Ce trebuie sa stii despre berberina

Publicat in

Lucrurile arata foarte bine pentru berberina si controlul glicemic, sanatatea intestinelor si slabire. Iata ce trebuie sa stii despre acest potential supliment nutritiv.

Un supliment care imita efectele exercitiilor fizice

Sport la sticla? Asa fac unii reclama berberinei. Da, este o exagerare...dar nu total inexacta conform studiilor.

Berberina este un compus care se gaseste in multe plante precum gentiana sau filodendron. In studii are insemnatate cand vine vorba de mentinerea glicemiei si prevenirea ingrasarii, pe langa proprietatile anticancerigene. Pana acum s-au facut 2800 de studii pe berberina, multe din ele fiind orientate catre efectele sale asupra diabetului de tip II. Se pare ca poate rivaliza cu Metformin cand vine vorba de efectele asupra glicemiei si lipidelor din sange. Cum? Buna intrebare!

AMPK

AMPK (protein kinaza activata de AMP) este o enzima responsabila cu mentinerea balantei energetice in celule. AMPK ajuta la echilibrarea nivelelor de zahar si grasimi din sange si mentine nivelele de energie. Sa opresti activitatea AMPK insemana catabolism si descompunere. Pot aparea simptome ale sindromului metabolic, glicemie mare, dezechilibre energetice, valori proaste ale lipidelor si simptome de diabet. Cand esti in catabolism nu construiesti masa musculara si nu te recuperezi cum trebuie. 

Sa activezi AMPK inseamna anabolism si activarea modului de reconstructie. Glicemia scade, lipidele se normalizeaza si simptomele diabetice se reduc. Berberina pare sa activeze AMPK.

supliment nutritiv pentru slabit

Cateva studii

Teste in eprubete: Berberina poate influenta unele gene care regleaza metabolismul. Exista gene care daca sunt activate declanseaza termogeneza adaptativa sau incetinirea metabolismului. Berberina poate bloca aceste gene si iti poate salva talia.

Teste pe soareci: S-a incercat transformea unor soareci grasi si sedentari in adevarati "sportivi" folosind berberina. Soarecii care au luat berberina au slabit mult comparativ cu cei care nu au luat berberina. Un alt studiu pe soareci a aratat ca berberina reduce glicemia pe nemancate si imbunatateste toleranta la glucoza. 

Teste pe oameni: Un studiu a testat 36 de persoane proaspat diagnosticate cu diabet de tip II. Au fost impartiti in doua grupuri si monitorizati doua luni. Un grup a luat metformin, celalalt berberina. Efectele berberinei au rivalizat cu cele ale metformin. Berberina a imbunatatit si metabolismul lipidelor in acest timp.

Alt studiu a luat 60 de persoane cu diabet de tip II, i-a "umplut" cu berberina si le-a masurat acizii grasi liberi (acizi grasi care plutesc in sange dupa ce sunt eliberati din depozitele de grasime). Acizii grasi liberi reprezinta vesti proaste pentru pancreas fiind strans legati de rezistenta la insulina. Cei care au luat berberina au inregistrat nivele mai mici de acizi grasi liberi. 

Da, esantionale de oameni din ambele studii sunt mici, dar ambele au ajuns la concluzia ca berberina este grozava. Si cum durata multora din aceste studii a fost mica, efectele berberinei sunt cu atat mai impresionante.

Cum sa folosesti berberina

  • Se gaseste sub forma de supliment sau poate fi luata sub forma de extract de gentiana sau filodendron.
  • 500 mg de 3 ori pe zi de berberina a dus la o slabirte de 2,5 kg intr-un studiu. Alte stduii au folosit aceesi doza asa ca este considerata una sigura si buna pentru a incepe. 
  • Dozele la suplimentele de ierburi si tincturi, care nu au berberina izolata, pot varia asa ca ajusteaza in functie de eticheta. 
  • O doza de ceai este de 1-4 lingurite, lasate in apa fiarta pentru 5-7 minute, sau mai mult pentru un efect mai puternic. 
  • Au fost raportate unele efecte secundare gastrointestinale. Daca ti se intampla, redu doza la 300 mg de 3 ori pe zi. La ierburi pur si simplu redu doza recomandata. Unele efecte gastrointestinale se pot datora reechilibrarii florei intestinale, asa ca desi neplacut nu va dura mult. 

Referinte

  1. Dr. Jacob Schor, "Clinical Applications for Berberine: Potential therapeutic applications in metabolic syndrome, type 2 diabetes, and dyslipidemia", Natural Medicine Journal 4 (2012)
  2. Yun Lee et. al., "Berberine, a Natural Plant Product, Activates AMP-Activated Protein Kinase With Beneficial Metabolic Effects in Diabetic", Diabetes 55 (2006).
  3. Jun Yin et. al. "Efficacy of Berberine in Patients with Type 2 Diabetes", Metabolism 57 (2008)

Articole din aceiasi categorie

De ce sa iti iei toti nutrientii doar din mancare nu este ideal De ce sa iti iei toti nutrientii doar din mancare nu este ideal Dieta este si va ramane cea mai importanta. Dar sa elimini complet suplimentele nutritive si sa te bazezi doar pe mancare nu este solutia optima. Suplimentele isi au rolul lor. Iata de ce. 05 Mar, 2018
proteina din zer sau leucina Leucina vs. proteina din zer Leucina este starul rock al aminoacizilor si al cresterilor musculare. Dar este leucina luata de una singura mai eficienta decat proteina din zer? Un studiu profesionist a vrut sa afle asta. Iata ce concluzii s-au tras. 14 Feb, 2016
noua viagra ghimbir negru Noua viagra naturala - ghimbirul negru Probabil ca nu ai mai auzit de ghimbir negru. In est are un renume legendar fiind folosit pentru efectele sale asupra sexualitatii masculine, libidoului, andurantei si proprietatilor benefice asupra sanatatii. Se poate spune despre ghimbirul negru ca este noua viagra naturala. 23 Jul, 2018
Cu cat timp inainte de antrenament trebuie sa bei cafeaua pentru a fi eficienta Cu cat timp inainte de antrenamente trebuie consumata cafeina? Fie ca bei cafea, ca iei pastile cu cafeina sau ca folosesti un supliment pre-antrenament cu cafeina, este bine sa stii cand sa iei acest ingredient care poate face minuni in sala de forta. 09 May, 2016
ca barbat nu este bine sa ai nivele mari de estrogen. cum sa scazi estrogenul. Tine estrogenul sub control Barbatii au nevoie de estrogen, dar prea mult iti da peste cap sanatatea si aspectul fizic. Iata cum sa tii estrogenul sub control cu ajutorul resveratrol. 02 Jan, 2017
cafeaua si numeroasele ei beneficii Cafeaua si numeroasele ei beneficii Cafeaua este probabil cel mai utilizat supliment nutritiv (da, are toate elementele pentru a fi incadrata in aceasta categorie) din lume, fiind consumata de sportivi din toate disciplinele, dar si de sedentari, adolescenti, varstnici. Iata de ce este atat de populara si cum te poate ajuta sa fii mai sanatos si mai activ. 13 Apr, 2016
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.