Sariturile de coarda te ajuta sa slabesti

Publicat in

Cauti o forma de cardio eficienta si intensa, dar care este distractiva si poate fi facuta aproape oriunde? Sari coarda!

Saritul corzii este o forma de exercitiu cardio pe care o folosesc sportivi de renume mondial - de la fotbalisti la boxeri si tenismeni. Probabil este si ceea ce multe dintre voi faceau in copilarie, asa ca evoca amintiti placute si distractive.

Sairtul corzii ajuta sa:

  • iti tonifici gambele
  • sa iti intaresti abdomenul
  • sa iti cresti conditia fizica
  • sa iti maresti capacitatea pulmonara

Saritul corzii este un antrenament al intregului corp, asa ca arde multe calorii intr-un timp scurt. Pentru o femeie de talie medie, saritul corzii poate arde pana la 10 calorii pe minut! 

Dar sairtul corzii singur nu te poate ajuta sa slabesti prea mult. Trebuie alaturat unei diete de slabire si unui program de exercitii fizice bine structurat, care impreuna sa iti bage metabolismul in viteza a 5-a si sa arda rapid kilogramele in plus.

Cum sa slabesti

Cheia saritului corzii pentru a slabi incepe cu a intelege cum are loc slabirea in corpul uman. 

Toata literatura medicala este de acord ca prima regula a slabirii este de a se crea un deficit caloric. Mai simplu spus, sa mananci mai putine calorii decat arzi. Poti face asta prin alegerea mai atenta a alimentelor pe care le mananci si prin controlul marimii portiilor. La acestea se adauga si exercitiile fizice si activitatea fizica usoara de zi cu zi. 

Pentru a slabi incearca sa creezi un deficit caloric zi de zi de 500-600 calorii. 

Si caloriile pe care le arzi cand sari coarda depind de cat cantaresti. O calorie este doar o masuratoare a energiei. Greutatea este o masuratoare a gravitatiei. Cand cantaresti mai mult, este nevoie de mai multa energie pentru a invinge gravitatia si a iti misca corpul de jos in sus. De aceea cei care cantaresc mai mult, ard mai multe calorii cand se antreneaza.

antrenament slabire femei

Rezultatele in privinta slabirii cand sari coarda

Rezultatele pe care le vei obtine daca incepi sa sari coarda cu consecventa depind de:

  • Dieta
  • Cat de mult vrei sa slabesti
  • Nivelul zilnic de activitate fizica
  • Cat de dedicata esti antrenamentelor

Trebuie sa tii cont si de alti factori precum varsta si metabolism, care pot avea un impact. 

In plus, pe masura ce slabesti, greutatea iti va scadea si automat vei arde ceva mai putine calorii cand sari coarda asa ca pentru a mentine aceeasi rata de progres, ar trebui sa cresti constant durata antrenamentelor. Nu este deloc usor, asa ca cel mai bine este sa nu te bazezi pe un singur tip de efort, precum saritul corzii. Implementeaza exercitiul in rutina ta de exercitii fizice, dar nu iti construi intreaga strategie in jurul sau.

Antrenament de slabire cu saritul corzii

Magia acestui exercitiu cand vine vorba de slabire este ca poate fi facut sub forma de HIIT. Adica lucrezi la o intensitate ridicata o anumita perioada de timp, apoi iei o pauza, apoi repeti intervalul intens, si tot asa. Ai nevoie de un cronometru sau o aplicatie cu un cronometru.

  • Setul 1: Sari coarda timp de 30 de secunde. Poate fi mai greu decat suna. Odihneste-te 60 de secunde si sari in nou coarda 30 de secunde. Repeta de alte 9 ori.
  • Setul 2: Sari coarda 30 de secunde continuu, alternand picioarele, exersand sa iti muti greutatea spre fata si spre spate, incordand abdomenul. Pauza dintre seturi este de 90 de secunde. Fa asta de 4 ori. 
  • Setul 3: Termina cu un circuit cu coarda de sarit. Sari coarda 30 de secunde, odihneste-te 12 secunde, apoi fa jumping jacks 30 de secunde. Odihneste-te 12 secunde si fa 30 de secunde de coreene. Odihneste-te alte 12 secunde si incheie cu 30 de secunde de flotari

Referinte

Articole din aceiasi categorie

5 motive pentru care sa sari coarda 5 motive pentru care sa sari coarda Saritul corzii este una din cele mai la indemana activitati fizice pe care o femeie o are la dispozitie cand vrea sa faca miscare si sa mai slabeasca. Iata beneficiile saritului corzii. 06 Dec, 2018
Femeile nu ar trebui sa faca antrenamente pe placa de echilibru Antrenamentele cu placa de echilibru - o pierdere de timp Este la moda ca instructorii de fitness sa isi puna clientele sa lucreze pe placa de echilibru, pentru a isi imbunatati echilibrul si a lucra muschii stabilizatori. Dar este o pierdere de timp; iata de ce! 26 Jan, 2017
ce sa faci ca sa tii mai usor o dieta Sporeste-ti vointa atunci cand tii o dieta Cand incepi o cura de slabire, esti motivata primele zile si rezisti, dar apoi apar din ce in ce mai multe tentatii si cedezi rapid. Ce poti face pentru a reusi? Incepi prin a citi acest articol. 31 May, 2018
Antrenamentele de forta la menopauza Antrenamentele de forta la menopauza Ar trebui sa te antrenezi diferit dupa ce atingi menopauza? Devin antrenamentele de forta inutile sau sunt chiar mai pretioase in aceasta perioada? 17 Oct, 2019
o vitamina care imbunatateste viata sexuala a femeilor O vitamina pentru sex mai bun Aceasta vitamina imbunatateste viata sexuala a femeilor, le aduce orgasme mai intense si o sanatate mai buna. Vezi despre ce este vorba! 31 Aug, 2017
Antrenamente corecte la sala pentru femei 7 lucruri pe care femeile trebuie sa le faca la antrenamente, dar nu le fac Iti sabotezi propriile antrenamente? Femeile sunt mai predispuse la a avea rezultate proaste in privinta antrenamentelor din cauza informatiilor proaste care exista peste tot. Iata 7 lucrui pe care orice femeie trebuie sa le faca pentru a avea rezultate mai bune de pe urma antrenamentelor. 20 Jul, 2017
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.