Doamnelor, nu va mai lucrati abdomenul precum barbatii

Publicat in

Da, trebuie sa va antrenati si abdomenul, dar aceste trei greseli va pot face sa aveti o talie butucanoasa si lata.

Lucreaza-ti abdomenul precum o femeie, nu un barbat

Inainte sa fiu acuzat ca fac diferente intre sexe, sa clarificam putin aceasta afirmatie! Daca esti o femeie care concureaza in competitii de powerliftig ar trebui sa faci aceleasi antrenamente ca barbatii cand vine vorba de abdomen. Daca esti o atleta care se antreneaza cu greutati pentru a isi imbunatatii performantele sportive, din nou, este indicat sa iti antrenezi abdomenul precum un barbat. Si daca esti o femeie pe care nu o intereseaza conventiile sociale si simetria si vrea doar sa fie cat mai puternica, atunci e din nou ok sa iti antrenezi abdomenul precum un barbat.

Dar majoritatea femeilor care vin la sala de fitness ca sa arate mai bine vor o talie ingusta. De aceea sunt de multe ori obsedate de lucrarea abdomenului si zonei mediene. Lucrurile deraiaza cand incep sa acorde o atentie prea mare acestei zone si isi antreneaza abdomenul si sectiunea mediana excesiv de mult. Uneori ajung sa faca sute de abdomene.

Nu exagera

Pentru a duce lucrurile mai departe incep sa foloseasca si o rezistenta din ce in ce mai mare (aparate de abdomene cu greutati, discuri, etc.) uitand ca si abdomenul este un muschi ca oricare alt muschi: raspunde la rezistenta mare si volum mare de antrenament (rezistenta este greutatea folosita si volumul este numarul de repetari si seturi). Si raspunsul este prin ingrosarea si marirea fibrelor musculare. 

anti-celulita

Multe femei, dar si la fel de multi barbati, au ajuns la concluzia (eronata) ca un numar mare de repetari sau o greutate mare folosita atunci cand fac abdomene, le va sclupta abdomenul si il va scoate de sub "patura" de grasime, obtinand "six pack"-ul la care viseaza. Dar sa crezi ca muschii din sectiunea mediana sunt diferiti de ceilalti muschi din corp este o greseala.

Toate aceste adepte ale abdomenelor in numar extrem vor lua greutati si vor face inclinari laterale intr-un efort de a isi cioplii muschii oblici! 

Daca iti antrenezi abdomenul (si orice muschi din sectiunea mediana) cu un numar foarte mare de repetari sau cu o greutate mare, asa cum fac barbatii, vei avea talia unui barbat! Muschii se vor mari in toate directiile! Poate ca vei obtine un abdomen cu patratele (daca scapi de grasime) dar fiecare patratel va fi de marimea unui cutii de bere! Probabil ca nu asta vrei, ci vrei o talie ingusta si patratele fine si netede

Ce sa faci

Foloseste o greutate mica spre medie. Fa cate 15-20 de repetari, nu 500-1000! Si dedica 10 minute antrenamentului abdomenului, nu jumatate de ora sau mai mult! Si nu il lucra mai mult de doua ori pe saptamana. Abdomenul si talia se construiesc in bucatarie, nu in sala! 

Restul corpului? Pe acesta il poti lucra precum un barbat; vei arata in continuare feminin! 

Referinte

Articole din aceiasi categorie

tehnici de tonifiere musculara pentru femei Sfaturi pentru femei: cum sa te tonifici Majoritatea femeilor care vin la sala vor sa slabeasca si sa se tonifice. Si prin tonifiere se refera la o compozitie mai buna a corpului, adica un raport mai favorabil privind masa musculara si grasimea. Aici gasesti 10 sfaturi sa obtii tonifierea la care visezi. 02 Mar, 2017
Utilizeaza ciclul menstrual in favoarea ta.jpg Utilizeaza ciclul menstrual in favoarea ta Cum pot femeile sa se foloseaca de ciclul menstrual pentru a construi masa musculara si forta. 06 Jun, 2019
ce se intampla intr-un cuplu cand slabesti Casatoria si slabirea: consecinte neasteptate Ce se intampla cu relatia ta amoroasa cand iti transformi corpul in bine? Iata cateva studii! 19 Jul, 2018
antrenament de slabire pentru femei Antrenamentul german de remodelare corporala pentru femei - partea I Este timpul pentru plaja si pentru haine mulate. Daca esti o domana/domnisoara care mai are de ars ceva grasime este timpul sa apelezi la armele de calibru mare. Antrenamentul german de remodelare corporala iti va reaprinde motorul de ars grasimi si iti va transforma corpul. 27 Apr, 2017
sprinturi in alergare pentru femei Cele mai bune antrenamente cu sprinturi pentru femei Sprinturile iti dau inapoi cele mai multe beneficii in raport cu timpul investit. Te ajuta sa slabesti rapid si sa ai o conditie fizica de fier. Iata ce ar trebui sa stie orice femeie despre sprinturi. 06 Apr, 2017
cum se antreneaza femeile in functie de perioada din menstruatie Cum sa te antrenezi in functie de ciclul menstrual Ciclul menstrual al femeilor are un impact urias asupra statutului metabolic si rezultatelor obtinute in urma antrenamentelor. Afla de aici cum sa te antrenezi in functie de faza ciclului menstrual in care te afli. 28 Sep, 2017
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.