Febra musculara inseamna crestere musculara?

Publicat in

Febra musculara este un raspuns inflamatoriu resimtit de toti practicantii de sport. Dar este ea un reper bun pentru a determina eficienta unui antrenament?

Multi culturisti cred ca trebuie sa faca febra musculara pentru a stii ca au avut parte de un antrenament reusit. Febra musculara este un raspuns inflamatoriu la exercitiile fizice. Pentru a creste, celulele satelit (celule musculare precursoare, aflate intr-o stare latenta, care repara tesutul muscular avariat) mediaza procesul hipertrofic. Despre inflamatii se crede ca joaca un rol in cresterile musculare.

Un studiu a comparat doua grupuri de oameni  - unul antrenat, celalalt neantrenat - in timpul unui program de antrenament cu greutati, de 8 saptamani. Cercetatorii au masurat markeri ai febrei musculare si inflamatiilor si au prelevat si probe prin biopsie, din picioarele subiectilor. La inceput, grupul neantrenat a prezentat simptome de febra musculara, pe cand cel antrenat nu.

Ambele grupuri au avut aceleasi cresteri ale IGF-1 in muschi si au avut cresteri similare de masa musculara. De asemenea, s-a constata ca IGF-1, forta musculara si hipertrofia apar indiferent de nivelul markerilor care arata avariile musculare (precum creatin chinaza) si de febra musculara. 

Asa ca, nu te simti vinovat ca n-ai lucrat suficient de intens, doar pentru ca nu ai facut febra musculara. Febra musculara este un indicator prost al avariilor musculare. Sportivii antrenati dezvolta un mecanism de protectie in muschi, numit "efectul meciurilor repetate". Asa ca, cu cat te antrenezi mai mult, cu atat faci mai putina febra muculara. Asta nu inseamna ca nu mai progresezi!

Referinte

Articole din aceiasi categorie

scapa de durerile de spate cand te antrenezi la sala 8 sfaturi pentru a elimina durerile de spate la antrenamentele cu greutati Acest mic ghid iti va da pasii necesari pentru a rezolva problemele legate de durerile de spate la antrenamentele cu greutati. Sfaturile se bazeaza pe o combinatie de studii stiintifice si experienta antrenorilor de top cu sportivi de performanta. 03 Oct, 2017
Centura de culturism - este utila sau nu? Ai nevoie cu adevarat de centura de culturism? Un accesoriu nelipsit pentru unii, urata de altii, centura de culturism isi are rolul ei, si poate fii utila daca este folosita corect. 14 Feb, 2016
ce trebuie sa faci si ce nu cand executi genuflexiuni 4 mituri despre genuflexiuni Genuflexiunile reprezinta cel mai bun exercitiu pe care il poti face, pentru a avea masa musculara si forta. Dar exista si multe mituri legate de ele. Iata care este adevarul despre utilizarea corecta a genuflexiunilor. 05 Jun, 2018
reguli dupa care sa schimbi programul de antrenament cu greutati Cat de des sa schimbi programul de antrenament? Cum sa gestionezi oboseala acumulata la antrenamente si procesele adaptive si cat de des sa schimbi rutina de la sala pentru a avea progrese constante si a evita supraantrenamentul si/sau oboseala cronica. 02 May, 2017
Masa musculara mai mare asociata cu risc mai scazut de mortalitate Masa musculara mai mare asociata cu risc mai scazut de mortalitate Culturistii si cei care urmaresc sa isi creasca masa musculara au si un motiv legat de sanatate, pe langa aspectul fizic: masa musculara mai mare este asociata cu un risc mai mic de a muri de boli de inima. 18 Aug, 2016
Impinsul deasupra capului - diferente intre haltera, gantere, sezut si stand Impinsul deasupra capului - diferente intre haltera, gantere, sezut si stand Chiar daca sunt exercitii foarte asemanatoare, impinsul deasupra capului folosind gantere sau haltera si stand asezat sau in picioare, produce efecte fiziologice usor diferite. 19 Feb, 2019
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.