11 super efecte secundare ale L-carnitinei

Publicat in

11 beneficii ale l-carnitinei, "efecte secundare" ale suplimentarii cu acest aminoacid, unul din cele mai populare suplimente pentru slabire si arderea grasimilor.

L-carnitina este sintetizata in organism din aminoacizii lizina si metionina. Indiferent ce scop urmaresti, sa faci muschi sau sa slabesti, sansele de succes vor creste daca te suplimentezi cu L-carnitina. Studii asupra efectelor l-carnitinei sunt facute inca din 1937. Sa vedem ce beneficii poate aduce.

1. Slabire

Daca vrei sa slabesti, atunci acesta este aminoacidul pe care il cauti. L-carnitina transfera acizii grasi cu lant lung, precum trigliceridele in mitocondrii, acolo unde pot fii arsi, pentru a produce energie. S-a aratat ca l-carnitina are si proprietatile de a reduce oboseala si apetitul. Asa ca este un supliment util de avut in arsenal, atunci cand esti la o dieta mai restirctiva. Nu numai ca va prevenii acumularea de grasime, dar va mari si rezistenta aeroba pentru a putea arde mai multe grasimi.

Trebuie inteles ca l-carnitina nu ajuta in mod direct la arderea grasimilor, si simpla suplimentare cu l-carnitina nu va avea niciun impact asupra stratului adipos. Dar corelata cu dieta sie fort fizic, suplimentarea cu l-carnitina poate sustine procesele de ardere a grasimilor.

2. Masa musculara

Este utila si pentru cei care pun greu pe ei. L-carnitina iti poate da mai multa forta, si greutati mai mari inseamna si o masa musculara mai mare. De asemenea, o masa musculara mai mare, inseamna o rata metabolica mai mare, ceea ce faciliteaza arderea grasimilor.

3. Masa osoasa

O data cu varsta scade si masa oasoasa, datorita imbatranirii. Asta poate duce la fracturi, osteoporoza si artrita. Practicarea diferitelor sporturi isi pune aprenta (negativa) pe masa oasoasa. Suplimentarea cu l-carnitina incetineste pierderea tesutului osos si imbunatateste proprietatile micro structurale ale oaselor.

4. Sanatatea inimii

Carnitina este in principal folosita in afectiuni legate de inima. Studii clinice au demonstrat ca l-carnitina poate fii folosita alaturi de tratamentele conventionale pentru tratarea anginei pectorale, prin reducerea medicamentelor; de asemenea, poate imbunatatii abilitatea celor care sufera de aceasta boala de a face exercitii fizice fara a avea dureri in piept si discomfort. Consumarea de carnitina dupa un infarct, reduce sansele de suferi un altul mai tarziu. Este un supliment nelipsit la cei cu boli de inima.

5. Tratamentul rinichilor

Rinichii produc carnitina, asa ca atunci cand acestia sufera de o boala, se suplimenetaza dieta cu l-carnitina pentru a compensa.

6. Infertilitate masculina

Pentru cei care vor sa aibe copii, dar au un numar de spermatozioizi scazut, l-carnitina mareste numarul spermatozoizilor si calitatea spermei.

7. Femeile care alapteaza

Un efect secundar al alaptarii, este descresterea nivelelor de carnitina din organism. Chiar daca in timpul sarcinii nivelel sunt normale, suplimentarea cu l-carnitina poate preveni o descrestere a acesteia mai tarziu. Alaptarea combinata cu suplimentarea de l-carnitina, duce si la pierderea kilogramelor acumulate in timpul sarcinii.

8. Diabetul de tip II

L-carnitina ajuta diabeticii prin oxidarea mai buna a glucozei, depozitarea glucozei si reglarea nivelelor de glucoza din sange.

9. Sistemul imunitar

L-carnitina are si rol de antioxidant, care previne degradarea celulelor de catre radicalii liberi. Asta te poate ajuta cand esti racit sau pentru a face fata alergiilor sezoniere si cand te antrenezi.

10. Sanatatea creierului

Persoanele in varsta pot folosi si L-carnitina pe langa gingko-biloba pentru a proteja celulele nervoase. Ajuta la protejarea creierului atat de efectele imbatranirii cat si de efectele stresului, ceea ce il face sa functioneze mai bine pentru mai mult timp.

11. Antitod pentru otravirea cu acid valporic

Desi nu este o chestiune legata de sport si de sanatate, sunt rapoarte din toata lumea ca zilnic sunt sute de cazuri de ingerari de acid valporic. Acesta se foloseste mai ales in tratamentul epilepsiei si a altor boli de natura psihica. L-carnitina nu este un antidot complet contra acestor intoxicari, dar ajuta foarte mult in caz de otravire cu aceasta substanta.

Cat de multa carnitina sa folosesc si de unde?

2-4 grame pe zi de l-carnitina ajuta la mentinerea sanatatii si poate fii de ajutor si pentru a sustine obiectivele voastre in ceea ce priveste fitness-ul. Suplimentele se gasesc sub forma de pastile, pudra sau lichide. Piata abunda de astfel de suplimente.

In mod natural se gaseste in carnea rosie si produsele lactate (sunt cele mai bogate in l-carnitina), dar se mai gaseste si in nucifere, brocoli, varza de Bruxelles, usturoi, boabe de mustar, patrunjel, banane, polen de albine, drojdie de bere, ovaz, porumb, etc.
 

Cantitatile aproximative de carnitina din mancare
Produs Cantitate Carnitina
Muschi de vita 100 g 95 mg
Carne de vita 100 g 94 mg
Porc 100 g 27.7 mg
Bacon 100 g 23.3 mg
Tempeh (substitut pentru carne, din soia) 100 g 19.5 mg
Cod 100 g 5.6 mg
Piept de pui 100 g 3.9 mg
Cascaval 100 g 3.7 mg
Inghetata 100 ml 3.7 mg
Branza proaspata de vaca 100 g 1.1 mg
Paine integrala 100 g 0.36 mg
Sparanghel 100 g 0.195 mg
Paine alba 100 g 0.147 mg
Macaroane 100 g 0.126 mg
Unt de arahide 100 g 0.083 mg
Orez gatit 100 g 0.0449 mg
Oua 100 g 0.0121 mg

 

 

 

Referinte

Cel mai bun stimulator al masei musculare

Articole din aceiasi categorie

beneficiile suplimentarii cu melatonina Un an pe melatonina Suplimentarea de un an cu melatonina a dus la scaderea stratului adipos si la cresterea masei musculare. Iata studiul care a descoperit asta. 14 Feb, 2016
primul studiu care confirma superioritatea creatinei hcl Primul studiu care confirma superioritatea creatinei HCL fata de monohidrat Va fi regele detronat? Este creatina HCL mai eficienta in a construi masa musculara si a slabi decat creatina monohidrat? Un nou studiu sustine asta! Dar... 13 Apr, 2016
ce sa iei ca sa dormi mai bine pentru a te recupera dupa efort fizic Suplimente pentru somn si recuperare Sa stai treaz noaptea tarziu sa te uiti la teleshoping iti poate afecta obiectivul tau de a fi masiv, si de a avea patratele pe abdomen. Aceste suplimente nutritive te pot ajuta sa ai un somn mai bun si o recuperare optima dupa efortul fizic. 14 Feb, 2016
suplimente cu zins pentru a arata mai bine si a fi mai sanatos 10 semne ca ai nevoie de un supliment cu zinc Zincul este un mineral foarte important pentru corpul uman. Are o multime de utilizari in organism si daca ai o deficienta de zinc poti intampina unele probleme la care nu te-ai astepta. 30 May, 2016
Suplimente nutritive pentru crieier Suplimente pentru un creier sanatos Exista o epidemie uriasa de boli neurodegenerative. In S.U.A. tratamentul acestor boli costa de doua ori mai mult decat bolile de inima si de 3 ori mai mult decat cancerul. De asemenea, cea mai rapida cauza a mortalitatii in cultura vestica sunt bolile neurodegenerative. 20 Sep, 2016
Cafeaua: mituri si adevaruri Mituri si adevaruri despre cafea Poate ca stii destule despre aceasta bautura (si supliment sportiv) extrem de populara, dar exista numeroase informatii contradictorii. Iata care sunt adevarurile stiute cu certitudine si ce este fictiune. 14 Feb, 2016

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.