7 alimente care iti distrug digestia

Publicat in

Esti ceea ce absorbi! Asa ca a iti neglija digestia te predispune la dezastru in privinta sanatatii si felului cum arati! Evita aceste alimente pentru o digestie cat mai buna.

Ca multe lucruri in viata, sanatatea tractului digestiv este apreciata abia dupa ce dispare. Probleme precum dureri de stomac, balonare, indigestii, reflux gastric, constipatie, diaree, colon iritabil, etc, iti pot da viata peste cap. Si daca nu iti pasa de sanatate si calitatea vietii, o digestie proasta inseamna si o absortie proasta a macro si micro nutrientilor de care ai nevoie pentru a creste si a performa optim in sala de forta si pe teren

Problemele de digestie sunt printre cele mai des intalnite afectiuni ale sanatatii. Cu totii suntem diferiti, cu sisteme digestive diferite, microbiomuri diferite si flora intestinala diferita. Dar per ansamblu, alimentele pe care le mancam fie hranesc probleme digestive, fie le amelioreaza! 

Iata sapte dintre alimentele cu sansele cele mai mari sa creeze probleme digestive.

1. Grane

Multi stiu de posibilele consecinte ale consumului regulat de gluten. Dar daca s-ar face cercetari mai extinse probabil ca s-ar descoperi efecte negative si la granele care nu contin gluten. Granele contin o multime de zaharuri de tip amiloza, care pot cauza inflamatii, dar contin si antinutrienti precum lectine si fitati care se leaga de intestine si impiedica absortia unor minerale si nutrienti in corp

Recomand evitarea tuturor granelor o perioada de timp, in timpul unei diete de eliminare, si apoi reintroducerea lor graduala pentru a vedea cum iti reactioneaza corpul. 

2. Alcool

Aproape orice sistem din corpul uman poate fi afectat negativ prin consumul regulat de alcool. In privinta sistemului gastrointestinal, alcoolul poate fi un declansator pentru sindromul intestinelor permeabile si inflamarea intestinelor. 

3. Leguminoase

Leguminoasele includ fasole alba, fasle rosie (si orice alt tip de fasole), linte, arahide, edamame, mazare, naut si orice produse din soia. 

Arahidele contin aflatoxine (produse de mucegaiuri) si lectine, iar soia contine fitoestrogeni. Toate acestea pot irita sistemul digestiv. Celelalte leguminoase nu sunt neaparat asa agresive, dar tot este bine sa le elimini o perioada si sa lasi tractul intestinal sa se vindece. 

4. Lactate

In mare parte din fermele de lactate, vacile primesc hormoni si antibiotice, traiesc in conditii nesanatoase si sunt hranite cu cereale in loc de iarba. Laptele lor este apoi pasteurizat si omogenizat, iar grasimea, alaturi de toate vitaminele liposolubile, este indepartata. De aceea mare parte din lactatele din comert sunt o mizerie. 

Mai mult, cei care au deja probleme cu digestia sunt mai sensibili la cazeina, principala proteina din lapte. Daca ai probleme digestie, lactatele ar trebui evitate o perioada pentru a da timp de refacere tractului digestiv. 

Lactatele fermentate, in special daca provin de la vaci crescute cu iarba, precum chefir sau iaurt, sunt mai bine tolerate si au si bacterii benefice. 

 supliment detoxifiere

5. Zahar

Zaharul poate incuraja dezvoltarea bacteriilor rele din intestine. Un dezechilibru al bacteriilor intestinale poate duce la efecte negative asupra metabolismului si sistemului imunitar. Inmultirea excesiva a bacteriilor rele poate duce si la inflamatii si un raspuns autoimun inflamator. 

Aici intra si inlocuitorii artificiali - pot cauza scaderea bacteriilor bune ceea ce duce la intoleranta la glucoza si in final diabet. 

6. Seminte si oleaginoase

Daca ai probleme digestive este bine sa eviti semintele si oleaginoasele pana ce problemele dispar. Fibrele tari ale oleaginoaselor pot irita sistemul digestiv la unele persoane, asa ca sa lasi intestinele sa se vindece si sa reintroduci treptat oleaginoasele iti poate arata daca sunt problematice sau nu pentru tine

Cu totii suntem diferiti, asa ca unii le pot manca zi de zi si altii rar.
Nu uita ca multe din oleaginoasele din comert sunt "invelite" de multe ori in uleiuri rafinate. De asemenea contin si grasimi trans partial hidrogenate, care pot cauza si ele probleme digestive. Cel mai bine cumpara-le crude si prajeste-le usor. 

7. PMDOF

Acest acronim vine de la Polioli, monozaharide, dizaharide si oligozaharide fermentabile. Cu alte cuvinte, zaharuri fermentabile. Aceste zaharuri cu lanturi scurte nu sunt complet digerate in intestine si pot fi fermentate excesiv de bacteriile intestinale. 

Aceasta fermentare elibereaza gaz de hidrogen care duce la distensia intestinelor, ceea ce poate cauza dureri, flatulenta, balonare, constipatie sau diaree. Mare parte din PMDOF sunt de fapt alimente sanatoase, integrale. dar si in cazul alimentelor naturale, ce este ok pentru cineva nu este neaparat bun pentru altcineva

Iata cateva alimente care trebuie evitate sau limitate sever daca suferi de colon iritabil:

  • Legume: anghinare, sparanghel, sfecla rosie, telina, usturoi, ceapa, praz, varza de Savoy, porumb dulce.
  • Fructe: mere, mango, nectarine, piersici, pere, prune, pepene.
  • Lactate: lapte, smantana dulce, creme pe baza de lapte, inghetata, branza moale, iaurt. 
  • Grane: Secara, paine cu grau, cereale, biscuiti, paste. 
  • Oleaginoase: cashew, fistic. 

Referinte

Articole din aceiasi categorie

6 pericole ascunse din asa-zisele alimente sanatoase 6 pericole ascunse din asa-zise alimente sanatoase Pune jos paharul de lapte degresat, suc de fructe si celelalte alimente "sanatoase". In acest articol iti voi prezenta 6 alimente despre care lumea crede ca sunt sanatoase si "dietetice", dar de fapt nu sunt. 14 Feb, 2016
Detoxifica-te cu lichide Detoxifierea cu lichide Detoxifierea cu lichide este o cura de detoxifiere, care implica numai consumul de legume crude, sucuri de fructe si legume, si apa, pentru o perioada scurta de timp, de cateva zile. 14 Feb, 2016
exte caragenanul toxic? Caragenanul: prieten sau dusman? Caragenanul se gaseste in alimente si suplimente nutritive si este o substanta controversata in industria fintessului si sanatatii. Este el nociv sau este benign, cum spun unii? 15 Jul, 2018
Culturistii arunca galbenusurile oualelor de decenii? Dar este asta necesar sau pur si simplu arunca nutrienti pe apa sambetei? Albusul si galbenusul de ou Stim despre oua ca este un aliment de calitate. Stim despre albusul de oua ca este o sursa excelenta de proteine. Si mai stim despre galbenus ca este bine sa il evitam pentru a nu ne ingrasa si mari colesterolul. In privinta primelor afirmatii toata lumea este de acord; dar in ceea ce priveste galbenusul, exista anumite dezbateri. 14 Feb, 2016
fa orezul mai nutritiv Fa orezul mai nutritiv Doar adauga o lingura din aceasta pudra si fa orezul alb mai nutritiv si mai bun la gust. 26 Aug, 2018
Fii mai sanatos mancand mai bine Sfaturi nutritionale pentru o sanatate mai buna Chiar daca stii ce alimente iti fac bine si ce alimente iti fac rau, probabil ca nu stii toate trucurile pentru a profita la maxim de alimentele sanatoase pe care le mananci zi de zi. Afla de aici 7 artificii nutritionale care iti vor imbunatati sanatatea. 14 Feb, 2016
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.