Proteina din zer pentru mai putina febra musculara

Publicat in

Proteina din zer reduce febra musculara dupa antrenamentele epuizante si grabeste recuperarea. Un supliment cu proteina din zer trebuie sa faca parta din shake-ul post-antrenament al oricarui sportiv care se antreneaza intens.

Antrenamentele care pun accent pe partea excentrica a exercitiilor (partea negativa - de coborare a greutatilor), precum cele de culturism executate corect, sunt extrem de eficiente in marirea si dezvoltarea masei musculare si fortei. Dar cauzeaza si mai multe avarii musculare decat antrenamentele preponderent concentrice (cele care se bazeaza mai ales pe ridicarea greutatilor), ceea ce poate declansa aparitia unei febre musculare severe. Muschii care dor scad forta pana ce sunt complet refacuti, ceea ce poate fi un impediment important in calea antrenamentelor consecvente

O solutie pentru a reduce febra musculara este o suplimentatie optima (pe langa o nutritie buna). Un studiu recent a descoperit ca suplimentarea cu proteina din zer (whey) ajuta la cresterea fortei dupa exercitii fizice mai mult decat daca te-ai suplimenta doar cu carbohidrati, fara zer.

Participantii la studiu au ingerat proteina din zer zilnic, de mai multe ori pe zi in portii mici. In ziua testarii au luat toata cantitatea de proteina din zer cu 30 de minute dupa o sesiune de exercitii. Suplimentarea cu zer dupa antrenamentul cu greutati a dus la o crestere a aminoacizilor in muschi, ceea ce a crescut sinteza proteinelor si a redus degradarea proteinelor. Acesta este si mecanismul despre care se crede ca da mai multa forta si grabeste timpul de recuperare. 

Recuperarea mai rapida permite antrenamente mai intense si cresteri mai mari de forta si putere. Si reducerea febrei musculare este un beneficiu pentru ca scade disconfortul in timpul antrenamentelor. Alte strategii care reduc febra musculara sunt includerea in dieta a fructelor bogate in antioxidanti precum afine sau visine si consumul de cafea (inainte de antrenamente, nu dupa).

Trebuie spus si ca un shake protein din zer dupa antrenamente este mult mai util decat "traditionala" aspirina pentru a reduce febra musculara. Aspirina si alte medicamente antiinflamatoare non-steroidiene opresc cresterile musculare si adaptarile care au loc dupa antrenamente (practic te priveaza de beneficiile antrenamentului) pe cand proteina din zer face exact invers, potenteaza aceste beneficii. 

Referinte

  1. Cooke, M., Rybalka, E., Stathis, C., Cribb, P., Hayes, A. Whey Protein Isolate Attenuates Strength Decline After Eccentrically­Induced Muscle Damage in Healthy Individuals. 2010. Journal of the International Society of Sports Nutrition. 7(30).

 

Cel mai bun stimulator al masei musculare

Articole din aceiasi categorie

beneficiile uleiului de peste pentru sanatate si aspect fizic 8 beneficii uimitoare ale uleiului de peste Uleiul de peste este probabil cel mai subapreciat supliment din culturism. Si este pacat, fiind unul din cele mai puternice suplimente nutritive pe care le ai la dispozitie pentru a construi masa musculara, a slabi si a fi mai sanatos. 01 May, 2017
suplimentele cu colagen protejeaza si repara articulatiile Suplimente nutritive cu colagen Daca faci sport de suficient de mult timp, sigur te-ai lovit (sau te-au lovit ele) de dureri de umeri, coate, genuchi, spate, etc. Dar am vesti bune: suplimentele nutritive cu colagen pot atenua durerile articulare la sportivi. 14 Feb, 2016
Suplimentele cu carbohidrati pentru masa musculara si forta Suplimentarea cu carbohidrati Carbohidratii pot fi utili pentru cresterea masei musculare, a fortei musculare si a performantei fizice. In acest articol vorbim despre ce sunt suplimentele cu carbohidrati, cum pot fi de folos, si cum se folosesc corect. 14 Feb, 2016
DHEA - ce este si cu ce te ajuta DHEA DHEA este un supliment care a e folosit atat in sport cat si in domeniul anti-aging. Daca vrei sa aflii mai multe despre acest supliment nutritiv, aici vei gasi tot ce trebuie sa stii. 14 Feb, 2016
motive sa te suplimentezi cu bcaa pentru a arata mai bine De ce sa te suplimentezi cu BCAA BCAA - aminoacizii cu lanturi ramificate - sunt cea mai populara forma de aminoacizi. Aici vei gasi 10 motive pentru care sa folosesti suplimente cu BCAA. 14 Feb, 2016
taurina - de ce sa te suplimentezi cu ea Beneficiile suplimentarii cu taurina Taurina este un aminoacid cunoscut mai ales ca facand parte din bauturile sportive. Dar te poti suplimenta cu taurina fara a consuma bauturi pline de zahar si cafeina, pentru a reduce stresul si a imbunatati metabolismul. 14 Feb, 2016

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.