuiti exercitiul respectiv cu un alt exercitiu de baza pentru aceeasi grupa.

5.  Evitati accidentarile

Mai ales in timpul executarii exercitiilor periculoase, precum genolexiunile cu bara pe spate. Mereu sa fiti asistati de cineva. O accidentare va poate costa mult mai mult decat eventualele castiguri de pe urma executarii unui exercitiu care pune prea multa presiune pe ligamente sau tendoane.

6. Utilizati seturi optime

 Prea putine seturi nu vor fii suficiente pentru a stimula masa musculara. Prea multe duc al supraantrenament. Jucati-va cu seturile pana va da-ti seama care este numarul potrivit pentru voi.

7.  Nu numarati exrecitiile

Nu exista un numar optim de exercitii care trebuies efectuate pe grupa de muschi. Numarul variza de la individ la individ. Experimentati si vedeti cum va merge mai bine. Unii pot face cate 4 seturi pe grupa iar altii doar doua si sa aiba aceleasi rezultate.

8.  Utilizati numarul de repetari potrivit

Cel mai bine este ca exercitiul sa fie facut pana la epuizare iar numarul repeatrilor sa fie in jur de 10.

9. Flirtati cu varfurile

Din cand in cand faceti si exercitii care sa va testeze forta, adica folositi greutati care sa nu va permita sa faceti mai mult de 1-2 repetari. Niciodata sa nu incepeti direct cu greutatea maxima. Cresteti gradual.

10.  Mancati-va portia zilnica de carne

Organismul are nevoie de proteine pentru a cosntrui masa musculara. Cea mai buna sursa de proteine este carnea.

 

Referinte

Articole din aceiasi categorie

Daca te dor umerii iata cum sa te antrenezi Cum te antrenezi cand ai un umar accidentat Accidentarile la umeri sunt frecvente si le resimti mai ales cand lucrezi pieptul. Iata cum sa folosesti echilibrul structural pentru a te putea antrena eficient in continuare. 11 Apr, 2016
pre-obosire musculara pentru masa mai mare Antrenamente cu pre-obosire Pre-obosirea este un sistem de antrenament care presupune executia unui exercitiu uniarticular, de izolare, urmat imediat de un exercitiu multiarticular de baza. Este o metoda avanasata de a forta muschii sa creasca sub stimulii oboselii metabolice si tensiunii musculare. 12 Apr, 2016
fa sprinturi alaturi de antrenamentele cu greutati pentru a iti creste conditia fizica 4 antrenamente anabolice de conditionare fizica Multi din cei care merg la sala nu vor conditie fizica, ci doar sa arate bine. Dar sa ai conditie fizica va duce automat la un fizic mai aspectuos, la diminuarea ingrasarii si la o sanatate mai buna. Chiar si hardgainerii au nevoie de antrenamente de conditionare fizica. 07 Feb, 2017
crossfit - ce este si cum se practica CrossFit CrossFit este un sistem de antrenament conceput sa promoveze atat conditia fizica locacala cat si generala; este un tip de fitness functional, utilizat de trupele speciale si de cei care vor sa isi dezvolte o conditie fizica care sa le permita sa faca solicitarilor fizice din viata reala, in afara salii. 14 Feb, 2016
indreptari si genuflexiuni pentru barbati adevarati 3 provocari cu genuflexiuni si indreptari Dezvolta-ti forta. Capata conditie fizica. Emana putere. Suna bine? Vezi daca poti supravietui acestor teste sau mai bine zis provocari. 13 Jun, 2017
Ce sunt, cum se fac si cu ce te ajuta repetarile fortate Repetari fortate Repetarile fortate reprezinta o tehnica veche de antrenament, si, ca orice lucru care a trecut testul timpului, o tehnica foarte eficienta in a dezvolta masa musculara. 14 Feb, 2016
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.