Migdalele pot ajuta la mai buna functionare a colesterolului

Publicat in

Consumul regulat de migdale poate creste nivelele de HDL (colesterol bun) si simultan imbunatati si felul in care colesterolul este curatat din corp.

Intr-un studiu, cercetatorii au comparat nivelele si functiile lipoproteinei cu densitate mare (HDL) la oameni care au manca midgale zi de zi, cu nivelele si functiile HDL la aceeasi oameni dar cand au mancat o briosa zi de zi, in loc de migdale. S-a descoperit ca atunci cand mancau migdalele, functiile si nivelele HDL au fost imbunatatite.

Studiul, publicat in "Journal of Nutrition" confirma ceea ce au descoperit si alte studii anterioare, ca migdalele au un efect pozitiv asupra colesterolului. 

Exista multe dovezi care arata ca o dieta bogata in migdale scade lipoproteinele cu densitate mica (LDL sau colesterolul rau). Dar nu se stiu multe despre efectele migdalelor asupra HDL, colesterolul bun care ajuta la scaderea riscurilor bolilor de inima. 

Cercetatorii au vrut sa vada daca migdalele nu doar pot creste nivelele de HDL dar ii pot imbunatati si functiile, adica adunarea colesterolului depus pe tesuturi preucm artere si eliminarea sa din corp.

HDL este foarte mic cand este eliberat in circulatie. Este precum un sac de gunoi care se mareste treptat pe masura ce acumuleaza in el colesterol din celule si tesuturi si apoi il depoziteaza in ficat pentru a fi descompus. 

In functie de cat colesterol aduna, HDL este imparit in 5 subcategorii care variaza de la foarte mici, pre beta-1 la foarte mari, matur-1. Cecetatorii sperau ca migdalele sa creasca nivelele de pre beta-1, ceea ce ar insemna ca HDL functioneaza mai bine. 

In studiu, 48 de femei si barbati cu LDL marit au urmat doua perioade de cate 6 saptamani de dieta. In ambele perioade dietele le-au fost aceleasi cu exceptia gustarilor zilnice. In perioada cand au mancat migdale participantii au primit aproximativ 43 de grame -  cam o mana - de migdale pe zi. In perioada de control au primit in loc de migdale o briosa cu banane.

La finalul fiecarei perioade de dieta nivelele si functiile HDL au fost masurate. Apoi rezultatele au fost comparate cu masuratorile de baza facute la inceputul studiului. S-a constatat ca fata de dieta de control, cea cu migdale a crescut matur beta-1 HDL cu 19%. Mai mult, functiile HDL au fost imbunatatite cu 6,5%, la cei cu greutate normala.

S-a putut demonstra ca in sange au existat particule mai mari de HDL cand s-au mancat migdale, decat cand nu s-au mancat migdale. Asta insemana ca particulele mici fac ce trebuie mult mai bine, adica merg la tesuturi si acumuleaza colesterol, se maresc si duc colesterolul la ficat pentru a fi indepartat din corp. 

Chiar daca migdalele nu elimina complet riscul de boli cardiovasculare, sa inlocuiesti cu ele alte gustari va fi o mutare sanatoasa. Migdalele au si grasimi sanatoase, vitamina E si fibre alimentare. 

Migdalele nu reprezinta un panaceu universal, dar cand sunt mancate cu moderatie - mai ales cand inlocuiesc alimente de o valoare nutritionala inferioarta - sunt o aditie grozava dietei tale. 

Referinte

  1. Claire E Berryman, Jennifer A Fleming, Penny M Kris-Etherton. Inclusion of Almonds in a Cholesterol-Lowering Diet Improves Plasma HDL Subspecies and Cholesterol Efflux to Serum in Normal-Weight Individuals with Elevated LDL Cholesterol. The Journal of Nutrition, 2017; 147 (8): 1517 DOI: 10.3945/jn.116.245126

Articole din aceiasi categorie

4 superalimente pe care ar trebui sa le mananci 4 superalimente pe care ar trebui sa le mananci Superaliment este un termen abuzat in lumea nutritiei sanatoase. Dar aici va prezint 4 superalimente care isi merita numele, avand beneficii sustinute de stiinta. 04 Aug, 2019
inlocuitoarele sanatoase ale zaharului sunt uneori la fel de nocive sau chiar mai rau decat zaharul alb 6 zaharuri sanatoase care iti pot face rau Zaharul este cel mai nociv ingredient din dieta moderna. Lumea a devenit din ce in ce mai constienta de acest lucru si pe piata au aparut o multime de alternative "sanatoase" la zahar. Dar multe din acestea sunt la cel putin la fel de rele, uneori chiar mai nocive. Iata 6 din ele! 06 Nov, 2016
omega 6 sau omega 3, care este balanta ideala? Omega 6 vs Omega 3 Care este raportul optim dintre acizii grasi omega 6 si acizii grasi omega 3? Este atat de important sa consumi cantitati exacte din fiecare? 14 Feb, 2016
somon salbatic sau somon de cultura? Somon salbatic vs somon de cultura Somonul este unul din cele mai sanatoase si nutritive alimente, si ar trebui inclus cat mai des in dieta oricarui sportiv. Are proteine, vitamine si acizi grasi esentiali. Dar exista doua tipuri de somon: salbatic si de cultura. Care este mai bun pentru tine? 14 Feb, 2016
Ce alimente sa mananci inainte sa te bagi la somn 5 alimente pe care sa NU le mananci inainte de culcare Iata 5 alimente pe care sa nu le mananci inainte de culcare, pentru ca iti vor distruge fizicul si chiar si somnul. In articol vei gasi si 5 alternative cu care sa iti potolesti poftele alimentare. 14 Feb, 2016
Alimente care dau dependenta si te imbolnavesc Top 10 alimente care creeaza dependenta Alimentele de aici iti pot da peste cap o dieta bine calculata din cauza gradului mare de dependenta pe care il induc. Invata de ce alimente sa te feresti pentru a iti putea urma mai usor dieta, indiferent ca vrei masa musculara fara grasime sau sa slabesti. 16 May, 2016
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.