Sfaturi nutritionale despre cum sa iti cresti energia

Publicat in

Te-ai saturata sa te simti obosit tot timpul? Iata cum sa te mentii energizat de dimineata pana seara.

Este o gluma urata, dar una care trebuie suportata de toata lumea: actul barbar de a munci pentru a iti castiga existenta. Trezeste-te devreme, fa un dus, mananca si fugi pe usa. Si singura metoda prin care te energizezi este ceasca de cafea bauta dimineata, in graba. Sa te pregatesti pentru un stil de viata activ - mai ales cand te duci dupa munca la sala si te antrenezi din greu - este cu totul alta treaba, si incepe de cand te dai jos din pat.

Poate ca nu vrei sa fii energizat toata ziua ca un sportiv de performanta, dar daca vrei sa eviti ca pe la jumatatea amiezii sa simti ca dormi in picioare, urmeaza sfaturile de mai jos pentru a iti creste nivelele de energie, pentru a fii gata sa faci fata unei zile de munca si apoi unui antrenament serios in sala. 

1) Dormi "curat" 

Calitatea somnului este la fel de importanta precum timpul pe care il petreci intre asternuturi. A face un dus inainte de culcare, a regla temperatura din camera unde dormi, si chiar curatenia asternuturilor, sunt toti factori importanti. Se pare ca 70% din oameni dorm mai bine daca au asternuturi curate si cu un miros placut si proaspat.

2) Experimenteaza cu micul-dejun

Daca in fiecare dimineata mananci acelasi lucru, si mereu in perioada pranzului te simti obosit, inseamna ca este timpul sa iti resetezi micul-dejun. Mesele bogate in fibre si carbohidrati sunt asociate cu cele mai mari nivele de energie in orele premergatoare pranzului. Cea mai buna solutie sunt fulgii de ovaz integrali, consumati cu iaurt, si eventual putina miere. Poti pune langa si o banana sau ceva stafide. 
Pentru a creste aportul de proteine, poti folosi un shake pe baza de proteina din zer. 

Desigur, fiecare are nevoi diferite. Ideea este de a experimenta cu alimentele si combinarea lor, pana gasesti formula care te energizeaza cel mai mult.

3) Hidrateaza-te

Daca crezi ca bei destula apa, mai gandeste-te - mereu e loc de mai multa apa. Chiar si o stare usoara de deshidratare poate altera performanta mentala. Sa ai mereu apa la indemna, la birou sau pe strada, si pentru a iti calcula necesarul zilnic de H2O, foloseste urmatoarea formula: numarul de kilograme inmultit cu 0.24. Rezultatul sunt litrii de apa pe care trebuie sa ii bei in 24 de ore.

4) Evita sa ai stomacul plin

Decat sa iei un pranz mare si copios, care te va trimite la somn instant, mai bine impartel in 3 mese mai mici, impartite pe durata dupa-amiezii. Mesele mari pot provoca somnolenta, indiferent ca sunt compuse din carbohidrati, proteine sau grasimi. Cea mai buna solutie de a evita somnul cauzat de mesele bogate, este de a manca mese mici si dese.

5) Plimba-te

Sa te ridici de la birou si sa faci cativa pasi te ajuta sa intrerupi monotonia si sa iti reincarci bateriile. Studiile confirma ca cei care au mici distractii de-a lungul zilei, pot indeplini mai eficient sarcinile de zi cu zi. 

6) Fa stretching

Daca plimbatul nu este o optiune, poti face putin stretching chiar la birou. Putin stretching static si exercitii de mobilitate iti pot furniza energia necesara sa treci peste programul de dupa-amiaza. O idee este de a lua mereu cu tine o banda elastica cu care poti face o serie de exercitii de stretching pentru umeri, lombari sau solduri, sau pur si simplu sa iti pui sangele in miscare.

7) Siestele scurte

In America, 30% dintre angajatori au declarat ca nu ii deranjeaza daca angajatii dorm putin timp dupa-masa, pentru ca asta le sporeste productivitatea. Este un lucru pe care trebuie sa il mentionezi sefului ta, mai ales ca un pui de somn de 20 de minute creste semnificativ performantele cognitive.

8) Evita zaharul

Toti cei care lucreaza la birou experimenteaza pofte de dulciuri, mai ales daca si urmeaza o dieta saraca in carbohidrati. Si se stie ca disciplina scade atunci cand nivelele de energie sunt mici. Dar nu zaharul activeaza celulele care ne tin treji si alerti, ci proteinele. In loc sa iti compromiti sanatatea si silueta cu dulciuri sau alte alimente rafinate, cheltuie-ti banii pe un shake proteic, care te va mentine energizat si anabolic. 

Referinte

Articole din aceiasi categorie

Aportul minim de grasimi Aportul minim de grasimi Se vorbeste mult de cate proteine si cati carbohidrati trebuie sa mananci , dar care este minimul de grasimi pe care ar trebui sa il consumi? 16 May, 2021
cele mai bune alimente inainte de a merge la sala de forta Ce sa mananci inainte de sala Sa nu dai atentie la ce mananci inainte de a merge la sala pentru a te antrena este ca si cum ai merge cu masina pe rosu si sa speri ca te tine benzina pana unde vrei sa ajungi. Nutritia pre-antrenament este foarte importanta. Iata de ce sa tii cont! 23 Jul, 2017
alimente pentru anduranta si recuperare 10 super-alimente din lumea ultra-maratonistilor Multi dintre noi au auzit de acai, goji si seminte de chia. Super-alimente care apar in toate tabloidele. Dar fac pariu ca multi nu au auzit de alimentele de pe aceasta lista, folosite cu succes de sportivii de anduranta extrema. 28 May, 2017
partitionarea nutrieintilor. cum foloseste corpul nutrientii mancati Partitionarea nutrientilor Daca partitionezi nutrientii foarte bine, atunci cresterea in greutate va fii numai de la masa musculara. Daca nu, vei acumula si multa grasime. Iti poti dezvolta abilitatea de a partitiona nutrientii folosind cateva trucuri simple. 14 Feb, 2016
ciclizarea meselor bogate in carbohidrati Ciclizarea meselor bogate in carbohidrati Dietele sarace in carbohidrati (low-carb) sunt din ce in ce mai populare. Pentru a avea succes cu ele, si a profita la maxim, trebuie ca periodic sa ai si mese bogate in carbohidrati, de reumplere. Iata cum se procedeaza corect! 14 Feb, 2016
mananca ca sa te recuperezi dupa sport Top 10 alimente pentru accelerarea recuperarii dupa antrenamente Majoritatea cand aude de alimente care te ajuta la recuperare dupa efort se gandeste la pudre proteice, creatina si alte suplimente. Desi acestea pot fi grozave nu inlocuiesc hrana adevarata, care ar trebui sa fie principala sursa de nutrienti. 29 Oct, 2017
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.