Doamnelor, nu va mai lucrati abdomenul precum barbatii

Publicat in

Da, trebuie sa va antrenati si abdomenul, dar aceste trei greseli va pot face sa aveti o talie butucanoasa si lata.

Lucreaza-ti abdomenul precum o femeie, nu un barbat

Inainte sa fiu acuzat ca fac diferente intre sexe, sa clarificam putin aceasta afirmatie! Daca esti o femeie care concureaza in competitii de powerliftig ar trebui sa faci aceleasi antrenamente ca barbatii cand vine vorba de abdomen. Daca esti o atleta care se antreneaza cu greutati pentru a isi imbunatatii performantele sportive, din nou, este indicat sa iti antrenezi abdomenul precum un barbat. Si daca esti o femeie pe care nu o intereseaza conventiile sociale si simetria si vrea doar sa fie cat mai puternica, atunci e din nou ok sa iti antrenezi abdomenul precum un barbat.

Dar majoritatea femeilor care vin la sala de fitness ca sa arate mai bine vor o talie ingusta. De aceea sunt de multe ori obsedate de lucrarea abdomenului si zonei mediene. Lucrurile deraiaza cand incep sa acorde o atentie prea mare acestei zone si isi antreneaza abdomenul si sectiunea mediana excesiv de mult. Uneori ajung sa faca sute de abdomene.

Nu exagera

Pentru a duce lucrurile mai departe incep sa foloseasca si o rezistenta din ce in ce mai mare (aparate de abdomene cu greutati, discuri, etc.) uitand ca si abdomenul este un muschi ca oricare alt muschi: raspunde la rezistenta mare si volum mare de antrenament (rezistenta este greutatea folosita si volumul este numarul de repetari si seturi). Si raspunsul este prin ingrosarea si marirea fibrelor musculare. 

anti-celulita

Multe femei, dar si la fel de multi barbati, au ajuns la concluzia (eronata) ca un numar mare de repetari sau o greutate mare folosita atunci cand fac abdomene, le va sclupta abdomenul si il va scoate de sub "patura" de grasime, obtinand "six pack"-ul la care viseaza. Dar sa crezi ca muschii din sectiunea mediana sunt diferiti de ceilalti muschi din corp este o greseala.

Toate aceste adepte ale abdomenelor in numar extrem vor lua greutati si vor face inclinari laterale intr-un efort de a isi cioplii muschii oblici! 

Daca iti antrenezi abdomenul (si orice muschi din sectiunea mediana) cu un numar foarte mare de repetari sau cu o greutate mare, asa cum fac barbatii, vei avea talia unui barbat! Muschii se vor mari in toate directiile! Poate ca vei obtine un abdomen cu patratele (daca scapi de grasime) dar fiecare patratel va fi de marimea unui cutii de bere! Probabil ca nu asta vrei, ci vrei o talie ingusta si patratele fine si netede

Ce sa faci

Foloseste o greutate mica spre medie. Fa cate 15-20 de repetari, nu 500-1000! Si dedica 10 minute antrenamentului abdomenului, nu jumatate de ora sau mai mult! Si nu il lucra mai mult de doua ori pe saptamana. Abdomenul si talia se construiesc in bucatarie, nu in sala! 

Restul corpului? Pe acesta il poti lucra precum un barbat; vei arata in continuare feminin! 

Referinte

Articole din aceiasi categorie

cum sa iti construiesti umeri sexy Antrenamente pentru umeri sexy Umerii sunt probabil cea mai neglijata parte a femeilor care se antreneaza cu greutati. Aceste trei exercitii sunt grozave pentru buna functionare a umerilor si forta functionala. 29 Mar, 2018
Cum revii la sala dupa o pauza lunga de timp Cum revii la sala dupa o pauza lunga Indiferent de motiv, pot aparea perioade lungi in care sa nu te poti antrena. Uneori sa revii la sala poate fi o adevarata provocare. Aici gasesti cateva sfaturi care sa iti usureze situatia. 13 Sep, 2018
cum sa slabeasca usor femeile Ghid de slabire pentru femei Sa slabesti nu este usor, nici pentru femeie nici pentru barbati. Ca femeie ai unele caracteristici unice care impun o anumita abordare a antrenamentelor si dietei. Aici ai un ghid complet cu tot ce trebuie sa faci pentru a slabi rapid si sanatos. 20 Oct, 2017
suplimente sportive pe care femeile trebuie sa le ia 4 suplimente de care femeile se tem fara motiv Aceste patru suplimente sportive pot imbunatati performantele fizice si aspectul oricarei femei, dar din pacate multe se tem sa le ia, fara un temei bun. Iata despre ce suplimente este vorba si cum te pot ajuta sa iti atingi mai rapid si mai usor obiectivele. 14 Sep, 2017
daca esti femeie evita aceste alimente pentru a arata mai bine Alimente pe care femeile ar trebui sa le evite 10 dintre alimentele cele mai nocive pentru femei. Aceste alimente duc la cresterea cortizolului, hormonul de stres al corpului si impiedica o buna compozitie a corpului (raportul dintre masa musculara si grasime). 07 Sep, 2017
Exercitiile fizice afecteaza metabolismul femeilor diferit de cel al barbatilor.jpg Exercitiile fizice afecteaza metabolismul femeilor diferit de cel al barbatilor Exercitiile fizice afecteaza diferit femeile si barbatii. Dar asta nu inseamna ca femeile nu trebuie sa se antreneze intens, ci doar usor diferit fata de barbati. Aici gasesti tot ce trebuie sa stii ca sa iti transformi corpul asa cum visezi! 02 Jun, 2016
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.