Testul de o mila pentru culturisti

Publicat in

Orice culturist ar trebui sa poata trece acest test cu usurinta. Daca iti place sa te antrenezi cu greutati si nu poti trece testul de o mila (1,6 km), atunci ai ceva de munca!

Testul de o mila vine de la americani, de aici si sistemul imperial de masurare. O mila inseamna in sistemul metric 1,6 km. Testul consta in a seta banda de alergare la o viteza de 9,6 km/h (sau 6 mile pe ora) si sa alergi 1,6 km. Asta inseamna sa faci 10 minute pe 1,6 km. Poti face si testul pe o pista de alergare: fa 4 ture de pista in maxim 10 minute, alergand fara sa te opresti.

In care categorie te incadrezi?

1 - Nu pot!

Atunci esti complet iesit din forma - fara conditie fizica, putin grasut, etc. Nu esti "fit" in acceptiunea generala. Si chiar daca poti ridica o haltera impresionant de grea, tot nu esti fit! 

2 - Am facut testul fara probleme

Daca reusesti ai cel putin o conditie fizica ok. Daca o faci fara sa te opresti si ti s-a parut usor ai o conditie fizica peste medie. 

3 - Pot, dar destul de greu

Daca reusesti sa treci testul dar aproape ca ti-ai scuipat un plaman, mai ai ceva de munca ca sa iti recapeti conditia fizica. 

Dar suntem culturisti, nu maratonisti

Celor care merg la sala nu le place sa alerge. Sunt culturisti, persoane care se antreneaza cu greutati, nu alergatori. Tot ce vor este un fizic musculos. Poate chiar sa fie usor intimidanti sau macar sa arate bine dezbracati.

Dar alergatul? Neah! Poate cate putin cand incep sa se ingrase, dar si atunci multi prefera o conditionare rapida nu statul cu orele pe banda de alergare sau pe pista de alergare.

Totusi testul de o mila ramane un barometru grozav. Este o combinatie de test al sanatatii inimii si test al grasimii corporale. Nu poti alerga 1,6km in 10 minute? Ori ai un sistem cardiovascular precar (din punct de vedere al conditiei fizice) ori ai prea mult tesut adipos non-functional (adica esti gras, in termeni mai ofensatori). 

masa musculara pe cale naturala

Unde te afli acum?

Imbatranirea poate fi dura. Iar conditia fizica cardiovasculara se poate deteriora rapid. Chiar daca mergi la sala, ora aia petrecuta ridicand greutati, de 3-6 ori pe saptamana, si drumetia sau mersul pe bicicleta de la final de saptamana nu compenseaza pentru locul de munca sedentar si serile petrecute in fata tv-ului sau calculatorului.

Daca ai peste 40 de ani, ai grija sa reusesti sa treci acest test. Daca nu reusesti sa alergi 1,6 km in 10 minute esti in categoria de risc cand vine vorba de bolile de inima. Timpii mici de alergare a anumitor distante sunt prezicatori buni ai longevitatii inimii. Daca esti tanar si nu reusesti ai probleme si mai mari, pentru ca daca nu iei masuri situatia doar se va agrava! 

Un barbat de 50 de ani care poate alerga 1,6 km in 8 minute sau mai putin denota o conditie fizica de exceptie. La femei de aceeasi varsta baremul este de 9 minute.

Adevartul obiectiv

Scopul nu este de a deveni din ce in ce mai rapid, sau sa iti concentrezi antrenamentele pe alergare. Scopul este de a ajunge la o conditie fizica ce sa iti permita sa treci testul relativ usor, oricand. 

Daca programul tau de antrenament de culturist implica greutati mari si pauze scurte intre seturi atunci ar trebui sa treci testul cu usurinta, chiar daca urasti sa alergi.

Daca nu poti face testul - sau poti, dar aproape ca mori - ajusteaza-ti antrenamentele astfel incat sa poti trece acest test simplu. Practic, ai grija ca anumite aspecte ale antrenamentelor sa te faca sa tragi ceva mai mult aer in plamani. Si da...umbla si la dieta si mai scapa de grasime! 

Nu fa presupuneri inainte de a face testul. Urca pe banda sau mergi pe pista de alergare si incearca. Vezi unde te afli! 

 

Referinte

Articole din aceiasi categorie

Accidentari la umeri si cum sa le eviti 8 modalitati prin care sa eviti accidentarile la umeri Sanatatea umerilor si evitarea durerilor articulare sunt lucruri la fel de importante precum alegerea celor mai bune exercitii sau suplimentarea cea mai eficienta. Accidentarile umerilor iti pot da toate planurile peste cap, si iti pot opri progresele in ceea ce priveste masa musculara si forta. 14 Feb, 2016
6 sfaturi pentru tricepsi mai mari 6 sfaturi pentru tricepsi mai mari Ai tricepsii mici si sfrijiti? Atunci probabil ai bratele mici - tricepsii fiind cei care dau marime bratelor. Iata cum sa rezolvi asta! 04 Jun, 2019
Greseli facute in sala de forta care duc la accidentari 3 greseli care te vor tine departe de sala Sunt unele greseli pe care toata lumea le face frecvent in sala de forta, in timpul exercitiilor. Aceste greseli pot duce la accidentari serioase, care te vor tine departe de sala de forta, si astfel si rezultatele vor intarzaia sa apara. 14 Feb, 2016
9 reguli de conduita in sala de forta 9 reguli de conduita in sala de forta Sala este sanctuarul tau. Poarta-te frumos cand esti in ea si vei avea o karma buna, cu progrese bune. Poarta-te urat si iti vei strica "karma muschilor". 15 Jan, 2019
cu cine sa te antrenezi pentru a iti creste masa musculara Cel mai anabolic mediu Mediul cel mai anabolic nu tine de o substanta exotica sau de un supliment minune. Are de-a face cu locul unde te antrenezi si cu cine te antrenezi! 07 Mar, 2017
traieste paleo, precum omul cavernelor, si fa-te mai mare si mai puternic Stilul de viata Paleo Dieta paleo este cunoscuta de multi. Sa mananci alimente cat mai primordiale, asa cum facea omul din paleolitic. Dar pe langa dieta, este necesar si sa ai un stil de viata apropiat omului din plaeolitic, inclusiv activitati fizice de zi cu zi. 31 May, 2016
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.