Fa orezul mai nutritiv

Publicat in

Doar adauga o lingura din aceasta pudra si fa orezul alb mai nutritiv si mai bun la gust.

Orezul alb este o alegere mai buna pentru sportivi decat orezul brun. Unii spun ca orezul alb este carbohidratul perfect pentru culturisti. Totusi multi raman sceptici.

Scepticii vor spune ca orezul brun are mai multe proteine, mai multe fibre si mai multi nutrienti decat orezul alb si ca nu creste atat de mult glicemia. Toate sunt adevarate, dar proteinele in plus din orezul brun sunt neglijabile. Si daca te bazezi pe orezul brun sa indeplinesti aportul zilnic de fibre alimentare, ai deja intestinele blocate! Si da, orezul brun nu creste atat de mult glicemia ca orezul alb, dar cine mananca doar orez si atat? Majoritatea mananca orezul cu carne, atenunad raspunsul glicemic. 

In final, orezul brun are mai multi nutrienti, dar ca o ironie nutritionala, acestia nu pot fi digerati din cauza prezentei fitatilor care se leaga de minerale si inhiba anumite enzime digestive

Orezul alb nu cauzeaza balonari si este uneori fortificat cu vitamine, dar totusi ramane doar o sursa de combustibil, fara multa valoare nutritionala. Ar fi frumos si sa nu trebuiasca sa iti mai bati capul daca ai pus destule legume, carnuri sau ulei ca sa ii scazi raspunsul insulinic. Exista o cale de a face toate asta, care da si un gust bun orezului.

Faina de migdale: doar adauga o lingura

Intai, gateste orezul in mod normal. Pune cantitatea pe care o vei manca intr-un bol. Adauga cel putin o lingurita cu varf de faina de migdale si amesteca bine cu orezul. Poti adauga mai multa faina de migdale in functie de cat orez ai in farfurie. 

Cum am spus deja, orezul devine mai bun la gust. Dar si mai important, faina de migdale iti incarca orezul de nutrienti. Migdalele, si implicit si faina de migdale, intaresc sanatatea inimii, ajuta la preveniera aparitiei cancerelor si contin multe minerale, vitamine si polifenoli. 

Faina de migdale reduce si raspunsul glicemic dupa masa. Daca o adaugi la orez ii scazi acestuia indexul glicemic. Si spre deosebire de migdale, faina de migdale nu contine fitati, asa ca poti digera usor toti nutrientii. 

Un neajuns al fainii de migdale este ca are cantitati insemnate de omega-6, dar asa stau lucrurile la toate oleaginoasele, cu exceptia nucilor de macadamia, nucilor si nucilor de cocos. Ai grija sa mananci mult peste/fructe de mare si sa te suplimentezi cu omega-3, pentru a combate cresterile de omega-6 din dieta. 

Ai putea folosi o faina facuta din oleaginaosele mai sarace in omega-3, mentionate mai sus, dar acestea contin mai multe grasimi si/sau mai muilti carbohidrati decat faina de migdale. 

Referinte

Articole din aceiasi categorie

cate oua pe zi poti manca? Ce se intampla cand mananci multe oua Cercetatorii au pus voluntari sa urmeze o dieta cu multe oua si au observat ce li se intampla cu talia si inima. Iata ce au descoperit. 19 Aug, 2018
alimente considerate sanatoase care de fapt sunt nesanatoase 4 alimente sanatoase care de fapt nu sunt atat de sanatoase Uita ce iti spun nutritionistii de carton pe la televizor. Aceste patru alimente sanatoase nu sunt chiar atat de sanatoase precum sunt prezentate de unii. 13 Mar, 2017
Protejeaza-ti ficatul prin aceste trucuri simple si usor de aplicat 9 modalitati de a iti proteja ficatul Cei care practica sport in mod regulat solicita ficatul mai mult decat un sedentar. Daca mai folosesc si substante cu potential hepatotoxic, atunci nevoia de detoxifiere a acestuia devine iminenta. 14 Feb, 2016
Sa incluzi grasimi in dieta este foarte important si nu poti avea masa musculara si arata bine fara ele. Beneficiile grasimilor din dieta Grasimile au fost mereu blamate si catalogate ca nocive. Nutritionistii au inceput sa se prinda ca totusi grasimile nu sunt atat de rele pe cat se spune, dar totusi exista multa reticenta in privinta consumului lor. Iata de ce ar trebui sa incluzi suficiente grasimi in dieta, si cum te pot ajuta ele. 14 Feb, 2016
Ce alimente sa mananci inainte sa te bagi la somn 5 alimente pe care sa NU le mananci inainte de culcare Iata 5 alimente pe care sa nu le mananci inainte de culcare, pentru ca iti vor distruge fizicul si chiar si somnul. In articol vei gasi si 5 alternative cu care sa iti potolesti poftele alimentare. 14 Feb, 2016
Otetul de mare te ajuta sa fii mai sanatos si sa arati mai bine Otet de mere: 5 beneficii pentru sanatate Otetul de mere are numeroase beneficii extraordinare pentru sanatate de care putini sunt constienti. Iata de ce ar trebui sa incluzi acest lichid acrisor si aromat cat mai des in dieta ta zilnica pentru a fi cat mai sanatos si a arata cat mai bine. 18 Sep, 2016
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.