Agmatine

Publicat in

Pentru cei care cauta metode naturale si eficiente de a isi mari masa musculara, sanatatea si calitatea vietii, iata un supliment nutritiv care va poate fi de folos: agmatine.

Agmatine este un nutrient care a facut (si inca face) ceva valva in lumea culturismului, fitness-ului si a suplimentelor nutritive. Unii spun ca este un supliment minune, comparativ cu steroizii. Nu cred ca este cazul, dar va prezint aici acest nutrient, si ce studii s-au facut asupra sa, ca voi sa puteti lua decizia daca merita incercat sau nu.

Probabil ca daca ati citi reclama unor firme care produc suplimente nutritive cu agmatine, ati spune ca dat norocul peste voi. Sunt destule voci care sustin ca este un supliment minune, dar din pacate nu exista inca suficiente studii umane care sa sustina afirmatiile. Cercetarile de pana acum sunt incurajatoare. Este studiat si ca posibil tratament in durerile neuropate si a dependentelor de droguri.
Si aplicatiile sportive pot fi multe, dar o sa spun inca de la inceput ca majoritatea studiilor efectuate pe oameni, au presupus injectare de agmatine, nu ingestia orala. Si acum sa analizam ce este si ce poate face agmatine pentru tine.

Agmatine este un metabolic al aminoacidului L-arginina produs printr-un proces numit decarboxilare. Practic, este arginina fara acidul carboxilic. Cu ani in urma fost promovata ca o substanta care are capacitatea de a elibera hormon de crestere. Recent, si-a redobandit popularitatea ca supliment care ajuta la producerea de oxid nitric.

Daca privesti rafturile cu suplimente nutritive dintr-o sala de forta iti dai seama repede ca exista o manie a suplimentelor pentru pompare. Multe din acestea contin arginina. Si arginina are multe efecte benefice asupra sportivilor dar si asupra persoanelor care vor sa fie mai sanatoase. Este un supliment bine studiat  si se stie ca poate sustine productia de creatina, sa stimuleze sinteza proteinelor, sensibilitatea la insulina, productia de hormon de crestere, si eliminatea deseurilor de nitrogen prin ciclul ureic. Poate ajuta chiar si in problemele de potenta sexuala. 

Agmatine are toate beneficiile argininei descrise mai sus, dar participa la si mai multe procese metabolice decat ea; exista cel putin 19 mecanisme bine documentate prin care actioneaza agmatine in corp, si cel putin 13 au beneficii pentru culturisti si sportivi.

In corp, agmatine se gaseste din abundenta si este raspandita inegal. Se gaseste in stomac, aorta, intestin subtire, intestin gros, splina, plamani, suprarenale, rinichi, inima, ficat, muschi scheletici si testicule. Concentratiile variaza. Cele mai mari concentratii se gasesc in stomac, aorta si intestine. Dar cum enzima care transforma arginina in agmatine nu se gaseste in stomac sau intestine, se dezbate fie ca exista o sursa independneta de agmatine, fie ca este sintetizata din colonizarea intestinelor de bacterii sau prin dieta, si absorbita prin transportori specifici. 

Toate alimentele sunt formate din sute de nutrienti care pot avea diferite efecte asupra noastra. Aminele biogenice - precum agmatine - sunt formate prin digestia proteinelor din alimente. Carnea de vita, pestele, bananele, avocado, ciupercile, ciocolata, varza acra si sosul de soia, toate contin agmatine in diferite concentratii. 

Problema este ca pe masura ce imbatranim, nivelele de agamtine scad. Efectele pot fi grave asupra functiilor mentale, tensiunii arteriale, temperaturaii corpului, si altele. 

Efectele agmatinei pot fi impartine in doua, in functie de indivizii care o folosesc. Sportivii si cei care iau suplimente doar pentru a trai mai bine, pot inregistra efecte diferite. Unele efecte nu se exclud reciproc, asa ca pot fi si efecte benefice comune pentru cele doua categorii.

hormon de crestere natural

Efectele agmatine asupra sportivilor

  1. Agmatine opreste durerea. Poate fi benefic unui sportiv in doua feluri: poate spori efectul analgezicelor folosite dupa accidentari, sau poate ajuta la recuperarea dupa efort fizic intens.
  2. Agmatine imbunatateste productia de insulina, ducand la un raspuns insulinic mai bun. Asta ajuta la obtinerea unor rezultate mai bune in ceea ce priveste compozitia corpului (raportul dintre masa adipoasa si masa musculara). Un raspuns insulinic mai bun inseamna un corp mai bine definit si musculatura mai dura.
  3. Agmatine actioneaza asupra unor peptide hormonale eliberate de hipotalamus sau glanda pituitara, precum IGF-1. Actiunea benefica asupra acestor peptide sporeste conditia fizica si performanta fizica.
  4. Agmatine are proprietati anxiolitice si antidepresive, putand fi o solutie la controlul cortizolului in exces, atat de problematic in viata sportivilor.
  5. Agmatine moduleaza oxidul nitric prin diferite mecanisme. Este si proprietatea cea mai promovata de producatorii de suplimente nutritive cu agmatine. Se pare ca agmatine este mai eficienta in sporirea oxidului nitric decat arginina. 
  6. Agmatine actioneaza asupra eliberari de catecholamine (epinefrina â–º norepinefrina â–º dopamina). Aceste substante endogene intervin practic in orice reactie din corp. Pentru cineva care face sport, cele mai importante aspecte sunt cele legate de producerea de energie si controlarea mai buna a stresului (in special pentru sportivii de performanta, in diminuarea emotiilor dinainte de o competitie sportiva). Exista si alte roluri pe care epinefrina le are in corp: creste anduranta, creste performanta fizica generala, scade depozitele de grasime.
  7. Agmatine este un antioxidant. Agmatine poate oferi protectie impotriva radicalilor liberi care sunt formati in urma efortului fizic depus de un sportiv.
  8. Pentru cei care fac sport pentru a schimba felul in care arata, agmatine joaca un rol in managerierea metabolismului lipidelor de catre insulina si testosteron.
  9. Agmatine are efecte nootropice (actioneaza ca un neurotransmitator); asta poate oferi o stare mentala mai buna, pentru a performa mai bine la antrenamente sau competitii.
  10. Agmatine ajuta la buna functionare a rinichilor prin stimularea ratei de filtrare glomerulare. Asta duce la eliminarea mai rapida din corp a metabolitilor de nitrogen; acestia se pot acumula in muschi si pot grabi aparitia oboselii.
  11. Agmatine are proprietati hipotensive, adica scade tensiunea arteriala. Este utila celor care iau suplimente cu cafeina, sau folosesc substante dopante care cresc ritmul cardiac. 

Efectele agmatine asupra celor care nu practica sport

  1. Agmatine ofera protectie impotriva radicalilor liberi.
  2. Agmatine poate ajuta la prevenirea cancerului prin controlul mai bun auspra cresterii celulelor.
  3. Cum am spus deja, agmatine ajuta la buna functionare a rinichilor.
  4. Ajuta la o sanatate mai buna a insulinei, care se deterioreaza odata cu inaintarea in varsta.
  5. Rolul hipotensiv al agmatine o poate face utila pentru persoanele care sufera de boli de inima, de diabet sau pentru obezi si supraponderali. 

Dozele de agmatine  pentru cei care nu fac sport sunt de 500 mg - 1 gram pe zi, iar pentru sportivi sunt de 1-2 grame pe zi.

Dupa cum puteti vedea, agmatine este un nutrient foarte promitator, cu multe potentiale efecte benefice atat pentru sedentari cat mai ales pentru cei care practica sport, fie la nivel amator, fie de performanta. Este nevoie de mai multe studii umane pentru a se confirma rezultatele si a se stabili doze si modalitati de administrare cat mai eficiente. 

Referinte

Articole din aceiasi categorie

tribulus terrestris functioneaza cu adevarat? Tribulus terrestris - functioneaza? Este eficient tribulus terrestris in a mari masa musculara si forta musculara? In acest articol analizam eficienta acestui cunoscut supliment, si vedem ce spun studiile despre eficienta sa. 14 Feb, 2016
Beneficiile suplimentarii cu vitamina D 25 de motive pentru a lua vitamina D Vitamina D te ajuta sa arati mai bine, sa fi in forma, sa fi mai sanatos si sa traiesti mai mult. Iata 25 de motive pentru a te suplimenta cu vitamina D. 14 Feb, 2016
Ingredientul care scade cortizolul Ingredientul care scade cortizolul Cortizolul este hormonul catabolic al corpului. Este hormonul care arde masa musculara, asa ca in general vrei sa ai nivele cat mai mici ale acestui hormon. Vitamina C ajuta la metabolizarea si normalizarea nivelelor acestui hormon catabolic. 30 Jul, 2018
Acizii grasi omega-3 te ajuta sa faci exercitii fizice intense Acizii grasi omega 3 si exercitiile de intensitate Inflamatia tendoanelor si tendinita pot fii probleme serioase pentru sportivii care fac in mod frecvent exercitii fizice intense. Afla de ce acizii grasi omega-3 sunt o solutie foarte buna la aceasta problema. 14 Feb, 2016
ce sunt de fapt steroizii anabolizanti si ce efecte au asupra corpului uman 9 minciuni despre steroizi Steroizii anabolizanti si androgeni sunt printre cele mai controversate substante din istoria moderna, probabil dupa droguri. Dar multe din partile negative ale steroizilor sunt mult exagerate. Iata adevarul. 26 Jun, 2017
creatina si cele mai importante beneficii ale sale Creatina: top 10 beneficii Creatina, regele tuturor suplimentelor nutritive si sportive! Si cu toate acestea multi inca nu stiu ce face si de ce ar trebui sa se suplimenteze cu ea. Gasesti aici 10 motive pentru a folosi creatina si cum sa profiti la maxim de ea. 13 Apr, 2016
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.