Scapa de durerile de umeri

Publicat in

Durerile de umeri sunt raspandite in randul celor care trag de fiare. Dar durerea nu trebui sa faca parte din antrenamentele tale, iata cum sa scapi de ea!

Printre cele mai mari neplaceri ale celor care vin la sala si se antreneaza cu greutati sunt durerile de umeri, mai ales daca faci mult impins cu haltera pentru piept. Deseori o mica pauza de la greutati va rezolva problema, dar in timp este mai mult ca sigur ca va reveni si uneori sub o forma mai grava. Sa analizam trei dintre principalele cauze ale durerilor de umeri in randul celor care ridica greutati.

Intai, este problema flexibilitatii, sau mai bine spus, lipsa ei. Sa intinzi muschii umerilor va face minuni pentru mentinerea sanatatii lor. Sa nu faci stretching pentru umeri regulat ii predispune la accidentari. Pentru e economisi timp, poti lucra la flexibilitatea umerilor in timpul antrenamentului picioarelor, intre seturi. 

O alta problema care duce la dureri musculare este crearea de adeziuni in tesuturile moi. Aceste adeziuni pot aparea in muschi, intre grupe de muschi sau intre nerv si muschi. Adeziunile pot aparea in orice structura musculara, dar cele care provoaca cele mai mari dureri in umeri cand impingi sunt cele aparute in muschii subscapulari. Cea mai buna modalitate de a scapa de aceste adeziuni sunt masajele in profunzime

Si a treia cauza comuna pentru durerile de umeri este data de dezechilibrele musculare. Multi muschi lucreaza in perechi antagoniste, astfel incat un muschi misca o anumita parte a corpului intr-o directie si perechea sa o misca in directia opusa. De exemplu, bicepsul produce flexie pentru a misca antebratul mai aproape de umar iar tricepsul produce extensie pentru a indeparta antebratul de umar. Daca exista un dezechilibru intre muschii antagonisti, poate creste riscul de accidentari. Se intampla des la picioare, existand diferente mari intre forta femuralilor si cvadricepsi.

In cazul umerilor, dezechilibrele apar din cauza ca muschii pectoralilor sunt mai puternici decat  muschii care creaza rotatia externa a umarului, precum teres minor si infraspinos. Cei cu astfel de dezechilibre simt o durere ascutita in partea anterioara si superioara a partii de sus a bratului. Deseori aceasta durere este diagnosticata gresit ca tendinita biciptiala. 

Un bonus sa rezolvi dezechilibrele dintre muchi este ca poti deveni mai puternic. Incarca sa adaugi cat mai multe exercitii pentru rotatii externe ale umarului si nu te sfii sa folosesti greutati mari. Este vorba de a creste forta acestor muschi! Daca ai dureri mari, ia o pauza de la impins cat timp iti intaresti acesti muschi.

Referinte

Articole din aceiasi categorie

semne ca te-ai antrenat corect Cum sa judeci daca un antrenament de hipertrofie a fost eficient Un antrenament de hipertrofie, adica care sa construiasca masa musculara, trebuie sa aibe echilibru intre intensitate si exces. Prea putin si nu stimulezi suficient muschii, prea mult si te dai singur inapoi. Iata cum sa iti dai seama daca faci ce trebuie in sala de forta. 20 Dec, 2016
Impinsul deasupra capului - diferente intre haltera, gantere, sezut si stand Impinsul deasupra capului - diferente intre haltera, gantere, sezut si stand Chiar daca sunt exercitii foarte asemanatoare, impinsul deasupra capului folosind gantere sau haltera si stand asezat sau in picioare, produce efecte fiziologice usor diferite. 19 Feb, 2019
ce pauze intre seturi sunt optime pentru cresterea bratelor Timpul optim de odihna pentru cresterea bratelor Cat ar trebui sa te odihnesti intre seturi daca marimea bicepsilor si tricepsilor este ce te preocupa? Iata un mic ghid. 20 Feb, 2018
Cum iti afecteaza sexul performantele sportive Sex, haltere si performante Ar trebui sa te abtii de la sex inainte de o competitie sportiva? Cum afecteaza sexul nivelele testosteronului? Poti castiga masa musculara daca faci sex des? Si este adevarat ca femeile au antrenamente mai eficiente dupa sex? Afla raspunsurile aici! 14 Feb, 2016
cum sa iti dezvolti marimea bicepsilor Cum sa iti dezvolti marimea bicepsilor Bicepsii sunt cea mai importanta grupa musculara din corp, cel putin daca te iei dupa nenumaratele articole dedicate lor si a atentiei primite de acestia in salile de forta. Educatia este importanta, dar sa ai bicepsi mari este si mai important! 21 Aug, 2018
ce trebuie sa faci si ce nu cand executi genuflexiuni 4 mituri despre genuflexiuni Genuflexiunile reprezinta cel mai bun exercitiu pe care il poti face, pentru a avea masa musculara si forta. Dar exista si multe mituri legate de ele. Iata care este adevarul despre utilizarea corecta a genuflexiunilor. 05 Jun, 2018
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.