Antreneaza-te descult

Publicat in

Daca te antrenezi acasa (sau ai voie sa stai descult la sala) iata de ce ar trebui sa scapi de incaltari cand faci genuflexiuni si indreptari.

Probabil ai mai vazut (cel putin pe internet) persoane care fac genuflexiuni sau indreptari fara incaltari. Poate ca te-ai uitat mirat si chiar critic la ei, dar sa ridici greutati fara incaltari are niste beneficii majore. 

Producerea de forta

Cand faci miscari complexe pentru partea inferioara, precum genuflexiuni si indreptari, vrei ca toata forta ta sa se duca direct in sol. Ideal este ca forta sa se raspandeasca in mod egal intre trei puncte de contact:

  1. Pe baza primei metatarsiene (degetul mare).
  2. Pe baza celei de a cincea metatarsiene (degetul mic).
  3. Calcai.

Sa apesi pe intreg "tripodul" permite ca toata forta sa fie trimisa in mod egal catre pamant. Daca ridici astfel de greutati in adidasi de alergare sau alte incalatari cu talpa moale, mult din forta va fi disipata. Asta duce la un transfer ineficient de forta. Daca linia fortei nu merge direct catre sol, pierzi energie pretioasa care ar trebui sa mearga catre ridicarea greutatilor. 

Daca talpa adidasului se deformeaza sub greutate cand faci genuflexiuni si indreptari, va trebui sa faci mici modificari ale corpului pentru a compensa. De regula asta inseamna sa te lasi spre fata catre degetele de la picioare, din moment ce multi adidasi au calcaiul moale si gros. 

Nu numai ca te pune intr-o pozitie suboptima cand faci genuflexiuni, dar nu ai consecventa de la o repetare la alta, ceea ce previne stapanirea perfecta a exercitiului.

Ca o comparatie exagerata, incearca sa faci genuflexiuni cu picioarele pe cate o minge BOSU. O sa vezi cat de dficila devine miscarea din cauza lipsei stabilitatii. Genuflexiunile pe mingea BOSU sunt bune la recuperare, dar cand vrei forta si masa musculara cat mai mari, ai nevoie de suprafete stabile in care sa te impingi.

Miscarea muschiului Valgus

Sa impingi pe toata talpa in mod egal este crucial pentru o genuflexiune stabila. Daca te antrenezi in incaltari care sunt ceva mai largi vei avea tendinta de a prona excesiv piciorul ceea ce inseamna miscare deficitara a muschiului valgus (caderea in interior a genunchiului).

Daca faci asta frecvent, in cele din urma o sa te accidentezi la genunchi! 

 pastile anti-ejaculare precoce

Avantaj mecanic la indreptari

Avantajul mecanic venit din ridicarea de greutati descult va insemna adaugarea instanta a cateva kilograme bune pe bara de indreptari. Daca iti scazi inaltimea cu cativa centimetrii cand te descalti, ai automat un avantaj mecanic mai bun la indreptari. Nu vei fi nevoit sa ridici bara pe o distanta la fel de mare (si da, orice centimetru conteaza). Combina asta cu producerea de forta mai mare cand impingi in sol si se aduna ceva kilograme pe bara! 

Incaltarile de halterofili

Unele sali de forta nu te lasa sa stai descult nici macar cand faci un singur exercitiu si nu te deplasezi prin sala! In astfel de situatii cel mai bun lucru este sa iti gasesti alta sala! Glumesc (partial), solutia sunt incaltarile potrivite.

In general, incaltarile de halterofili, care au calcaiul inaltat, sunt bune pentru exercitii dominate de genunchi si in care trunchiul este cat mai drept. Daca faci multe genuflexiuni cu bara in spate, cu bara in fata si cu bara deasupra capului, sunt ideale pentru tine.

Incaltarile cu talpa cat mai plata si dura sunt ideale pentru exercitiile dominate de solduri, precum indreptarile sau good mornings.

Referinte

Articole din aceiasi categorie

Cum sa ai articulatii sanatoase si rezistente pentru a te putea antrena cat mai mult timp Metode practice pentru a avea articulatii sanatoase Articulatiile sunt mai importante decat sunt multi dispusi sa recunoasca. Orice accidentare te da inapoi cu mult. Asa ca, iata cinci metode functionale de a le mentine sanatoase pentru a putea sa te antrenezi in continuare in forta. 14 Feb, 2016
Secrete din culturism Trei lucruri din culturism pe care trebuie sa le uiti Aceste trei mituri din culturism sunt inradacinate atat de puternic in acest sport incat sunt considerate parte integra a lui, si uneori dicteaza strategia dupa care se ghideaza cei care vor rezultate mai bune in sala de forta. 14 Feb, 2016
Cand este cel mai bine sa te antrenezi Cel mai bun moment din zi pentru a face antrenamentele In acest articol amplu vom discuta despre cele mai bune momente din zi pentru a face antrenamentele cu greutati in functie de cronotipul tau, dar si despre cele mai bune momente pentru a face antrenamentele aerobice, si daca a face sport dimineata pe stomacul gol chiar te ajuta sa slabesti mai repede. 19 Jul, 2016
5 exercitii pe care trebuie sa le faci 5 exercitii cu reputatii proaste nemeritate Exista unele exercitii foarte bune pentru masa musculara si pentru conditia fizica in general, care sunt catalogate ca distructive pentru articulatii. O catalogare eronata! Iata 5 exercitii cu reputatie proasta dar de care nu trebuie sa va feriti! 14 Feb, 2016
Accidentari la umeri si cum sa le eviti 8 modalitati prin care sa eviti accidentarile la umeri Sanatatea umerilor si evitarea durerilor articulare sunt lucruri la fel de importante precum alegerea celor mai bune exercitii sau suplimentarea cea mai eficienta. Accidentarile umerilor iti pot da toate planurile peste cap, si iti pot opri progresele in ceea ce priveste masa musculara si forta. 14 Feb, 2016
durerile de umeri iti afecetaza impinsul cu haltera. cum sa le tratezi Impins cu haltera fara dureri Impinsul cu haltera de la piept este cel mai folosit exercitiu din salile de forta. Dar are si reputatia de a duce la dureri severe de umeri. Este de vina exercitiul in sine sau executia sa incorecta? Sa vedem ce se poate face pentru a impinge cu greutati cat mai mari fara dureri articulare. 19 Dec, 2017
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.