Ce se intampla cand mananci multe oua

Publicat in

Cercetatorii au pus voluntari sa urmeze o dieta cu multe oua si au observat ce li se intampla cu talia si inima. Iata ce au descoperit.

Deja exista multe studii care arata ca a manca oua este in regula; ca nu o sa iti infunde arterele. Totusi exista in noi o parte inca reticenta cand mancam micul dejun plin de oua intregi, a 14-a zi la rand. 

Dar poate acest ultim studiu o sa ne lase sa mancam cate oua vrem fara a ne simti vinovati si bolnavi.

Studiul

Cercetatorii au luat 128 de participanti, toti avand pre-diabet sau diabet de tip 2 si i-au impartit in doua grupuri pentru 3 luni. Ambele grupuri au avut o dieta cu acelasi numar de calorii, si aceleasi cantitati de proteine, grasimi si carbohidrati. Un grup a mancat mai putin de doua oua pe saptamana, celalalt peste 12 oua pe saptamana. Apoi participantii au fost monitorizati alte 9-12 luni. 

Ce au descoperit

Dieta bogata in oua a avut zero efecte asupra lipidelor serice, glicemiei, markerilor inflamatorii, stresului oxidativ sau nivelelor de adiponectine. Ambele grupuri au pierdut acelasi numar de kilograme.

Cercetatorii au concluzionat ca indivizii cu predispozitie la diabet sau care sufera de diabet de tip 2, si care au urmat o dieta bogata in oua timp de 12 luni, care a inclus si o faza de slabire de 3 luni, nu au avut schimbari negative in factorii de risc cardiovasculari, inflamatori sau oxidativi. Asta sugereaza ca ouale sunt perfect sigure pentru bolnavii de diabet de tip 2. 

Ce inseamna toate astea pentru tine

In primul rand, daca pre-diabeticii si diabeticii pot manca multe oua fara a pati nimic, cu siguranta poti si tu, un om sanatos. 

In al doilea rand, poate ca ai observat ca nu am zis nimic de colesterol. Acesta a crescut la grupul care a mancat multe oua - de 2,5 ori; dar colesterolul este din ce in ce mai des neluat in calcul de catre specialisti. In mod evident nu a reprezentat o problema pentru diabetici si factorii de risc cardiovasculari, acestia fiind mai predispusi la boli de inima. 

Nu exista dovezi ca reducerea colesterolului prelungeste viata. Dar exista o crestere constanta a deceselor din alte cauze atunci cand colesterolul scade sub 180 mg/dl. Dar, invariabil, o data la doi ani, experiti din intreaga lume se intalnesc si hotarasc ca nivelele optime de colesterol sunt mai mici decat erau la ultima intalnire - fara a aduce dovezi solide care sa sustina aceste scaderi. 

Asa ca mananca oua fara a iti face griji ca vei suferi de inima din cauza lor. Doar ai grija la salmonela!

Referinte

  1. Nicholas R Fuller, et al. "Effect of a high-egg diet on cardiometabolic risk factors in people with type 2 diabetes: the Diabetes and Egg (DIABEGG) Study – randomized weight-loss and follow-up phase," The American Journal of Clinical Nutrition, 07 May, 2018.

Articole din aceiasi categorie

Nu manca conform acestor sfaturi daca vrrei sa fii sanatos, sa ai muschi si energie Cele mai proaste sfaturi nutritionale din istorie An de an apar noi trenduri nutritionale si diete la moda, unele mai stupide decat altele. Aici incercam sa facem o lista cu cele mai proaste sfaturi nutritionale care au existat vreodata in istoria fitness-ului. 14 Feb, 2016
Cei Care Au Revolutionat Jocul, recenzia stiintifica The Game Changers, recenzia stiintifica The Game Changers, recenzia stiintifica, Cei care au revolutionat jocul in traducere, este un documentar care sustine veganismul si ideea ca cea mai buna sursa de proteine sunt plantele. Este valid mesajul documentarului? Sa aflam impreuna! 26 Jan, 2020
Culturistii arunca galbenusurile oualelor de decenii? Dar este asta necesar sau pur si simplu arunca nutrienti pe apa sambetei? Albusul si galbenusul de ou Stim despre oua ca este un aliment de calitate. Stim despre albusul de oua ca este o sursa excelenta de proteine. Si mai stim despre galbenus ca este bine sa il evitam pentru a nu ne ingrasa si mari colesterolul. In privinta primelor afirmatii toata lumea este de acord; dar in ceea ce priveste galbenusul, exista anumite dezbateri. 14 Feb, 2016
Cele mai proaste si nocive alimente pentru sanatate si aspect fizic. Cele mai proaste alimente Se tot vorbeste de ce trebuie sa mananci, si de ce este sanatos. Dar iata si cateva exemple de alimente care trebuie evitate cu orice cost, fiind unele din cele mai nocive alegeri alimentare pe care le puteti face. Aceasta sunt alimentele pe care trebuie sa le eviti in 90% din situatii. 14 Feb, 2016
Acizii grasi omega-7 pot fi la fel de importanti precum acizii grasi omega-3. Iata de ce. Acizii grasi omega-7 Vreai sa fii mai sanatos, sa ai mai multi muschi si sa fii mai definit? Include mai multi acizi grasi omega-7 in dieta. Iata de ce, si alimentele pe care ar trebui sa le consumi. 14 Feb, 2016
De ce se tem oamenii de proteine Frica de proteine Proteinele nu sunt periculoase si nu iti afecteaza rinichii sau ficatul. Dar exista situatii in care trebuie sa limitezi cantitatea mancata de proteine. 12 Jun, 2016
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.