Fa orezul mai nutritiv

Publicat in

Doar adauga o lingura din aceasta pudra si fa orezul alb mai nutritiv si mai bun la gust.

Orezul alb este o alegere mai buna pentru sportivi decat orezul brun. Unii spun ca orezul alb este carbohidratul perfect pentru culturisti. Totusi multi raman sceptici.

Scepticii vor spune ca orezul brun are mai multe proteine, mai multe fibre si mai multi nutrienti decat orezul alb si ca nu creste atat de mult glicemia. Toate sunt adevarate, dar proteinele in plus din orezul brun sunt neglijabile. Si daca te bazezi pe orezul brun sa indeplinesti aportul zilnic de fibre alimentare, ai deja intestinele blocate! Si da, orezul brun nu creste atat de mult glicemia ca orezul alb, dar cine mananca doar orez si atat? Majoritatea mananca orezul cu carne, atenunad raspunsul glicemic. 

In final, orezul brun are mai multi nutrienti, dar ca o ironie nutritionala, acestia nu pot fi digerati din cauza prezentei fitatilor care se leaga de minerale si inhiba anumite enzime digestive

Orezul alb nu cauzeaza balonari si este uneori fortificat cu vitamine, dar totusi ramane doar o sursa de combustibil, fara multa valoare nutritionala. Ar fi frumos si sa nu trebuiasca sa iti mai bati capul daca ai pus destule legume, carnuri sau ulei ca sa ii scazi raspunsul insulinic. Exista o cale de a face toate asta, care da si un gust bun orezului.

Faina de migdale: doar adauga o lingura

Intai, gateste orezul in mod normal. Pune cantitatea pe care o vei manca intr-un bol. Adauga cel putin o lingurita cu varf de faina de migdale si amesteca bine cu orezul. Poti adauga mai multa faina de migdale in functie de cat orez ai in farfurie. 

Cum am spus deja, orezul devine mai bun la gust. Dar si mai important, faina de migdale iti incarca orezul de nutrienti. Migdalele, si implicit si faina de migdale, intaresc sanatatea inimii, ajuta la preveniera aparitiei cancerelor si contin multe minerale, vitamine si polifenoli. 

Faina de migdale reduce si raspunsul glicemic dupa masa. Daca o adaugi la orez ii scazi acestuia indexul glicemic. Si spre deosebire de migdale, faina de migdale nu contine fitati, asa ca poti digera usor toti nutrientii. 

Un neajuns al fainii de migdale este ca are cantitati insemnate de omega-6, dar asa stau lucrurile la toate oleaginoasele, cu exceptia nucilor de macadamia, nucilor si nucilor de cocos. Ai grija sa mananci mult peste/fructe de mare si sa te suplimentezi cu omega-3, pentru a combate cresterile de omega-6 din dieta. 

Ai putea folosi o faina facuta din oleaginaosele mai sarace in omega-3, mentionate mai sus, dar acestea contin mai multe grasimi si/sau mai muilti carbohidrati decat faina de migdale. 

Referinte

Articole din aceiasi categorie

zaharul duce la aparitia bolilor de inima Zaharul are un rol mai mare in aparitia bolilor de inima decat grasimile saturate Bolile de inima sunt principala cauza de mortalitate in tarile dezvoltate. Pana acum doctorii se concentrau pe limitarea aportului de grasimi saturate pentru a preveni bolile de inima. Se pare ca s-au inselat, alta grupa de nutrienti fiind cei care puteau declansa astfel de boli. 12 Apr, 2016
mananca capsune pentru a fi mai sanatos si mai sexy Mananca mai multe capsune Capsunele sunt un superaliment, care te pot ajuta sa ai o sanatate mai buna a insulinei, sa ai inflamatii reduse, si implicit sa arati si sa te simti mai bine. 14 Feb, 2016
Acizii grasi omega-7 pot fi la fel de importanti precum acizii grasi omega-3. Iata de ce. Acizii grasi omega-7 Vreai sa fii mai sanatos, sa ai mai multi muschi si sa fii mai definit? Include mai multi acizi grasi omega-7 in dieta. Iata de ce, si alimentele pe care ar trebui sa le consumi. 14 Feb, 2016
strategii care iti tin ficatul sanatos si functional Cum sa ai un ficat sanatos Vrei sa fii sanatos? Vrei sa te detoxifiezi natural? Vrei sa ai o musculatura mai definita si procente de grasime cat mai mici? Atunci trebuie sa ai mare grija de ficatul tau! 14 Jan, 2018
alimentele cu soia - bune sau rele? Alimente cu soia - partile bune si partile rele Soia este unul din cele mai controversate alimente. In functie de cel cu care vorbesti, soia este fie panaceu universal, fie la fel de rea ca ciuma! Dar adevarul este ca are si parti rele si parti bune! 14 Feb, 2016
top 10 alimente sanatoase supraapreciate Top 10 alimente sanatoase supraapreciate Nu exista alimente care sa fie raspunsul la toate probleme, dar cu siguranta exista alimente care sunt promovate ca adevarate minuni ale naturii, cand de fapt nu sunt chiar atat de bune! Iata 10 din cele mai inselatoare alimente. 14 Feb, 2016
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.