Febra musculara inseamna crestere musculara?

Publicat in

Febra musculara este un raspuns inflamatoriu resimtit de toti practicantii de sport. Dar este ea un reper bun pentru a determina eficienta unui antrenament?

Multi culturisti cred ca trebuie sa faca febra musculara pentru a stii ca au avut parte de un antrenament reusit. Febra musculara este un raspuns inflamatoriu la exercitiile fizice. Pentru a creste, celulele satelit (celule musculare precursoare, aflate intr-o stare latenta, care repara tesutul muscular avariat) mediaza procesul hipertrofic. Despre inflamatii se crede ca joaca un rol in cresterile musculare.

Un studiu a comparat doua grupuri de oameni  - unul antrenat, celalalt neantrenat - in timpul unui program de antrenament cu greutati, de 8 saptamani. Cercetatorii au masurat markeri ai febrei musculare si inflamatiilor si au prelevat si probe prin biopsie, din picioarele subiectilor. La inceput, grupul neantrenat a prezentat simptome de febra musculara, pe cand cel antrenat nu.

Ambele grupuri au avut aceleasi cresteri ale IGF-1 in muschi si au avut cresteri similare de masa musculara. De asemenea, s-a constata ca IGF-1, forta musculara si hipertrofia apar indiferent de nivelul markerilor care arata avariile musculare (precum creatin chinaza) si de febra musculara. 

Asa ca, nu te simti vinovat ca n-ai lucrat suficient de intens, doar pentru ca nu ai facut febra musculara. Febra musculara este un indicator prost al avariilor musculare. Sportivii antrenati dezvolta un mecanism de protectie in muschi, numit "efectul meciurilor repetate". Asa ca, cu cat te antrenezi mai mult, cu atat faci mai putina febra muculara. Asta nu inseamna ca nu mai progresezi!

Referinte

Articole din aceiasi categorie

exercitii care iti mentin muschii si articulatiile sanatoase Exercitii care iti mentin muschii si articulatiile sanatoase Iti place sa te antrenezi cu greutati? Vrei sa faci asta toata viata? Atunci trebuie sa ai antrenamente echilibrate si sa iti corectezi postura cu aceste exercitii. 14 Feb, 2016
exercitii pe care sa le eviti in sala de forta 5 exercitii pe care n-ar trebui sa le faci...niciodata Exercitiile prezentate in acest articol, desi pot fii eficiente in dezvoltarea masei musculare, sunt foarte distructive cu articulatiile, de aceea implica un risc prea mare, si nu ar trebui utilizate niciodata. 14 Feb, 2016
Cum iti afecteaza sexul performantele sportive Sex, haltere si performante Ar trebui sa te abtii de la sex inainte de o competitie sportiva? Cum afecteaza sexul nivelele testosteronului? Poti castiga masa musculara daca faci sex des? Si este adevarat ca femeile au antrenamente mai eficiente dupa sex? Afla raspunsurile aici! 14 Feb, 2016
cum sa scapi de durerile de spate prin sport Durerile de spate Durerile de spate sunt unul din principalele motive pentru care multi sar peste antrenamente. Ai 85% sanse sa te doara spatele de-a lungul vietii. Iata care sunt cauzele si ce poti face pentru a nu lasa durerile de spate sa iti afecteze antrenamentele. 29 Aug, 2017
indreptarile un exercitiu trecut cu vederea de multi Cel mai neglijat exercitiu din sala de forta Probabil ca cel mai neglijat exercitiu de cei care merg la sala pentru a arata mai bine sunt indreptarile. Si este pacat, acestea aducand cele mai multe beneficii raportate la efortul depus. 31 Jan, 2017
Trebuie sa stai o ora in sala de forta ca sa ai rezultate? Mituri: regula de o ora Poate ca ati auzit ca un antrenament de culturism nu trebuie sa dureze mai mult de o ora, ideal 45 de minute, pentru a nu favoriza aparitia hormonilor catabolici.. Dar este doar un mit, sau exista ceva real in aceasta afirmatie? 14 Feb, 2016
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.