Sprinturi in apa pentru femei

Publicat in

Sa inoti pentru a arata mai bine poate adauga varietate antrenamentelor tale, sau te poate salva atunci cand din diferite motive (medicale sau nu) nu te poti antrena la sala sau pe pista de alergare.

Inotul este un sport care straneste sentimente mixte in randul oamenilor. Cei care au facut inot cand erau mici, de regula s-au suprasolicitat in acea perioada si acum se stramba doar la gandul de a inota ca si forma de sport.

Apoi sunt cei care nu au invatat niciodata cum trebuie sa inoate corect si implicit raspunsul lor daca ii intrebi de inot este ca nu prea se descurca. 

Inteleg! Inotul la mare sau spa poate fi relaxant. Dar ca forma de sport...pentru unii poate fi provocator. Sau pentru altii prea plictisitor. 

Dar un antrenament de inot intens este o modalitate buna de a varia rutina de fitness, si in timpul verii te poti bucura in acelasi timp si de soare. Iar un antrenament cu sprinturi in apa te face sa te simti precum un inotator olimpic!

Toate intervalele sunt scurte dar intense, asa ca nu ai timp sa te gandesti daca esti plictisita sau nu, daca inoti corect sau nu! Pur si simplu dai tot ce poti intr-un anumit interval de timp. O sa ai nevoie de un ceas cu secundar sau sa poti vedea din piscina un ceas care sa indice si secundele. Ideal este sa ai un ceas pe care il poti seta sa te avertizeze sonor cand se termina intervalul. Durata intervalelor este bazata pe capacitatea ta fizica. O sa explic imediat!

Sprinturi in apa

Incalzeste-te fie in piscina, inotand 300-500 m, fie pe marginea piscinei, cu o incalzire dinamica.

Apoi, vezi cat iti ia sa inoti o anumita distanta, incercand sa scoti un timp cat mai bun. Distanta poate fi o lungime de piscina mica (in jur de 25 metrii), sau una semi-olimpica (50 m). Intr-o piscina mica poti face doua ture (de la un capat la altul si inapoi). Poti dubla distanta intervalului daca ai o conditie fizica buna, sau o poti reduce daca nu prea esti in forma.

Cronometreaza cat iti ia sa faci distanta aleasa si adauga 5-10 secunde. Acestea este intervalul de baza! De fiecare data cand spun de un interval in antrenamentul care urmeaza, este vorba de acest timp.

Setul de baza:

  • 10 intervale GRELE (intre cele 10 intervale fa pauza 5 secunde). Practic inoti cat de tare poti un interval. Stai 5 secunde si repeti. Faci 10 astfel de intervale.
  • Te odihnesti un minut.
  • 10 x intervale ascendente (inoti dintr-un capat in altul al piscinei - sau pe distanta aleasa - si cresti viteza de inot treptat, astfel incat sa atingi maximul aproape de finalul piscinei). 10 secunde pauza intre intervale. 
  • Te odihnesti 1 minut
  • 10 intervale GRELE (intre cele 10- intervale fa pauza 5 secunde). Practic inoti cat de tare poti un interval. Stai 5 secunde si repeti. Faci 10 astfel de intervale.

Faci o revenire inotand 300- 500 metrii. 

Primele intervale vor parea usoare, dar spre finalul antrenamentului o sa ai probleme serioase cu respiratia iar bratele ti se vor parea grele si inutile! Nu te vei plictisi cu siguranta, iar daca alegi distante suficient de scurte (pentru ca un interval sa nu dureze prea mult), sigur o sa il poti duce la capat.

Referinte

Articole din aceiasi categorie

Antrenament al intregului corp, pentru femei Antrenament al intregului corp, pentru femei Un antrenament total pentru femei, care te va ajuta sa slabesti si sa iti tonifici corpul. 18 Jul, 2019
ca femeie este mai greu sa slabesti din urmatoarele motive si greseli 15 motive din cauza carora femile nu slabesc Vorbim despre 15 greseli nutritionale foarte frecvente de care se lovesc marea parte a femeilor cand vor sa slabeasca. A face aceste greseli des nu numai ca te tine pe loc in privinta aspectului fizic dar te poate si imbolnavi. 11 Jan, 2018
cum sa faci mai multe flotari daca esti femeie Cum sa faci mai multe flotari Sa faci cat mai multe flotari, ca femeie, inseamna ca ai o forta relativa mare. Sa poti face multe flotari nu este doar un test al barbatiei; poate fi si un test al feminitatii. 24 May, 2018
glanda tiroida sanatoasa la femei. cum sa o intretii Functionarea optima a glandei tiroide la femei Problemele la glanda tiroida devin din ce in ce mai frecvente, iar femeile sunt mai predispuse la astfel de complicatii. Aici gasesti 11 sfaturi prin care sa ai grija de tiroida pentru a fi sanatoasa si a arata bine. 05 Jan, 2018
redu durerile musculare si febra musculara prin metode naturale Diminuarea febrei musculare si durerilor dupa antrenamente Multe femei evita sa se antreneze prea intens si din cauza febrei musculare si durerilor care apar dupa astfel de antrenamente. Aici gasesti tehnici de reducere a acestor dureri pentru a nu avea nicio scuza sa nu depui suficient efort la antrenamente. 04 May, 2017
daca esti femeie evita aceste alimente pentru a arata mai bine Alimente pe care femeile ar trebui sa le evite 10 dintre alimentele cele mai nocive pentru femei. Aceste alimente duc la cresterea cortizolului, hormonul de stres al corpului si impiedica o buna compozitie a corpului (raportul dintre masa musculara si grasime). 07 Sep, 2017
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.