3 motive pentru care nu te poti antrena precum cineva care ia steroizi

Publicat in

De ce nu te poti antrena ca cineva care ia steroizi anabolizanti si cum sa te antrenezi daca esti natural pentru a progresa intr-un ritm optim.

Daca nu iei steroizi anabolizanti si androgeni si te antrenezi cu greutati, probabil ca ai fost indus in eroare de cei care folosesc steroizi. Nu au facut asta intentionat, dar tot ai de suferit! 

Iata ce au facut: te-au facut sa crezi ca steroizii doar imbunatatesc raspunsul la antrenamente. Nu te-ai gandit de ce sa nu te poti antrena precum ei. Singurul lucru diferit ar fi magnitudinea rezultatelor. Nu numai ca este o conceptie gresita, dar aceasta gandire iti dauneaza. Cei care se antreneaza natural nu trebuie sa o faca la fel ca cei care iau steroizi. 

1 - Folosesti prea mult volum

Cresterile musculare sunt despre sinteza proteinelor. Cu cat ai o rata mai mare a sintezei proteinelor si cu cat dureaza mai mult sinteza proteinelor, cu atat produci mai mult tesut muscular. 

Cei care folosesc steroizi anabolizanti si androgeni au o sinteza a proteinelor mai mare 24/7, acesta fiind unul din principalele efecte ale steroizilor. Chiar daca acestia nu declanseaza o sinteza mai mare a proteinelor prin antrenamente, nu conteaza, oricum ar progresa. Cineva natural se afla in homeostaza: sinteza proteinelor este egala cu descompunerea proteinelor. Trebuie sa activeze sinteza proteinelor prin antrenamente in sine. 

Cu alte cuvinte daca nu iei steroizi esti dependent de sesiunea de antrenament pentru a creste sinteza proteinelor. La cei care folosesc steroizi nu este asa. Nu inseamna ca nu este important sa se antreneze, doar ca la cineva care ia steroizi orice antrenament cu greutati va functiona. 

Un utilizator de steroizi, chiar daca descompune prea mult tesut muscular prin volum exagerat al antrenamentelor, tot va fi bine. Tot va creste si sinteza proteinelor va fi pozitiva. Nu este la fel pentru cineva natural. Are nevoie de un volum ideal al antrenamentelor: nici prea mult, nici prea putin, exact cat trebuie! Altfel nu progresezi si poti chiar pierde masa musculara.

2 - Prea mult cortizol

Cortizolul va face ravagii la cei care se antreneaza natural. Opreste sinteza proteinelor prin cresterea descompunerii tesutului muscular dar are si efect asupra expresiei genei de miostatina, care limiteaza cantitatea de muschi pe care o poti avea. Cortizolul poate inhiba activarea mTOR prin cresterea AMPK. mTOR este practic un intrerupator al cresterilor musculare, asa ca inactivarea sa opreste progresele. 

Rolul cortizolului in timpul antrenamentelor este de a mobiliza energia pentru a te putea antrena. Cu cat ai nevoie de mai mult combustibil cu atat produci mai mult cortizol

Cu cat ai un volum mai mare la antrenamente cu atat ai nevoie de mai mult combustibil. Asa ca vei elibera mai mult cortizol. De aceea volumul excesiv este principala problema a celor care se antreneaza natural. 

Cine foloseste steroizi anabolizanti este oarecum protejat de cortizol. Cum anabolismul este crescut non-stop, acest efect va contracara cortizolul. 

suplimente de calitate

3 - Crezi ca poti creste facand seturi cu repetari multe

Cei care folosesc steroizi anabolizanti pot face antrenamente cu greutati mici si repetari multe si sa creasca, pentru ca nu au nevoie sa declanseze sinteza proteinelor prin antrenamente. Astfel de antrenamente pompeaza sange in muschi, si daca sangele este incarcat de aminoacizi muschii cresc avand deja o sinteza a proteinelor marita de la steroizi. 

De aceea utilizatorii de steroizi nu au nevoie de antrenamente cu greutati atat de mari ca cei naturali! De fapt, cum steroizii tind sa faca muschii mult mai puternici decat tendoanele din jurul lor, sa folosesti greutati prea mari poate duce la accidentari foarte urate. 

Nu spun ca antrenamentele de pompare nu functioneaza la cei care nu iau steroizi. Hipertrofia poate fi stimulata cu greutati mici daca mergi pana la epuizare. Problema este ce se intampla in corp cand faci repetari multe cu greutati mici: pana la urma recrutezi multe fibre musculare pe masura ce seturile avanseaza si obosesti; dar daca faci asta prin 15-20 de repetari in loc de 6-8, cheltuiesti glicogen dublu pentru a obtine acelasi efect. 

Si cu cat ai nevoie de mai multa energie (glicogen) cu atat eliberezi mai mult cortizol. De aceea nu este o metoda ideala pentru cei care se antreneaza natural, mai ales daca fac asta des. 

Cum ar trebui sa se antreneze cei care NU iau steroizi

  1. Volumul pe sesiunea de antrenament ar trebui limitat . Variatia excesiva a antrenamentelor este inamicul cresterilor musculare. Ramai la un numar restrans de exercitii de baza. Adauga ceva variatie din cand in cand. 
  2. Foloseste rutine de antrenament trage/impinge, la care antrenezi la o sesiune toti muschii care trag si in alta sesiune muschii care imping. Permite o recuperare mai buna intre antrenamente.
  3. In general, majoritatea seturilor trebuie sa aibe intre 8 si 10 repetari, seturile cu repetari mai multe fiind facute ca incalzire sau seturi preparatorii. Daca faci un antrenament de pompare consuma un amestec de proteine/carbohidrati inainte. Asa nu vei consuma prea mult glicogen si nu se va elibera mult cortizol. 
  4. Cum cineva care nu ia steroizi trebuie sa se bazeze pe antrenament in sine pentru a declansa sinteza proteinelor, si cum aceasta ramane ridicata timp de 24-36 de ore intr-un muschi care a fost antrenat, trebuie sa antrenezi aceeasi grupa musculara mai des. Altfel sinteza proteinelor nu va fi ridicata toata saptamana si nu vei obtine cresteri musculare maxime. Ideal este sa iti lucrezi fiecare grupa musculara de doua ori in 8 zile

 

Referinte

Articole din aceiasi categorie

Febra musculara nu inseamna crestere musculara Febra musculara inseamna crestere musculara? Febra musculara este un raspuns inflamatoriu resimtit de toti practicantii de sport. Dar este ea un reper bun pentru a determina eficienta unui antrenament? 14 Feb, 2016
Supraantrenamentul sistemului nervos  - un fenomen foarte periculos Cum sa combatem supraantrenarea sistemului nervos central Supraantrenamentul sistemului nervos central (SNC) este cel putin la fel de grav ca si supraantrenamentul sistemului muscular. 14 Feb, 2016
sacrifiicile facute pentru a ajunge un culturist de top Culturisti mari si morti Exista un pret suprem de platit in culturismul profesionist de nivel inalt? Culturismul de categorie grea este un sport foarte nesanatos. Scopul sunt muschii, nu sanatatea! Iata la ce riscuri se expune un astfel de sportiv. 15 Nov, 2016
construirea de masa musculara este foarte usoara Sa construiesti masa musculara este usor Am incercat orice si nu reusesc sa cresc. Este o afirmatie pe care o auzi des. Dar adevarul este ca a avea o masa musculara mai mare este cel mai usor proces din lumea sportului. 28 Nov, 2017
Cum sa iti protejezi spatele cand faci indreptari Cum sa iti protejezi spatele cand faci indreptari Indreptarile au inceput sa revina in forta in salile de fitness, si asta este bine. Dar sunt inca multi care le fac incorect sau se tem ca isi vor accidenta spatele. Aici gasesti explicatii privind tehnica corecta de a face indreptari in siguranta. 06 Feb, 2018
Masa musculara mai mare asociata cu risc mai scazut de mortalitate Masa musculara mai mare asociata cu risc mai scazut de mortalitate Culturistii si cei care urmaresc sa isi creasca masa musculara au si un motiv legat de sanatate, pe langa aspectul fizic: masa musculara mai mare este asociata cu un risc mai mic de a muri de boli de inima. 18 Aug, 2016

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.