Cum sa judeci daca un antrenament de hipertrofie a fost eficient

Publicat in

Un antrenament de hipertrofie, adica care sa construiasca masa musculara, trebuie sa aibe echilibru intre intensitate si exces. Prea putin si nu stimulezi suficient muschii, prea mult si te dai singur inapoi. Iata cum sa iti dai seama daca faci ce trebuie in sala de forta.

Ca sa iti dai seama daca un antrenament de hipertrofie (marirea masei musculare) a fost productiv sau nu, tine cont de acesti 4 factori. 

  1. La finalul antrenamentului este obosit dar nu secat de puteri.
  2. Simti pompati muschii pe care i-ai antrenat. Nivelul de pompare va varia in functie de felul cum te-ai antrenat, dar indiferent de antrenament trebuie sa simti ceva in muschii pe care tocmai i-ai lucrat.
  3. La 2-3 ore dupa incheierea antrenamentului ar trebui sa iti doresti sa faci un altul. Daca te simti obosit sau nu esti motivat sa te antrenezi dupa aceasta perioada inseamna ca antrenamentul a fost unul excesiv. Data viitoare scade putin intensitatea si/sau volumul.
  4. Febra musculara nu este un indicator al unor antrenamente reusite sau nu. De exemplu, daca schimbi exercitiile fata de ultimul antrenament, sau numarul de repetari, pauza dintre seturi, etc (orice variabila) ai sanse mari sa faci febra musculara, dar asta nu inseamna ca raspunsul anabolic este unul mare. Factorii de mai sus sunt mult mai exacti in evaluarea unui antrenament corect decat febra musculara, care poate varia din cauza multor factori. 

 

Referinte

Articole din aceiasi categorie

durerile de umeri iti afecetaza impinsul cu haltera. cum sa le tratezi Impins cu haltera fara dureri Impinsul cu haltera de la piept este cel mai folosit exercitiu din salile de forta. Dar are si reputatia de a duce la dureri severe de umeri. Este de vina exercitiul in sine sau executia sa incorecta? Sa vedem ce se poate face pentru a impinge cu greutati cat mai mari fara dureri articulare. 19 Dec, 2017
principiile weider - baza masei musculare Principiile Weider - baza masei musculare Joe Weider este omul care a pus bazele fitness-ului. Principiile sale de antrenament stau la baza a tot ce faci acum in sala de forta. Daca le aplici cum trebuie progresele in privinta masei musculare sunt garantate. 25 Jul, 2018
cum sa iti imbunatatesti performanta la indreptari 10 secrete privind indreptarile Exista ceva primordial, care te satisface pana in maduva oaselor, atunci cand faci indreptari cu greutati mari. Iata cateva secrete pentru a creste kilogramele cu care poti face indreptari si a beneficia la maxim de pe urma acestui exercitiu grozav. 09 May, 2017
Secrete din culturism Trei lucruri din culturism pe care trebuie sa le uiti Aceste trei mituri din culturism sunt inradacinate atat de puternic in acest sport incat sunt considerate parte integra a lui, si uneori dicteaza strategia dupa care se ghideaza cei care vor rezultate mai bune in sala de forta. 14 Feb, 2016
melodii metallica pentru sala de forta 20 dintre cele mai bune cantece Metallica pe care sa te antrenezi Iti place sa asculti muzica ta preferata cand te antrenezi, nu ce se baga in sala de forta? Iata 20 dintre cele mai motivante cantece Metallica pe care sa indoi fiarele in doua si sa iti depasesti recordurile personale. 28 Jun, 2016
scapa de durerile de spate cand te antrenezi la sala 8 sfaturi pentru a elimina durerile de spate la antrenamentele cu greutati Acest mic ghid iti va da pasii necesari pentru a rezolva problemele legate de durerile de spate la antrenamentele cu greutati. Sfaturile se bazeaza pe o combinatie de studii stiintifice si experienta antrenorilor de top cu sportivi de performanta. 03 Oct, 2017
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.