Oua intregi pentru masa musculara mai mare

Publicat in

Sa mananci astfel ouale duce la o crestere a sintezei proteinelor cu 45% mai mare.

In anii 1990, canalele erau pline de galbenusuri de oua. Frica de artere infundate de colesterol plutea peste tot si lumea a inceput sa arunce galbenusurile de oua. Astfel a aparut mancarea "sanatoasa", lipsita de colesterol si implicit de nutrienti, culoare si arome. 

Culturistii au prins si ei obiceiul, dar le era mai frica de ce le puteau face galbenusurile de oua taliei, nu inimii. Se credea ca daca mananci grasime te ingrasi, iar galbenusurile de oua contin cantitati insemnate de grasime

Stim mai multe astazi despre cum sta treaba cu ouale, dar cu toate acestea numerosi culturisti si pasionati de fitness tot arunca galbenusurile. Multi din lumea fitnessului habar nu au de ce fac asta, si daca ii intrebi balmajesc ceva despre sanatate, la fel cum fac cei anti-gluten cand ii intrebi despre demonul lor. 

Poate ca este nevoie de inca un motiv pentru a inceta nebunia omletelor din albusuri. Datorita cercetatorilor de la universitatile din Illinois si Toronto, acum exista unul. Sa mananci oul intreg, creste mai mult sinteza proteinelor decat a manca doar albusurile

Cum au descoperit asta

Cercetatorii au recrutat 10 persoane care ridicau greutati, toti avand 21 de ani, plus sau minus un an. Toti au primit o infuzie continua din anumiti aminoacizi (pentru a se masura chinetica aminoacizilor)  in timp ce faceau un antrenament scurt din 4 seturi a cate 10 repetari la presa pentru picioare si extensii pentru picioare. 

Dupa antrenamente, participantii au primit fie oua intregi, fie albusuri. Ouale intregi contineau 18 grame de proteine si 17 de grasime, pe cand albusurile contineau doar 18 grame de proteine, fara grasimi. 

Studiul s-a facut in crossover, adica toti cei 10 participanti au fost in ambele grupuri, pe rand (atat in grupul care a mancat oua intregi cat si in cel care a mancat doar albusuri). 

produse masa musculara iridium labs

Ce s-a descoperit

Mostrele de sange si biopsiile musculare au aratat ca aminoacidul leucina a ajuns mai repede in sange dupa ce s-au consumat doar albusuri de oua, dar per total, nivelurile de leucina au fost similare la ambele grupuri, in perioada de 5 ore dupa antrenamente. 

Dar, grupul care a mancat oua intregi a avut o crestere mai mare a mTOR, probabil cel mai important complex de semnalare celulara pentru cresterile musculare. Cu cat nivelurile de mTOR sunt mai mari, cu atat sinteza proteinelor este mai mare. In general, 3 lucruri stimuleaza mTOR pe cale naturala: stresul mecanic, factorii de crestere precum IGF sau hormonul de crestere si aminoacizii. 

Cel mai relevant, consumul de oua intregi a crescut sinteza proteinelor in muschi cu 45% mai mult decat consumul de albusuri. 

Ce inseamna asta pentru tine

Cercetatorii nu sunt siguri de ce ouale intregi sunt atat de eficiente la cresterea muschilor, comparativ cu albusurile, dar au emis presupunerea ca are legatura cu nutrientii in plus adusi de ouale intregi. 

Asta inseamna ca in oul intreg exista vitamine, minerale, fitonutrienti, fenoli, grasimi, etc. care lipsesc din albusurile de oua, si toate acestea au anumite beneficii care rezulta in cresterea sintezei proteinelor (si implicit a muschilor)

Asa ca nu mai arunca albusurile de la oua! Mananca-le intregi! 

Referinte

  1. Vliet, Stephan Van, "Consumption of whole eggs promotes greater stimulation of postexercise muscle protein synthesis than consumption of isonitrogenous amounts of egg whites in young men." Am J Clin Nutr, October 4th, 2017.

Articole din aceiasi categorie

Vrei masa musculara mai multa? Iata 10 alimente care sa te ajute 10 surse proteice pentru masa musculara Imbunatateste-ti dieta de culturist cu 10 alimente pline de proteine. In acest articol vei gasi si sfaturi despre cum sa incorporezi fiecare sursa proteica in alimentatia de zi cu zi. 14 Feb, 2016
Vrei sa fii un mascul alfa autentic? Mananca precum unul pentru a avea masa musculara si forta cat mai mari. Alimentatia masculului alfa Tot ce trebuie sa stii despre alimentatie ca sa construiesti masa musculara si sa arzi surplusul de grasimi. 14 Feb, 2016
mancare pentru masa musculara fara grasime Dieta pentru masa musculara de calitate Majoritatea dietelor pentru acumulare de masa musculara doar te ingrasa. Iata cum sa mananci pentru masa musculara fara a te ingrasa! 11 Feb, 2018
Daca vrei muschi nu manca dupa ureche, fa-ti un plan nutritional De ce alimentatia intuitiva nu merge si cum sa o faci sa functioneze Exista adeptii teoriei de a numara caloriile, si cei care merg dupa "ureche", mancand cum simt si ce simt, bazandu-se ca organismul le spune ce au nevoie. La unii functioneaza, la altii nu. Exista persoane care nu au numarat o calorie in viata lor, si reusesc sa slabeasca sau sa se umple de muschi; iar altele care se chinuie din greu sa se mentina cat de cat. 14 Feb, 2016
Digestia proasta iti omoara testosteronul Digestia proasta iti omoara testosteronul Iata cum sa previi abdomenul balonat, lipsa energiei, durerile articulare si nivelurile mici de testosteron cauzate de o digestie proasta. 30 Jun, 2019
dieta pentru masa musculara pentru incepatori - mananca ca sa cresti Alimentatie pentru culturistul incepator - partea I Alimentatia este cel putin la fel de importanta precum ce faci in sala de forta. Dar multi culturisti incepatori (si nu numai) habar nu au ce sa manance pentru a isi sustine antrenamentele si a creste. Aceasta serie de doua articole iti va explica cat mai simplu si complet ce sa mananci, cum sa mananci si cand sa mananci. 25 Feb, 2018
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.