Cel mai bun moment sa iei creatina

Publicat in

Un subiect dezbatut des. Chiar daca nu exista un moment prost sa iei creatina, se pare ca exista unul optim. Iata ce spune o noua cercetare pe acest subiect.

Creatina functioneaza. Si pentru masa musculara si pentru forta! Este printre putinele suplimente despre care se stie cu siguranta ca functioneaza la marea majoritate a utilizatorilor. Functioneaza si cand faci incarcare, functioneaza si cand nu faci incarcare, dar trebuie sa o iei zi de zi, cu consecventa. Acesta este secretul. Creatina functioneaza prin acumulare in corp, in timp.  Functioneaza la majoritatea celor care merg la sala. Te poate ajuta chiar sa traiesti mai mult si sa ai o inima sanatoasa. 

Sute de studii au aratat ca este sigura, in ciuda a ceea ce se zicea prin anii '90, ca iti va distruge rinichii sau ca va provoca tensiune arteriala si alte probleme. Da, toate aceasta nu se intampla!

Ai crede ca subiectul creatina a fost epuizat, mai ales in domeniul stiintific, dar studiile asupra ei continua. De exemplu, inca sunt analizate cele mai bune protocoale de administrare a creatinei. Exista un timp optim cand sa o iei?

Ani de zile s-a presupus ca cel mai bine este sa iei creatina inainte de antrenamente. Pare logic. Iei pudra magica inainte sa aplici rezistenta cu greutati pe muschi, nu? Da, functioneaza, dar se pare ca a lua creatina DUPA antrenamente este si mai bine. 

Meta-analiza

Exista un studiu care sustine ca a lua creatina dupa antrenamente duce la dublarea castigurilor de masa musculara si forta, comparativ cu a o lua inainte de antrenamente. De asemenea, acest protocol de administrare duce si la arderea de mai multa grasime.

Acum, cercetatorii Forbes si Candow au analizat doua noi studii. Pe scurt, ambele studii arata ca administrarea creatinei dupa antrenamente este ceva mai eficienta decat sa o iei inainte de antrenamente, pentru marirea masei musculare. 

De ce? Poate pentru ca antrenamentele in sine sensibilizeaza celulele musculare la creatina si astfel este absorbita mai bine. Meta-analiza in cauza a concluzionat ca se datoreaza pomparii rezultate dupa antrenamente (flux de sange mai mare, absortie celulara mai buna). 

Cum folosesti aceste informatii

Este greu sa gresesti administrarea creatinei. Va functiona oricand ai lua-o. Dar pentru rezultatele cele mai bune, ia-o dupa antrenamente. O poti lua si inainte SI dupa antrenamente! 5 grame este doza clasica, dar incearca 3 inainte si 3 dupa antrenamente

Daca folosesti un supliment in timpul antrenamentului, o poti pune in el. Daca bei proteina dupa antrenamente, pune-o in pudra proteica. Foloseste creatina monohidrat micronizata

Referinte

  1. Scott C. Forbes, Darren G. Candow, "Timing of Creatine Supplementation and Resistance Training: A Brief Review" Journal of Exercise and Nutrition, 2018.

Articole din aceiasi categorie

resveratrolul dins truguri poate ajuta la diabet si sensibilitate la insulina Resveratrol si sensibilitatea la insulina Vrei sa slabesti, sa fii mai sanatos si sa ai o capacitate mai mare de a dobandi masa musculara? Resveratrolul este un polifenol cu puternice proprietati antioxidante si antiinflamatoare. Se pare ca poate imbunatati si sensibilitatea la insulina, lucru care te va ajuta sa obtii toate cele de mai sus. 11 Sep, 2018
Totul despre prohormoni Intrebari frecvente despre prohormoni Cele mai des puse intrebari legate de prohormoni si folosirea lor. 14 Feb, 2016
Sunt bune suplimentele pre-antrenament? Functioneaza cu adevarat suplimentele pre-antrenament? Pe piata exista numeroase suplimente sportive care dau energie, dar marea intrebare este cate din acestea functioneaza? Si ce ingrediente trebuie sa contina pentru a fii cu adevarat eficiente. 14 Feb, 2016
6 lucruri pe care ai vrut mereu sa le stii despre steroizi 6 lucruri pe care ai vrut mereu sa le stii despre steroizi Daca vrei sa inveti adevarul despre steroizii anabolizanti - cum functioneaza, cat de eficienti sunt, ce efecte negative au si multe altele - citeste acest articol! Primul pas catre sanatate si un aspect fizic impresionant, este informarea! 08 Oct, 2018
Suplimente cu curcumina pentru masa musculara mai mare Curcumina pentru cresterea masei musculare Curcumina este un nutrient care abia incepe sa fie cercetat in ceea ce priveste utilitatea sa pentru culturisti si sportivi. Curcumina prezinta efecte anti-catabolice, curcumina poate optimiza efectele insulinei si poate reduce nivelele de estrogen, ceea ce poate duce la nivele mai mari de testosteron. 14 Feb, 2016
fructoborat de calciu si genunchii Fructoboratul de calciu reduce durerile de genunchi Durerile de genunchi pot aparea in viata oricarui sportiv, sau oricarei persoane care practica sport in mod regulat. Iata ceva ce ar putea deveni un remediu la aceasta problema, fructoboratul de calciul. 14 Feb, 2016
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.