Redefineste mobilitatea

Publicat in

Ce inseamna de fapt sa ai mobilitate? Este extrem de importanta pentru orice sportiv si pentru conditia fizica a oricui, dar este deseori prost inteleasa.

Cuvantul "mobilitate" a inundat lumea fitnessului in ultimii ani. La moda sunt miscarile inspirate din gimnastica si arte martiale, asa ca mobilitatea si-a facut si ea loc la masa alaturi de forta, putere si estetica. 

Cultura fitness a devenit mai obsedata de miscari, pozitii si ritmuri naturale decat de bicepsi umflati la maxim. Nu mai sunt la moda culturistii care pozau unsi cu uleiuri pe scene si pe revistele copertilor de fitness. Acum la moda sunt cei care posteaza videoclipuri scurte cu calistenice, parkour sau exercitii de gimanstica. 

Este bine ca tendinta este catre o armonie a corpului, dar din pacate ce cred multi ca este mobilitatea nu ii captureaza esenta adevarata. Am compartimentat mobilitatea in alte aspecte ale fitnessului cand de fapt ea este o expresie a formei tale fizice integrata in viata de zi cu zi. 

Descompunerea mobilitatii

Mobilitatea este abilitatea de a te misca sau de a fi miscat liber si cu usurinta. Definitia in sine ne spune ce trebuie sa stim. "de a te misca" se aplica mobilitatii pasive, cand te intinzi la limita cu ajutorul gravitatii, echipamentului sau unui partener. Celalalt aspect, de "a te misca" inseamna mult mai mult pentru viata ta si conditia ta fizica. Este vorba de flexibilitatea si forta active dar si despre agilitatea, coordonarea, echilibrul si puterea pe care le ai. Nu inseamna doar sa ai o mare libertate de miscare pe raze cat mai complete ci si forta si control in tot acest timp. 

Ultima parte a definitiei, sa te misti liber si cu usurinta, este ce inteleg gresit multi. Te antrenezi sa poti sta in pozitii cat mai flexibile cu cat mai multa usurinta. Dar mobilitatea nu este pozitia pe care o poti lua dupa ce te inclazesti. Daca iti poti atinge degetele de la picioare doar dupa ce te incalzesti bine, atunci acea miscare nu este deloc "libera". Liber si usor nu descrie doar cat de bine ne putem misca, dar si cand si cum ne putem misca. 

Multi antrenori si profesori spun asta. Senseii de arte martiale ne invata ca trebuie sa putem lovi puternic fara o incalzire prealabila, conflictele aparand spontan si agresorii nu te vor lasa niciodata sa iti faci incalzirea inainte sa te lupti cu ei. 

Si in natura, gheparzii nu se inclazesc, sprinteaza dupa prada cand au oportunitatea. La fel si tu, trebuie sa poti trece la viteza maxima fara o pregatire prealabila. 

Miscarile si mobilitatea nu se lucreaza doar in numar de repetari si seturi. Da, sa ai si antrenamente dedicate mobilitatii te va face un sportiv mai bun. Dar si mai important este sa iti intelegi propriile tipare de miscare, mobilitatea si orice alt aspect in afara salii de forta si a antrenamentelor sportive. 

Scopul antrenamentelor de mobilitate este sa te misti bine tot timpul, nu doar la antrenamente. Cea mai buna modalitate de a iti imbunatati mobilitatea nu este in ce faci la antrenamente, ci la a fi atent cum iti misti corpul in fiecare secunda din zi. 

La sala faci marile schimbari. Dar in afara salii aceste schimbari devin parte din viata ta de aceea trebuie sa fii atent la mobilitatea corpului tot timpul, nu doar cand te antrenezi pentru asta.

Referinte

Articole din aceiasi categorie

Creste-ti forta de lovire cu pumnul Cum sa lovesti mai tare cu pumnul Daca vrei sa lovesti cu pumnul mai tare, doar sa te antrenezi la sac nu este suficient. Trebuie sa inveti sa lovesti corect dar si sa iti cresti forta generala. 01 Dec, 2016
antrenament cu greutati pentru luptatori puternici Antrenamentul german de volum pentru sporturi de contact - partea II - aplicatii practice Datorita succesului primului articol, revin cu o continuare in care se dau exemple concrete ale antrenamentului german de volum pentru luptatori, incepatori sau avansati. 25 May, 2017
Ramai concentrat cand esti accidentat Ramai concentrat cand esti accidentat Accidentarile in sport sunt frecvente. Iar unele pot fi grave, tinandu-te pe tusa mult timp. Ce poti face in aceasta perioada pentru a ramane motivat? 10 Jul, 2019
implementeaza aceste schimbari in viata ta si devino un sportiv mai eficient si performant 39 de modalitati sa nu fii un sportiv ca toti ceilalti Atitudinea pe care o ai zi de zi te defineste ca om si ca sportiv. Nu fii ca toti ceilalti, ia deciziile grele in privinta vietii, antrenamentelor si nutritiei si evolueaza ca om si ca sportiv. 21 Feb, 2018
Importanta micronutrientilor pentru ciclisti Importanta micronutrientilor pentru ciclisti Fie ca esti ciclist profesionist sau amator, te gandesti constant cum sa te antrenezi pentru a iti imbunatati performantele. Poate acorzi importanta si dietei, mai exact macronutrientilor (proteine, carbohidrati, grasimi). Dar cum ramane cu micronutrientii? 10 Apr, 2019
mergi mai mult pe bicicleta Puterea uitata a antrenamentelor de volum in ciclism Volumul antrenamentelor de ciclism este deseori ignorat, mai ales de ciclistii amatori. Nu neglija aceasta componenta daca vrei sa performezi mai bine si sa te simti mai bine pe bicicleta. 14 Dec, 2016
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.