Cum sa judeci daca un antrenament de hipertrofie a fost eficient

Publicat in

Un antrenament de hipertrofie, adica care sa construiasca masa musculara, trebuie sa aibe echilibru intre intensitate si exces. Prea putin si nu stimulezi suficient muschii, prea mult si te dai singur inapoi. Iata cum sa iti dai seama daca faci ce trebuie in sala de forta.

Ca sa iti dai seama daca un antrenament de hipertrofie (marirea masei musculare) a fost productiv sau nu, tine cont de acesti 4 factori. 

  1. La finalul antrenamentului este obosit dar nu secat de puteri.
  2. Simti pompati muschii pe care i-ai antrenat. Nivelul de pompare va varia in functie de felul cum te-ai antrenat, dar indiferent de antrenament trebuie sa simti ceva in muschii pe care tocmai i-ai lucrat.
  3. La 2-3 ore dupa incheierea antrenamentului ar trebui sa iti doresti sa faci un altul. Daca te simti obosit sau nu esti motivat sa te antrenezi dupa aceasta perioada inseamna ca antrenamentul a fost unul excesiv. Data viitoare scade putin intensitatea si/sau volumul.
  4. Febra musculara nu este un indicator al unor antrenamente reusite sau nu. De exemplu, daca schimbi exercitiile fata de ultimul antrenament, sau numarul de repetari, pauza dintre seturi, etc (orice variabila) ai sanse mari sa faci febra musculara, dar asta nu inseamna ca raspunsul anabolic este unul mare. Factorii de mai sus sunt mult mai exacti in evaluarea unui antrenament corect decat febra musculara, care poate varia din cauza multor factori. 

 

Referinte

Articole din aceiasi categorie

exercitiile fizice iti protejaza sanatatea mintala Exercitiile fizice iti protejaza sanatatea mintala 2020 a fost un an plin de anxietate! Oameni din intreaga lume au suferit din cauza grijilor excesive si din cauza carantinelor impuse de guverne. Sanatatea mintala a avut si inca are are de suferit foarte mult. Iata cum exercitiile fizice ti-o pot proteja! 26 Jan, 2021
Impinsul deasupra capului - diferente intre haltera, gantere, sezut si stand Impinsul deasupra capului - diferente intre haltera, gantere, sezut si stand Chiar daca sunt exercitii foarte asemanatoare, impinsul deasupra capului folosind gantere sau haltera si stand asezat sau in picioare, produce efecte fiziologice usor diferite. 19 Feb, 2019
7 motive pentru care sa faci genuflexiuni cu bara in fata 7 motive pentru care sa faci genuflexiuni cu bara in fata Genuflexiunile cu bara in fata sunt adesea evitate pentru ca nu se pot folosi greutati la fel de mari ca la genuflexiunile cu bara in spate si au un nivel de tehnicitate mai ridicat. Dar ele pot aduce beneficii imense pentru orice sportiv. 26 Jul, 2016
Cum combati crampele musculare Prevenirea si tratarea crampelor musculare Daca ai avut crampe musculare, stii cat de neplacute sunt. Noi te vom invata cum sa scapi de ele. Daca nu ai avut, cu atat mai bine. Te vom invata cum a te feresti si pe viitor de ele. 14 Feb, 2016
semne ca te-ai antrenat corect Cum sa judeci daca un antrenament de hipertrofie a fost eficient Un antrenament de hipertrofie, adica care sa construiasca masa musculara, trebuie sa aibe echilibru intre intensitate si exces. Prea putin si nu stimulezi suficient muschii, prea mult si te dai singur inapoi. Iata cum sa iti dai seama daca faci ce trebuie in sala de forta. 20 Dec, 2016
Top 10 exercitii pe care ar trebui sa le faci Top 10 exercitii pe care ar trebui sa le faci Aici gasesti cele mai eficiente exercitii pe care le poti face in sala de forta pentru a creste, a te defeni si a deveni mai functional. Aceste 10 exercitii ar trebui incluse in toate rutinele tale de antrenament. 24 Apr, 2018
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.