3 greseli care te vor tine departe de sala

Publicat in

Sunt unele greseli pe care toata lumea le face frecvent in sala de forta, in timpul exercitiilor. Aceste greseli pot duce la accidentari serioase, care te vor tine departe de sala de forta, si astfel si rezultatele vor intarzaia sa apara.

Sunt unele greseli pe care toata lumea le face frecvent in sala de forta, in timpul exercitiilor. Aceste greseli pot duce la accidentari serioase, care te vor tine departe de sala de forta, si astfel si rezultatele vor intarzaia sa apara.

Din pacate, accidentarile din neglijenta sunt des intanlite in salile de fitness si culturism. Uneori se intampla pentru ca oamenii nu sunt atenti, alteori incerca sa impresioneze si folosesc greutati prea mari si implicit miscari incorecte, iar de multe ori pur si simplu nu stiu cum se executa corect un exercitiu. In ultimul caz, nu este nevoie decat de unele mici corectari pentru a evita accidente neplacute.

Prima greseala: executarea incorecta a genuflexiunilor

Cel mai adesea cand cineva executa genuflexiuni, greseste prin faptul ca nu isi duce genunchii in fata destul de mult atunci cand este in pozitia de genuflexiune. Majoritatea tind sa apropie genunchii intre ei decat sa tina picioarele drepte si sa duca genunchii in fata, astfel incat sa depaseasca degetele picioarelor. Stiu ca suna ciudat, dar veti intelege mai multe din poza de mai jos. Pozitia corecta este in poza A. In poza B genunchii sunt la acelasi nivel cu degtele picioarelor, ceea ce pune mai mult stres asupra ligamentelor si tendoanelor. Mai rau, unii duc genunchii mai in spate, si ii apropie, astfel crescand si mai mult riscul accidentarilor.

Uneori veti observa oameni care duc picioarele in afara, departand genunchii unii de altii. Dar acest lucru se intampla mai ales la oamenii "cracanati".

Pentru a corecta aceasta greseala, este bine sa efectuat exercitiul in fata unei oglinzi, si daca se observa una din abaterile de mai sus nu se continua coborarea decat dupa ce se revine la miscarea corecta. Daca vedeti ca este o problema care se repeta des, inseamna ca folositi greutati prea mari, asa ca simpla scadere ca greutatii folosite poate duce la rezolvarea problemei.

A doua greseala: executarea incorecta a flexiilor cu haltera

Cel mai adesea se intampla celor care folosesc greutati mult mai mari decat pot duce. Incep prin a arunca greutatile in sus, si ca sa termine cursa exercitiului idoaie spatele, si scot umerii in fata, asta punand mult stres asupra zonei lombare si a umerilor. In astfel de situatii nu bicepsul este cel care trage greutatea in sus, ci inertia. Este adevara ca pentru a promova cresterea musculara este nevoie de greutati mai mari, dar daca se trece de un anumit punct, si miscarile sunt executate cum am descris mai sus, muschiul nu mai lucreaza aproape deloc, singurul rezultat fiind uzura incheieturilor si accidentari.


Pentru a preveni asta, in primul rand folositi greutati adecvate fortei voastre. Apoi concentrati-va sa tineti coatele fixe pe langa corp. Asta va preveni leganarea greutatii. Cel mai bine este sa executati miscarile lent, concentrandu-va pe tensiune, atat la coborarea cat si la urcarea greutatii. Va va ferii de dureri de spate si va aduce rezultate mult mai bune.

A treia greseala: executarea incorecta a presei militare

Majoritatea incep exercitiul corect, duc greutatea in sus, dar cand ajung cu ea deasupra capului, incep sa curbeze spatele inapoi, formand o frumoasa forma de U. Este reteta ideala pentru dureri lombare. Cu o greutate mare deasupra capului, si gravitatia actionand si ea, forta se multiplica si actioneaza fix asupra vertebrelor din zona lombara. Si datorita pozitiei nenaturala (forma de U) vertebrele nu vor rezista mult ceea ce va duce la o groaza de probleme.

Cel mai simplu mod de a corecta acest exercitiu este de a folosi un sprijin pentru spate. Asta va ajuta la mentinerea spatelui drept. De asemenea este important sa va concentrati la mentinerea spatelui drept, pentru ca, cu tot cu suport, daca nu sunteti atenti va puteti indoi fara a realiza.
Si fara suportul pentru spate se pot executa corect, cu greutati ceva mai mici, avand o oglinda in lateral pentru a putea urmari miscarile.

Exista foarte multe exercitii la care va puteti accuidenta, dar acestea 3 sunt cele mai des intanlite, si cele mai grave accidentari pot surveni in timpul executarii lor. Si tineti minte ca este de preferat sa folositi greutati ceva mai mici, decat sa va accidentati. Greutatile mai mici va pot incetini ritmul de dezvoltare, dar accidentarile va pot da inapoi.

 

Referinte

Articole din aceiasi categorie

cum sa iti imbunatatesti performanta la indreptari 10 secrete privind indreptarile Exista ceva primordial, care te satisface pana in maduva oaselor, atunci cand faci indreptari cu greutati mari. Iata cateva secrete pentru a creste kilogramele cu care poti face indreptari si a beneficia la maxim de pe urma acestui exercitiu grozav. 09 May, 2017
Refacerea dupa antrenamente - cel mai neglijat aspect al antrenamentelor cu greutati Refacerea dupa antrenamente - cel mai neglijat aspect al antrenamentelor cu greutati Antrenamentele sunt fundatia unui corp bine cladit, dar calitatea procesului de refacere de dupa antrenamente dicteaza cat de rapid si in siguranta iti atingi obiectivele. 26 Mar, 2019
reguli dupa care sa schimbi programul de antrenament cu greutati Cat de des sa schimbi programul de antrenament? Cum sa gestionezi oboseala acumulata la antrenamente si procesele adaptive si cat de des sa schimbi rutina de la sala pentru a avea progrese constante si a evita supraantrenamentul si/sau oboseala cronica. 02 May, 2017
circuitele cu greutati pot afecta masa musculara Iti sunt afectate cresterile musculare de circuitele cu greutati? Antrenamentele de tip circuit sunt grozave cand vrei sa slabesti. Sunt folosite chiar si pentru acumularea de masa musculara. Dar sunt cu adevarat utile pentru asta sau din contra, pot afecta negativ cresterile musculare? 07 Nov, 2017
nu crede in aceste mituri despre antrenamente 4 mituri despre antrenamente pe care chiar le crezi Unele practici in care inca crezi sunt ineficiente si chiar contraproductive. Ti-a spus cineva sa le faci? Le faci deja? Opreste-te! 21 Mar, 2018
Trebuie sa stai o ora in sala de forta ca sa ai rezultate? Mituri: regula de o ora Poate ca ati auzit ca un antrenament de culturism nu trebuie sa dureze mai mult de o ora, ideal 45 de minute, pentru a nu favoriza aparitia hormonilor catabolici.. Dar este doar un mit, sau exista ceva real in aceasta afirmatie? 14 Feb, 2016
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.