11 super efecte secundare ale L-carnitinei

Publicat in

11 beneficii ale l-carnitinei, "efecte secundare" ale suplimentarii cu acest aminoacid, unul din cele mai populare suplimente pentru slabire si arderea grasimilor.

L-carnitina este sintetizata in organism din aminoacizii lizina si metionina. Indiferent ce scop urmaresti, sa faci muschi sau sa slabesti, sansele de succes vor creste daca te suplimentezi cu L-carnitina. Studii asupra efectelor l-carnitinei sunt facute inca din 1937. Sa vedem ce beneficii poate aduce.

1. Slabire

Daca vrei sa slabesti, atunci acesta este aminoacidul pe care il cauti. L-carnitina transfera acizii grasi cu lant lung, precum trigliceridele in mitocondrii, acolo unde pot fii arsi, pentru a produce energie. S-a aratat ca l-carnitina are si proprietatile de a reduce oboseala si apetitul. Asa ca este un supliment util de avut in arsenal, atunci cand esti la o dieta mai restirctiva. Nu numai ca va prevenii acumularea de grasime, dar va mari si rezistenta aeroba pentru a putea arde mai multe grasimi.

Trebuie inteles ca l-carnitina nu ajuta in mod direct la arderea grasimilor, si simpla suplimentare cu l-carnitina nu va avea niciun impact asupra stratului adipos. Dar corelata cu dieta si efort fizic, suplimentarea cu l-carnitina poate sustine procesele de ardere a grasimilor.

2. Masa musculara

Este utila si pentru cei care pun greu pe ei. L-carnitina iti poate da mai multa forta, si greutati mai mari inseamna si o masa musculara mai mare. De asemenea, o masa musculara mai mare, inseamna o rata metabolica mai mare, ceea ce faciliteaza arderea grasimilor.

3. Masa osoasa

O data cu varsta scade si masa oasoasa, datorita imbatranirii. Asta poate duce la fracturi, osteoporoza si artrita. Practicarea diferitelor sporturi isi pune aprenta (negativa) pe masa oasoasa. Suplimentarea cu l-carnitina incetineste pierderea tesutului osos si imbunatateste proprietatile micro structurale ale oaselor.

4. Sanatatea inimii

Carnitina este in principal folosita in afectiuni legate de inima. Studii clinice au demonstrat ca l-carnitina poate fii folosita alaturi de tratamentele conventionale pentru tratarea anginei pectorale, prin reducerea medicamentelor; de asemenea, poate imbunatatii abilitatea celor care sufera de aceasta boala de a face exercitii fizice fara a avea dureri in piept si discomfort. Consumarea de carnitina dupa un infarct, reduce sansele de suferi un altul mai tarziu. Este un supliment nelipsit la cei cu boli de inima.

5. Tratamentul rinichilor

Rinichii produc carnitina, asa ca atunci cand acestia sufera de o boala, se suplimenetaza dieta cu l-carnitina pentru a compensa.

6. Infertilitate masculina

Pentru cei care vor sa aibe copii, dar au un numar de spermatozoizi scazut, l-carnitina mareste numarul spermatozoizilor si calitatea spermei.

7. Femeile care alapteaza

Un efect secundar al alaptarii, este descresterea nivelelor de carnitina din organism. Chiar daca in timpul sarcinii nivelel sunt normale, suplimentarea cu l-carnitina poate preveni o descrestere a acesteia mai tarziu. Alaptarea combinata cu suplimentarea de l-carnitina, duce si la pierderea kilogramelor acumulate in timpul sarcinii.

8. Diabetul de tip II

L-carnitina ajuta diabeticii prin oxidarea mai buna a glucozei, depozitarea glucozei si reglarea nivelelor de glucoza din sange.

9. Sistemul imunitar

L-carnitina are si rol de antioxidant, care previne degradarea celulelor de catre radicalii liberi. Asta te poate ajuta cand esti racit sau pentru a face fata alergiilor sezoniere si cand te antrenezi.

10. Sanatatea creierului

Persoanele in varsta pot folosi si L-carnitina pe langa gingko-biloba pentru a proteja celulele nervoase. Ajuta la protejarea creierului atat de efectele imbatranirii cat si de efectele stresului, ceea ce il face sa functioneze mai bine pentru mai mult timp.

11. Antidot pentru otravirea cu acid valporic

Desi nu este o chestiune legata de sport si de sanatate, sunt rapoarte din toata lumea ca zilnic sunt sute de cazuri de ingerari de acid valporic. Acesta se foloseste mai ales in tratamentul epilepsiei si a altor boli de natura psihica. L-carnitina nu este un antidot complet contra acestor intoxicari, dar ajuta foarte mult in caz de otravire cu aceasta substanta.

Cat de multa carnitina sa folosesc si de unde?

2-4 grame pe zi de l-carnitina ajuta la mentinerea sanatatii si poate fii de ajutor si pentru a sustine obiectivele voastre in ceea ce priveste fitness-ul. Suplimentele se gasesc sub forma de pastile, pudra sau lichide. Piata abunda de astfel de suplimente.

In mod natural se gaseste in carnea rosie si produsele lactate (sunt cele mai bogate in l-carnitina), dar se mai gaseste si in nucifere, brocoli, varza de Bruxelles, usturoi, boabe de mustar, patrunjel, banane, polen de albine, drojdie de bere, ovaz, porumb, etc.
 

Cantitatile aproximative de carnitina din mancare
Produs  Cantitate   Carnitina 
Muschi de vita 100 g 95 mg
Carne de vita 100 g 94 mg
Porc 100 g 27.7 mg
Bacon 100 g 23.3 mg
Tempeh (substitut pentru carne, din soia)  100 g 19.5 mg
Cod 100 g 5.6 mg
Piept de pui 100 g 3.9 mg
Cascaval 100 g 3.7 mg
Inghetata 100 ml 3.7 mg
Branza proaspata de vaca 100 g 1.1 mg
Paine integrala 100 g 0.36 mg
Sparanghel 100 g 0.195 mg
Paine alba 100 g 0.147 mg
Macaroane 100 g 0.126 mg
Unt de arahide 100 g 0.083 mg
Orez gatit 100 g 0.0449 mg
Oua 100 g 0.0121 mg

 

Referinte

Cel mai bun stimulator al masei musculare

Articole din aceiasi categorie

Clenbuterol sau albuterol Clenbuterol vs. Albuterol Clenbuterol si Albuterol; doua beta-2 agoniste utilizate de catre culturisti si sportivi pentru a slabi. Dar care din cele doua este mai eficient in a face grasimea incapatanata sa fuga? 14 Feb, 2016
Gla si tamoxifenul Suplimentarea cu GLA ajuta tamoxifenul sa actioneze mai eficient Acidul omega-6 gamma linoleic poate ajuta medicamentul anti-estrogen numit tamoxifen sa actioneze mai eficient. Medical sunt vesti bune pentru pacientii care sufera de cancer la san, iar pentru culturistii si sportivii care folosesc steroizi, poate insemna reducerea dozei de tamoxifen. 14 Feb, 2016
Glutamina, masa musculara si slabitul Glutamina Glutamina este un aminoacid foarte cunoscut, si suplimentele cu glutamina se bucura de mare trecere in randul impatimitilor de sala. Dar este glutamina un supliment minune, asa cum este promovata? 14 Feb, 2016
magneziu ai nevoie de mai mult Magneziu: ai nevoie de mai mult Majoritatea sportivilor si celor care merg la sala de forta au deficiente de magneziu.Si asta le poate da peste cap antrenamentele si progresele. Iata de cat ai nevoie si cum sa il obtii. 28 Nov, 2016
Proteina din zer: doze, administrare, efecte Totul despre proteina din zer Proteina din zer este cel mai utilizat supliment nutritiv din culturism. Afla ce este, ce beneficii are si cum se foloseste. 14 Feb, 2016
Suplimente cu curcumina pentru masa musculara mai mare Curcumina pentru cresterea masei musculare Curcumina este un nutrient care abia incepe sa fie cercetat in ceea ce priveste utilitatea sa pentru culturisti si sportivi. Curcumina prezinta efecte anti-catabolice, curcumina poate optimiza efectele insulinei si poate reduce nivelele de estrogen, ceea ce poate duce la nivele mai mari de testosteron. 14 Feb, 2016

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.