Sprinturi in apa pentru femei

Publicat in

Sa inoti pentru a arata mai bine poate adauga varietate antrenamentelor tale, sau te poate salva atunci cand din diferite motive (medicale sau nu) nu te poti antrena la sala sau pe pista de alergare.

Inotul este un sport care straneste sentimente mixte in randul oamenilor. Cei care au facut inot cand erau mici, de regula s-au suprasolicitat in acea perioada si acum se stramba doar la gandul de a inota ca si forma de sport.

Apoi sunt cei care nu au invatat niciodata cum trebuie sa inoate corect si implicit raspunsul lor daca ii intrebi de inot este ca nu prea se descurca. 

Inteleg! Inotul la mare sau spa poate fi relaxant. Dar ca forma de sport...pentru unii poate fi provocator. Sau pentru altii prea plictisitor. 

Dar un antrenament de inot intens este o modalitate buna de a varia rutina de fitness, si in timpul verii te poti bucura in acelasi timp si de soare. Iar un antrenament cu sprinturi in apa te face sa te simti precum un inotator olimpic!

Toate intervalele sunt scurte dar intense, asa ca nu ai timp sa te gandesti daca esti plictisita sau nu, daca inoti corect sau nu! Pur si simplu dai tot ce poti intr-un anumit interval de timp. O sa ai nevoie de un ceas cu secundar sau sa poti vedea din piscina un ceas care sa indice si secundele. Ideal este sa ai un ceas pe care il poti seta sa te avertizeze sonor cand se termina intervalul. Durata intervalelor este bazata pe capacitatea ta fizica. O sa explic imediat!

Sprinturi in apa

Incalzeste-te fie in piscina, inotand 300-500 m, fie pe marginea piscinei, cu o incalzire dinamica.

Apoi, vezi cat iti ia sa inoti o anumita distanta, incercand sa scoti un timp cat mai bun. Distanta poate fi o lungime de piscina mica (in jur de 25 metrii), sau una semi-olimpica (50 m). Intr-o piscina mica poti face doua ture (de la un capat la altul si inapoi). Poti dubla distanta intervalului daca ai o conditie fizica buna, sau o poti reduce daca nu prea esti in forma.

Cronometreaza cat iti ia sa faci distanta aleasa si adauga 5-10 secunde. Acestea este intervalul de baza! De fiecare data cand spun de un interval in antrenamentul care urmeaza, este vorba de acest timp.

Setul de baza:

  • 10 intervale GRELE (intre cele 10 intervale fa pauza 5 secunde). Practic inoti cat de tare poti un interval. Stai 5 secunde si repeti. Faci 10 astfel de intervale.
  • Te odihnesti un minut.
  • 10 x intervale ascendente (inoti dintr-un capat in altul al piscinei - sau pe distanta aleasa - si cresti viteza de inot treptat, astfel incat sa atingi maximul aproape de finalul piscinei). 10 secunde pauza intre intervale. 
  • Te odihnesti 1 minut
  • 10 intervale GRELE (intre cele 10- intervale fa pauza 5 secunde). Practic inoti cat de tare poti un interval. Stai 5 secunde si repeti. Faci 10 astfel de intervale.

Faci o revenire inotand 300- 500 metrii. 

Primele intervale vor parea usoare, dar spre finalul antrenamentului o sa ai probleme serioase cu respiratia iar bratele ti se vor parea grele si inutile! Nu te vei plictisi cu siguranta, iar daca alegi distante suficient de scurte (pentru ca un interval sa nu dureze prea mult), sigur o sa il poti duce la capat.

Referinte

Articole din aceiasi categorie

fenomenul coregasm la femei - orgasm in timpul efortului fizic Fenomenul coregasm la femei Nu exista un termen in romana pentru coregasm. Este fenomenul aparitiei unui orgasm in timpul exercitiilor fizice. Zvonul exista de decenii, dar abia curand a fost confirmat de stiinta. Si se pare ca femeile sunt mult mai predispuse decat barbatii. 13 Dec, 2018
alimente pentru femei 5 alimente pe care orice femeie ar trebui sa le manance Daca vrei un corp sexy si tonifiat, fara grasime, calitatea alimentelor conteaza la fel de mult precum cantitatea. Daca esti o femeie care se antreneaza constiincios pentru a arata mai bine, ai nevoie de aceste 5 alimente in dieta ta. 19 Jan, 2017
Impinsul cu haltera poate fi facut si de femei Impinsul cu haltera nu este doar pentru tipi Cu cat impingi frate, a devenit o expresie asociata cu impinsul cu haltera pentru piept si care revine exclusiv masculilor. Dar este timpul ca lucrurile sa se schimbe! Acest exercitiu se preteaza perfect si doamnelor si domnisoarelor care vor sa isi construiasca un corp atletic si functional. 27 Sep, 2018
Antremnament pentru femei, marirea pieptului Antrenament pentru partea superioara a pieptului Un antrenament al partii superioare a pieptului, deseori o zona neglijata de majoritatea femeilor. Este un antrenament foarte rapid, dar intens, alcatuit dintr-un set gigant. 15 Sep, 2016
o femeie cu muschi este o femeie sexy Vrei sa arati mai feminin? Dezvolta-ti masa musculara Este timpul ca miturile sa moara si femeile sa inceapa sa se antreneze corespunzator, pentru a arata mai sexy si a fi mai sanatoase. Lasa preconceptiile deoparte si invata de ce formele feminine sunt sustinute de masa musculara! 13 Oct, 2016
Intrebari despre dieta femeilor Top 5 intrebari pentru femei Este bine sa ma antrenez cu greutati? Cum pot scapa de grasimea de pe solduri? Ce ar trebui sa mananc ca sa nu ma ingras? Toate acestea sunt intrebari pe care reprezentantele sexului frumos si le pun inca dinainte de a calca intr-o sala de fitness. 14 Feb, 2016
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.