3 greseli care te vor tine departe de sala

Publicat in

Sunt unele greseli pe care toata lumea le face frecvent in sala de forta, in timpul exercitiilor. Aceste greseli pot duce la accidentari serioase, care te vor tine departe de sala de forta, si astfel si rezultatele vor intarzaia sa apara.

Sunt unele greseli pe care toata lumea le face frecvent in sala de forta, in timpul exercitiilor. Aceste greseli pot duce la accidentari serioase, care te vor tine departe de sala de forta, si astfel si rezultatele vor intarzaia sa apara.

Din pacate, accidentarile din neglijenta sunt des intanlite in salile de fitness si culturism. Uneori se intampla pentru ca oamenii nu sunt atenti, alteori incerca sa impresioneze si folosesc greutati prea mari si implicit miscari incorecte, iar de multe ori pur si simplu nu stiu cum se executa corect un exercitiu. In ultimul caz, nu este nevoie decat de unele mici corectari pentru a evita accidente neplacute.

Prima greseala: executarea incorecta a genuflexiunilor

Cel mai adesea cand cineva executa genuflexiuni, greseste prin faptul ca nu isi duce genunchii in fata destul de mult atunci cand este in pozitia de genuflexiune. Majoritatea tind sa apropie genunchii intre ei decat sa tina picioarele drepte si sa duca genunchii in fata, astfel incat sa depaseasca degetele picioarelor. Stiu ca suna ciudat, dar veti intelege mai multe din poza de mai jos. Pozitia corecta este in poza A. In poza B genunchii sunt la acelasi nivel cu degtele picioarelor, ceea ce pune mai mult stres asupra ligamentelor si tendoanelor. Mai rau, unii duc genunchii mai in spate, si ii apropie, astfel crescand si mai mult riscul accidentarilor.

Uneori veti observa oameni care duc picioarele in afara, departand genunchii unii de altii. Dar acest lucru se intampla mai ales la oamenii "cracanati".

Pentru a corecta aceasta greseala, este bine sa efectuat exercitiul in fata unei oglinzi, si daca se observa una din abaterile de mai sus nu se continua coborarea decat dupa ce se revine la miscarea corecta. Daca vedeti ca este o problema care se repeta des, inseamna ca folositi greutati prea mari, asa ca simpla scadere ca greutatii folosite poate duce la rezolvarea problemei.

A doua greseala: executarea incorecta a flexiilor cu haltera

Cel mai adesea se intampla celor care folosesc greutati mult mai mari decat pot duce. Incep prin a arunca greutatile in sus, si ca sa termine cursa exercitiului idoaie spatele, si scot umerii in fata, asta punand mult stres asupra zonei lombare si a umerilor. In astfel de situatii nu bicepsul este cel care trage greutatea in sus, ci inertia. Este adevara ca pentru a promova cresterea musculara este nevoie de greutati mai mari, dar daca se trece de un anumit punct, si miscarile sunt executate cum am descris mai sus, muschiul nu mai lucreaza aproape deloc, singurul rezultat fiind uzura incheieturilor si accidentari.


Pentru a preveni asta, in primul rand folositi greutati adecvate fortei voastre. Apoi concentrati-va sa tineti coatele fixe pe langa corp. Asta va preveni leganarea greutatii. Cel mai bine este sa executati miscarile lent, concentrandu-va pe tensiune, atat la coborarea cat si la urcarea greutatii. Va va ferii de dureri de spate si va aduce rezultate mult mai bune.

A treia greseala: executarea incorecta a presei militare

Majoritatea incep exercitiul corect, duc greutatea in sus, dar cand ajung cu ea deasupra capului, incep sa curbeze spatele inapoi, formand o frumoasa forma de U. Este reteta ideala pentru dureri lombare. Cu o greutate mare deasupra capului, si gravitatia actionand si ea, forta se multiplica si actioneaza fix asupra vertebrelor din zona lombara. Si datorita pozitiei nenaturala (forma de U) vertebrele nu vor rezista mult ceea ce va duce la o groaza de probleme.

Cel mai simplu mod de a corecta acest exercitiu este de a folosi un sprijin pentru spate. Asta va ajuta la mentinerea spatelui drept. De asemenea este important sa va concentrati la mentinerea spatelui drept, pentru ca, cu tot cu suport, daca nu sunteti atenti va puteti indoi fara a realiza.
Si fara suportul pentru spate se pot executa corect, cu greutati ceva mai mici, avand o oglinda in lateral pentru a putea urmari miscarile.

Exista foarte multe exercitii la care va puteti accuidenta, dar acestea 3 sunt cele mai des intanlite, si cele mai grave accidentari pot surveni in timpul executarii lor. Si tineti minte ca este de preferat sa folositi greutati ceva mai mici, decat sa va accidentati. Greutatile mai mici va pot incetini ritmul de dezvoltare, dar accidentarile va pot da inapoi.

 

Referinte

Articole din aceiasi categorie

informatii despre steroizzi din lumea profesionistilor 3 Dosarele steroizilor Vol. 3 In partea a treia a acestei serii se va discuta despre antiestrogeni, Synthol, Proviron si alte cateva aspecte ale fetei nevazute a culturismului profesionist. 14 Feb, 2016
Cum sa te motivezi si sa ai vointa pentru a te antrena in sala de forta Mentinerea motivarii la antrenamente: ce sa faci cand vointa nu este suficienta Partea cea mai grea a antrenamentelor este sa mergi la sala. Dar ce faci atunci cand nu iti gasesti motivatia de a te antrena? Citeste mai departe... 18 Oct, 2016
7 motive pentru care sa faci genuflexiuni cu bara in fata 7 motive pentru care sa faci genuflexiuni cu bara in fata Genuflexiunile cu bara in fata sunt adesea evitate pentru ca nu se pot folosi greutati la fel de mari ca la genuflexiunile cu bara in spate si au un nivel de tehnicitate mai ridicat. Dar ele pot aduce beneficii imense pentru orice sportiv. 26 Jul, 2016
ce pauze intre seturi sunt optime pentru cresterea bratelor Timpul optim de odihna pentru cresterea bratelor Cat ar trebui sa te odihnesti intre seturi daca marimea bicepsilor si tricepsilor este ce te preocupa? Iata un mic ghid. 20 Feb, 2018
cum sa scapi de durerile de spate prin sport Durerile de spate Durerile de spate sunt unul din principalele motive pentru care multi sar peste antrenamente. Ai 85% sanse sa te doara spatele de-a lungul vietii. Iata care sunt cauzele si ce poti face pentru a nu lasa durerile de spate sa iti afecteze antrenamentele. 29 Aug, 2017
utilitatea antrenamentelor cu gantere Ghid pentru antrenamentele cu gantere Ganterele fac parte din lumea antrenamentelor de forta. Dar cati stiu avantajele si dezavantajele folosirii ganterelor si cum se folosesc cel mai eficient pentru a dobandi masa musculara si forta maxima. Afla totul din acest mic ghid despre antrenamentele cu gantere. 10 Apr, 2018
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.