Citrulina malat este eficienta inainte si in timpul antrenamentelor

Publicat in

Imbunatateste-ti performantele prin consumul de citrulina malat inainte si in timpul antrenamentelor.

Bauturile sportive cu carbohidrati consumate de sportivii de anduranta, si shake-urile proteice folosite de culturisti inainte de antrenamente, ar fii mai eficiente dar ar avea in compozitie si cateva grame de citrulina malat. Cercetatorii au descoperit ca L-citrulina creste gradul de absortie al nutritentilor in timpul efortului fizic.

Nutritia peri-antrenament (inainte, in timpul si imediat dupa antrenament) este o strategie de crestere a performantelor sportive bine documentata si testata, in toate disciplinele sportive. A consuma cantitati mai mari de carbohidrati in timpul unei sesiuni grele de antrenament ajuta sportivii de anduranta sa performeze mai bine, si grabeste refacerea rezervelor de glicogen din muschi. Culturistii acumuleaza mai multa masa musculara si se recupereaza mai repede, daca ingereaza o portie de proteine sau aminoacizi inainte de antrenament

Dar in timpul efortului fizic intens, intestinele devin mai lente, si astfel absortia aminoacizilor descreste. Astfel, valoarea nutritiei peri-antrenament este diminuata. De exemplu, cantitatea de proteine care poate fii absorbita de culturisti in preajma antrenamentului nu este foarte mare: doar 18 grame. 

Un grup de cercetatori au experimentat pentru a afla daca aminoacidul l-citrulina, care se naste din oxidarea argininei, poate creste functiile intestinelor in timpul activitatii fizice. Capilarele din intestine se ingusteaza in timpul efortului fizic pentru ca organismul prioritizeaza transportul nutrientilor si oxigenului la muschi. L-citrulina se converteste in l-arginina cand ajunge in intestine, si unele enzime din intenstin pot folosi arginina pentru a produce monoxid de nitrogen (NO). 

Monoxidul de nitrogen dilata vasele de sange, imbunatatind functionarea intestinelor. Permite si un mai bun transport al nutrientilor, de la intestine catre restul corpului. Cel putin, asa este teoria!

Cercetatorii au pus sportivi antrenati sa mearga pe biciclete timp de o ora, cu doua ocazii diferite. Intensitatea a fost de aproximativ 70% din capacitatea lor maxima. Cu 30 de minute inainte sa inceapa antrenamentul, li s-a administrat prima data un palcebo, si la al doilea antrenament 10 grame de l-citrulina. Nu s-a experimentat cu L-arginina, pentru ca administrarea unei doze atat de mari, de 10 grame, ar cauza diaree. Mai mult, l-arginina este rapid descompusa de corp. 

Dupa ce au luat placebo, concentratia proteinei care leaga acizii grasi (I-FABP) a crescut in fluxul sanguin. In mod normal, aceasta proteina se gaseste in celulele din intestine. Daca acestea sunt descompuse ca urmare a activitatii fizice intense, atunci creste si concentratia de I-FABP din sange. Concentratia de I-FABP nu a crescut atunci cand subiectilor li s-a administrat citrulina.

In timp ce subiectii pedalau, cercetatorii au folosit microscoape portabile pentru a le studia vasele de sange de sub limba. Daca acestea se largeau, probabil ca la fel se intampla si cu vasele de sange din intestine. Concluzia a fost ca efortul fizic cu palcebo a dus la ingustarea vaselor de sange, pe cand cel cu l-citrulina a dus la dilatarea lor. 

O singura doza de citrulina malat ajuta la pastrarea functiilor intestinale si la diminuarea leziunilor, in timpul efortului fizic. Cel mai probabil, mecanismul de actiune are la baza arginina si vasodilatarea cu ajutorul NO. Suplimentarea cu citrulina malat inainte de antrenamente pare a fii o strategie buna pentru a creste absortia nutrientilor si a evita leziunile intestinelor, fara a avea efecte adverse de natura gastrointestinala, precum in cazul argininei. 

Referinte

Articole din aceiasi categorie

pau d'arco si estrogenul Pau d arco grabeste descompunerea estrogenului Pau d'arco este este o specie a copacului Tabebuia, din scoarta caruia se fac suplimente nutritive pentru combaterea cancerului, dar noi studii sustin si ideea ca acest extract poate fi folosit de culturisti pentru lupta cu estrogenul. 14 Feb, 2016
Ingredientul care scade cortizolul Ingredientul care scade cortizolul Cortizolul este hormonul catabolic al corpului. Este hormonul care arde masa musculara, asa ca in general vrei sa ai nivele cat mai mici ale acestui hormon. Vitamina C ajuta la metabolizarea si normalizarea nivelelor acestui hormon catabolic. 30 Jul, 2018
epicatechina - masa mussculara si anduranta Epicatechina - masa musculara mai mare si performante mai bune Epicatechina este un compus natural gasit in plante care te poate ajuta sa iti depasesti limitarile naturale in privinta acumularii de masa musculara si a performantelor fizice. Iata despre ce este vorba. 29 May, 2017
Energie fara stimularea sistemului nervos 3 ingrediente non-stimulatoare pentru a te energiza Suplimentele cu stimulente sunt din ce in ce mai populare, pentru ca te ajuta sa ai antrenamente eficiente, sa fii pompat si sa te simti energizat fara a avea efecte secundare. Dar exista si persoane care nu pot suporta sau folosi stimulente precum cafeina, din diferite motive. Vestea buna este ca exista si alternative foarte eficiente. 14 Feb, 2016
culturistii profesionisti si steroizii anabolizanti Steroizi: ce folosesc cu adevarat culturistii profesionisti Informartii din culisele culturismului, despre ce folosesc cu adevarat profesionistii IFBB. 14 Feb, 2016
Functioneaza multivitaminele? Multivitaminele reprezinta o gama de suplimente nutritive extrem de populara. Probabil ca multivitaminele sunt cel mai utilizat supliment, dar functioneaza ele cu adevarat? Iata ce spun expertii! 14 Feb, 2016
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.