Ingredientul care scade cortizolul

Publicat in

Cortizolul este hormonul catabolic al corpului. Este hormonul care arde masa musculara, asa ca in general vrei sa ai nivele cat mai mici ale acestui hormon. Vitamina C ajuta la metabolizarea si normalizarea nivelelor acestui hormon catabolic.

Probabil te gandesti la vitamina C atunci cand simti o raceala ca vine. Dar stiai ca vitamina C poate scadea si nivelele de cortizol? 

Cum vitamina C are un efect puternic asupra sistemului imunitar, poate ajuta la metabolizarea cortizolului dupa efortul fizic intens sau in perioadele de stres mental. De exemplu, cand barbati au consumat 1 gram de vitamina C timp de doua saptamani, au avut nivele semnificativ mai mici de cortizol la 2,5 ore dupa o alergare de anduranta, comparativ cu un grup placebo. 

Un al doilea studiu facut pe angajati coreeni care lucrau la birou, a descoperit ca o doza mare de vitamina C, de 10 grame, reducea semnificativ simptomele de oboseala si extenuare. 

De ce functioneaza: Vitamina C te protejeaza reducand markerii inflamatorii care apar ca raspuns la stres. Cand acesti markeri se acumuleaza, sistemul imunitar exagereaza cu raspunsul si axa hipotalamus-pituitara-suprarenale se deregleaza, ea fiind cea care controleaza eliberarea de cortizol si alti hormoni. 

Efectele sunt nefaste. recuperarea este compromisa si masa musculara nu creste. Corpul ramane mai mult timp in modul de acumulare de grasime si compozitia corporala este afectata negativ. Somnul este afectat si se instaleaza oboseala. In final, ADN-ul este degradat si apare imbatranirea celulara. 

Cum sa obtii vitamina C: Multi pot obtine suficienta vitamina C din citrice si verdeturi. Poti adauga zeama de lamaie sau lime in apa, sa folosesti citrice in salate sau sa marinezi carnurile sau pestele cu zeama de lamaie. Desigur, sa mananci cat mai des verdeturi.

Dar ca sa echivalezi doza de 1 gram folosita in studiu ar trebui sa mananci 16 portii pe zi de citrice si verdeturi. Asa ca, daca esti accidentat sau te antrenezi intens, suplimenteaza-te cu vitamina C. 1-2 grame pe zi sunt suficiente. 

Referinte

  1. Davison, G., Gleeson, M. The Effect of Two Weeks Vitamin C Supplementation on Immunoendocrine Responses to 2.5 Hours Cycling Exercise in Man. European Journal of Applied Physiology. 2006. 97(4), 454-461.
  2. Suh, S., et al. Intravenous Vitamin C Administration Reduces Fatigue in Office Workers. Nutrition Journal. 2012. 11(7).

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.