5 suplimente care chiar ajuta la slabire

Publicat in

Vrei un mic ajutor pentru a slabi? Ar trebui sa iei in considerare si aceste suplimente.

Doar in S.U.A., an de an, se cheltuie undeva la 2,1 miliarde de dolari pe suplimente de slabire. 15% din americani incearca astfel de suplimente pentru a slabi. 

Si multe din aceste suplimente nu functioneaza. Asadar, o multime de bani sunt dati degeaba. Evident este o mare problema, asa ca este important sa stii ce functioneaza cu adevarat, pentru a nu arunca cu banii pe lururi inutile.

1. Fier

Poate nu ai auzit asta prea des: fierul este printre cele mai eficiente suplimente de slabire. De asta este pus in capul acestei liste. 

Deja esti in picioare si transpiri de entuziasm: sa fie asa simplu? Iata care este smecheria: nu vorbesc de fierul aflat in pastile, ci de cel aflat in sala de forta! Halterele si ganterele sunt cele mai bune suplimente de slabire! Punct! Antrenamentele cu greutati grabesc arderea grasimilor. Si in doze mici de doar doua sesiuni pe saptamana! 

Asa ca, inainte sa incepi sa te gandesti la a lua alte suplimente de slabire, incepi cu doza zilnica de fier...la sala de forta!

2. Cafeina

Cafeina este printre ele mai studiate suplimente de pe planeta. Este cel mai documentat supliment legal pentru oxidarea grasimilor

Dar trebuie sa intelegi cateva lucruri despre cafeina, sunt importante:

  1. Mare parte din acizii grasi eliberati din celulele grase cand se ingereaza cafeina sunt reciclati; doar 25% din ei sunt arsi.
  2. Oxidarea acuta a acizilor grasi nu inseamna mereu slabire semnificativa, in multe cazuri slabirea fiind inexistenta daca nu exista deficit caloric.
  3. Te poti adapta rapid la cafeina, adica isi pierde eficienta, fiind necesara ciclizarea.
  4. Poate duce la crestere temporara a rezistentei la insulina.

Cafeina pare a avea beneficii pentru slabire cand este folosita in mod acut; dar pe termen mai lung nu pare a ajuta foarte mult la slabire. 

Asadar, daca vei sa folosesti cafeina ca agent de slabire, fa-o pe perioade scurte de timp, si cand chiar ai nevoie de ea (de exemplu cand vrei un grad foarte mare de definire musculara si incerci sa arzi ultimele procente de grasime). 

supliment nutritiv pentru slabit

3) Extractul de ceai verde

Ceaiul verde are un efect mic, dar notabil, asupra slabirii. Contine compusi numiti catecholamine care pot altera metabolismul si creste ardrea grasimilor. Acesti compusi pot fi combinati cu cafeina, ceea ce sporeste cresterea metabolica data de cafeina.

Sa bei ceai verde este grozav, dar ar trebui sa bei foarte mult pentru a obtine astfel de efecte. 4-5 cani pe zi fac cat 300 mg dintr-un supliment cu extract de ceai verde. Asa ca este mi convenabil sa te suplimentezi.

4) Yohimbina

Yohimbina a fost initial cercetata penru proprietatile sale afrodiziace si utilizarea sa pentru disfunctiile erectile. Cercetari mai recente sugeraza ca poate avea efecte modice de ardere a grasimilor.

Intr-un stidu pe fotbalisti, yohimbina a redus procentele de grasime cu 2%, la persoane care aveau deja procente mici de grasime. Este ceva notabil, sugerand ca poate fi utila celor deja fit. 

Dar yohimbina vine cu o serie de efecte secundare. Se stie ca interactioneaza cu anumite medicamente sau substante si in doze mari poate creste probabilitatea evenimentelor cardiovasculare. Mai exista si problema dozajului corect. Multe suplimente cu yohimbina nu contin doza scrisa pe ambalaj. Mai mult, poate creste anxietatea la unii. 

Poate arde ceva grasimi dar vine cu o serie lunga de posibile efecte secundare.

5) Sinefrina

Sinefrina, cu numele stiintific ca al unui supererou, citrus uranium, poate fi vazuta ca sora mai mica a efedrinei. Are multe din caracteristicile efedrinei, dar ceva mai blande. 

Sinefrina poate creste rata metabolica intr-o masura mica dar masurabila. Sinefrina creste lipoliza, arderea grasimilor, probabil principalul mecanism prin care creste rata metabolica. 

Sinefrina are potential, dar nu exista studii mari, randomizate si controlate, pentru a determina cat de eficienta este sinefrina.

Referinte

  1. Blanck HM1, Serdula MK, Gillespie C, Galuska DA, Sharpe PA, Conway JM, Khan LK, Ainsworth BE. Use of nonprescription dietary supplements for weight loss is common among Americans. J Am Diet Assoc. 2007 Mar;107(3):441-7.
  2. Javier Ibanez, MD, Mikel Izquierdo, Inaki Argüelles,  Luis Forga, José L. Larrión, Marisol García-Unciti, Fernando Idoate si Esteban M. Gorostiaga. Twice-Weekly Progressive Resistance Training Decreases Abdominal Fat and Improves Insulin Sensitivity in Older Men With Type 2 Diabetes. Diabetes Care 2005 Mar; 28(3): 662-667.
  3. Diepvens K, Westerterp KR, Westerterp-Plantenga MS. Obesity and thermogenesis related to the consumption of caffeine, ephedrine, capsaicin, and green tea. Am J Physiol Regul Integr Comp Physiol. 2007 Jan;292(1):R77-85. Epub 2006 Jul 13.
  4. Astrup A, Toubro S, Cannon S, Hein P, Breum L, Madsen J. Caffeine: a double-blind, placebo-controlled study of its thermogenic, metabolic, and cardiovascular effects in healthy volunteers. Am J Clin Nutr. 1990 May;51(5):759-67.
  5. Norager CB, Jensen MB, Weimann A, Madsen MR. Metabolic effects of caffeine ingestion and physical work in 75-year old citizens. A randomized, double-blind, placebo-controlled, cross-over study. Clin Endocrinol (Oxf). 2006 Aug;65(2):223-8.
  6. Westerterp-Plantenga MS, Lejeune MP, Kovacs EM. Body weight loss and weight maintenance in relation to habitual caffeine intake and green tea supplementation. Obes Res. 2005 Jul;13(7):1195-204.
  7. Astrup A, Breum L, Toubro S, Hein P, Quaade F. The effect and safety of an ephedrine/caffeine compound compared to ephedrine, caffeine and placebo in obese subjects on an energy restricted diet. A double blind trial. Int J Obes Relat Metab Disord. 1992 Apr;16(4):269-77.
  8. Maki KC, Reeves MS, Farmer M, Yasunaga K, Matsuo N, Katsuragi Y, Komikado M, Tokimitsu I, Wilder D, Jones F, Blumberg JB, Cartwright Y. Green tea catechin consumption enhances exercise-induced abdominal fat loss in overweight and obese adults. J Nutr. 2009 Feb;139(2):264-70. doi: 10.3945/jn.108.098293. Epub 2008 Dec 11.
  9. Thielecke F, Rahn G, Böhnke J, Adams F, Birkenfeld AL, Jordan J, Boschmann M. Epigallocatechin-3-gallate and postprandial fat oxidation in overweight/obese male volunteers: a pilot study. Eur J Clin Nutr. 2010 Jul;64(7):704-13. doi: 10.1038/ejcn.2010.47. Epub 2010 Apr 7.
  10. Ostojic SM. Yohimbine: the effects on body composition and exercise performance in soccer players. Res Sports Med. 2006 Oct-Dec;14(4):289-99.
  11. Gougeon R, Harrigan K, Tremblay JF, Hedrei P, Lamarche M, Morais JA. Increase in the thermic effect of food in women by adrenergic amines extracted from citrus aurantium. Obes Res. 2005 Jul;13(7):1187-94.
  12. Haaz S, Fontaine KR, Cutter G, Limdi N, Perumean-Chaney S, Allison DB. Citrus aurantium and synephrine alkaloids in the treatment of overweight and obesity: an update. Obes Rev. 2006 Feb;7(1):79-88.

Articole din aceiasi categorie

substante care iti dau energie inainte de antrenamente 3 ingrediente benefice din suplimentele pre-workout Multi din cei care merg la sala folosesc suplimente pre-workout, dar ce ingrediente din ele sunt cu adevarat dovedite ca functioneaza si te ajuta sa ai mai multa energie si sa te antrenezi mai intens? 22 Jan, 2018
suplimente nutritive pentru cand te accidentezi facand sport Suplimente pentru refacerea dupa accidentari Accidentarile fac parte din sport. Dar este important sa te recuperezi corect si rapid, pentru a te putea antrena cat mai curand si cat mai eficient, fara sechele. Progresele tale viitoare depind de asta! 11 Sep, 2017
Turmenicul si conversia aminoacizilor in glucoza Turmenicul opreste conversia aminoacizilor in glucoza Conversia proteinelor in glucoza poarta denumirea de gluconeogeneza. Cum in acest proces multi aminoacizi provin din muschi, sub influenta cortizolului, cu cat procesul de gluconeogeneza este mai mic cu atat iti pastrezi si iti dezvolti mai bine masa musculara. 14 Feb, 2016
Inlocuieste proteina din zer cu proteina din mazare Cel mai bun inlocuitor pentru proteina din zer Proteina din zer este regele suplimentelor proteice, dar nu trebuie sa disconsideram sursa sa, si anume proteina din lapte. Afla de ce proteina din lapte este cel mai bun inlocuitor pentru proteina din zer. 14 Feb, 2016
Glutamina este anabolica Puterea anabolica a glutaminei Glutamina este in topul vanzarii de suplimente sportive. Dar este si foarte controversata, multi sustinand ca nu functioneaza, majoritatea fiind absorbita de intestine, nu de muschi. Afla de aici cum sa folosesti glutamina pentru a beneficia de efectele sale anabolice. 14 Feb, 2016
acetil-l-carnitina - aminoacidul ideal pentru masamusculara si concentrare mai buna Ia acest aminoacid pentru a te antrena mai eficient si a gandi mai bine Acest aminoacid iti imbunatateste concentrarea, starea de spirit, energia si chiar capacitatile de a invata lucruri noi. Iata despre ce este vorba! 09 Jan, 2017
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.