Citrulina malat este eficienta inainte si in timpul antrenamentelor

Publicat in

Imbunatateste-ti performantele prin consumul de citrulina malat inainte si in timpul antrenamentelor.

Bauturile sportive cu carbohidrati consumate de sportivii de anduranta, si shake-urile proteice folosite de culturisti inainte de antrenamente, ar fii mai eficiente dar ar avea in compozitie si cateva grame de citrulina malat. Cercetatorii au descoperit ca L-citrulina creste gradul de absortie al nutritentilor in timpul efortului fizic.

Nutritia peri-antrenament (inainte, in timpul si imediat dupa antrenament) este o strategie de crestere a performantelor sportive bine documentata si testata, in toate disciplinele sportive. A consuma cantitati mai mari de carbohidrati in timpul unei sesiuni grele de antrenament ajuta sportivii de anduranta sa performeze mai bine, si grabeste refacerea rezervelor de glicogen din muschi. Culturistii acumuleaza mai multa masa musculara si se recupereaza mai repede, daca ingereaza o portie de proteine sau aminoacizi inainte de antrenament

Dar in timpul efortului fizic intens, intestinele devin mai lente, si astfel absortia aminoacizilor descreste. Astfel, valoarea nutritiei peri-antrenament este diminuata. De exemplu, cantitatea de proteine care poate fii absorbita de culturisti in preajma antrenamentului nu este foarte mare: doar 18 grame. 

Un grup de cercetatori au experimentat pentru a afla daca aminoacidul l-citrulina, care se naste din oxidarea argininei, poate creste functiile intestinelor in timpul activitatii fizice. Capilarele din intestine se ingusteaza in timpul efortului fizic pentru ca organismul prioritizeaza transportul nutrientilor si oxigenului la muschi. L-citrulina se converteste in l-arginina cand ajunge in intestine, si unele enzime din intenstin pot folosi arginina pentru a produce monoxid de nitrogen (NO). 

Monoxidul de nitrogen dilata vasele de sange, imbunatatind functionarea intestinelor. Permite si un mai bun transport al nutrientilor, de la intestine catre restul corpului. Cel putin, asa este teoria!

Cercetatorii au pus sportivi antrenati sa mearga pe biciclete timp de o ora, cu doua ocazii diferite. Intensitatea a fost de aproximativ 70% din capacitatea lor maxima. Cu 30 de minute inainte sa inceapa antrenamentul, li s-a administrat prima data un palcebo, si la al doilea antrenament 10 grame de l-citrulina. Nu s-a experimentat cu L-arginina, pentru ca administrarea unei doze atat de mari, de 10 grame, ar cauza diaree. Mai mult, l-arginina este rapid descompusa de corp. 

Dupa ce au luat placebo, concentratia proteinei care leaga acizii grasi (I-FABP) a crescut in fluxul sanguin. In mod normal, aceasta proteina se gaseste in celulele din intestine. Daca acestea sunt descompuse ca urmare a activitatii fizice intense, atunci creste si concentratia de I-FABP din sange. Concentratia de I-FABP nu a crescut atunci cand subiectilor li s-a administrat citrulina.

In timp ce subiectii pedalau, cercetatorii au folosit microscoape portabile pentru a le studia vasele de sange de sub limba. Daca acestea se largeau, probabil ca la fel se intampla si cu vasele de sange din intestine. Concluzia a fost ca efortul fizic cu palcebo a dus la ingustarea vaselor de sange, pe cand cel cu l-citrulina a dus la dilatarea lor. 

O singura doza de citrulina malat ajuta la pastrarea functiilor intestinale si la diminuarea leziunilor, in timpul efortului fizic. Cel mai probabil, mecanismul de actiune are la baza arginina si vasodilatarea cu ajutorul NO. Suplimentarea cu citrulina malat inainte de antrenamente pare a fii o strategie buna pentru a creste absortia nutrientilor si a evita leziunile intestinelor, fara a avea efecte adverse de natura gastrointestinala, precum in cazul argininei. 

Referinte

Articole din aceiasi categorie

Undestroul si utilizarea sa in culturism Undestorul si culturistul Undestor este singurul steroid oral care se gaseste la noi in farmacii. In acelasi timp, in jurul sau s-a creat o legenda, care spune ca nu are niciun efect secundar, si te ajuta sa iti dezvolti o masa musculara de calitate. Dar este adevarat? Este el util unui culturist? 14 Feb, 2016
taurina Taurina Taurina este un aminoacid, cunoscut de publicul larg in special din compozitia bauturilor energizante. Aici poti afla care este rolul sau adevarat pentru un sportiv si daca ajuta cu adevarat la ridicarea nivelelor energetice ale corpului. 14 Feb, 2016
glutamina reduce pofta de dulce Remediul impotriva poftei de dulce Cand te loveste pofta de un aliment pe care n-ar trebui sa il mananci, este greu sa rezisti. Dar exista un remediu rapid si natural care va opri aproape instant poftele de dulce si carbohidrati simplii. 29 Jan, 2018
masa musculara mai mare cu aceste 11 suplimente nutritive 11 suplimente nutritive pentru masa musculara mai mare Optimizeaza suplimentarea pentru masa musculara si invata ce suplimente nutritive te vor ajuta sa acumulezi muschi cat mai rapid. 14 Feb, 2016
Energie fara stimularea sistemului nervos 3 ingrediente non-stimulatoare pentru a te energiza Suplimentele cu stimulente sunt din ce in ce mai populare, pentru ca te ajuta sa ai antrenamente eficiente, sa fii pompat si sa te simti energizat fara a avea efecte secundare. Dar exista si persoane care nu pot suporta sau folosi stimulente precum cafeina, din diferite motive. Vestea buna este ca exista si alternative foarte eficiente. 14 Feb, 2016
Libidou mai mare folosind extracte din ierburi Ierburi pentru un libidou mai mare Ierburile si plantele au fost folosite pentru cresterea libidoului la barbati de mii de ani. Daca esti in cautarea unui stimulent, incearca aceste sase ierburi care ajuta la imbunatatirea libidoului. 14 Feb, 2016
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.