Insulina si culturismul

Publicat in

Insulina este cel mai anabolic hormon produs de corpul uman. Manipularea sa inseamna accelerarea cresterilor musculare si reducerea grasimilor acumulate.

Entuziasmul neinfranat este caracteristic novicilor. Dar, o data cu acest entuziasm vine si o sete teribila de cunoastere. Si cu aceasta sete, ei absorb atat informatii bune cat si proaste, din tot felul de surse, de la reviste, site-uri, pana la sfaturi date de persoane in necunostinta de cauza. Unul din subiectele "fierbinti"este insulina. Acesta este un hormon extrem de puternic, cel mai puternic din organism, asa ca este important sa avem informatiile corecte despre el.

Insulina este cunoscuta mai ales pentru rolul sau in metabolizarea glucozei. In acest articol o sa vorbim despre  diferitele surse de carbohidrati, si despre cum organismul regleaza nivelele de glucoza din sange, si influenta carbohidratilor asupra insulinei. Toate acestea pot avea palicatii practive pentru cei care practica culturismul.

Carbohidratii dau energie directa creierului uman, sistemului nervos central si muschilor sub forma de glucoza. Carbohidratii pot fii impartiti in simplii si complecsi.

Cei simpli sunt zaharuri, compusi organici ale caror legaturi sunt usor rupte de catre sistemul digestiv. Zaharurile sunt calsificate ca monozaharide (mono=unu) si dizaharide (di=doua). Monozaharidele includ glucoza, galactoza si fructoza. Dizaharidele sunt doua molecule monozaharide legate intre ele; acestea sunt maltoza (doua molecule de glucoza legate), sucroza (glucoza si fructoza) si lactoza ( glucoza si galactoza). Corpul poate absorbi in sange doar monozaharidele.

Carbohidratii complecsi sunt definiti ca polizaharide (poli= multe) care se gasesc in amidon si fibre. Amidonul este format din polizaharide care pot fii digerate de oameni, dar trebuiesc rupte in monozaharide pentru a fii absorbite. Polizaharidele sunt fie liniare sau ramificate. Sursele de carbohidrati complecsi contin si celuloza, o fibra care nu poate fii asimilata de organismul uman.

Corpul nostru, dupa digestie si absortia la nivelul intestinului subtire, poate folosii glucoza in trei feluri:

  1. Poate arde imediat glucoza in mitocondrii rezultand dioxid de carbon, apa si energie.
  2. Daca glucoza nu este necesara imediat, este convertita de catre ficat si muschi in glicogen, forma sub care organismul stocheaza energia. Glicogenul din muschi da energie numai muschilor, pe cand cel din ficat da energie intregului organism.
  3. Glucoza care ramane in urma saturari rezervelor de glicogen este transformata in grasime de catre ficat, si stocata sub forma de strat adipos.

Corpul uman are un sistem bine pus la punct de control al glucozei. De obicei exista 20 de grame de glucoza in sange. Daca acesta valoare este depasita, pancreasul secreta insulina. Daca valaorea este sub 20 de grame, se elibereaza glucagon. Glucagonul este un hormon produs de catre pancreas care are rolul de a mari concetratia sangvina a glucozei prin stimularea ficatului cu scopul de a produce glucoza.
Deci, daca nivelul glucozei in sange este prea mare se elibereaza insulina, iar muschii si tesutul adipos absorb glucoza; acesta se intampla dupa o masa. Daca nivelul glucozei este scazut, se elibereaza glucagon, iar ficatul elibereaza glucoza in sange; aceasta se intampla intre mese.

Este important pentru culturisti sa inteleaga ca atunci cand nivelele insulinei sunt mari, glucoza in exces se va stoca ca si greutate corporala. Din pacate, organismului nu-i pasa daca este sub forma de muschi sau grasime. Este important sa se inteleaga diferenta dintre carbohidrati si felul cum sunt folositi in corp. Enzimele din muschi metabolizeaza usor carbohidratii complecsi, transformandu-i in glucoza utilizabila. Ficatul metabolizeaza usor carbohidratii simpli.

Muschii au capacitatea de a stoca de la 250 la 400 de grame de glicogen, pe cand ficatul nu poate stoca mai mult de 100 de grame. Ce este peste aceste valori va fii depus ca grasime. Asa ca este bine sa se consume carbohidrati complecsi pentru a reface energia muschilor, si a evita adaosul de grasime.

Singurul moment cand este recomandat sa se consume carbohidrati simplii, este imediat dupa un antrenament intens. Atunci intregul corp este epuziat de energie, astfel ca acesti carbohidrati simplii vor ajuta la refacerea rapida a rezervelor de energie, atat in muschi cat si in ficat.

Sper ca prin acest articol ati inteles mai bine de ce este recomandat sa se consume carbohidrati simplii, si ce rol joaca insulina. Majoritatea stiu ca este bine sa se consume astfel de carbohidrati dar putini stiu si de ce!

Referinte

Articole din aceiasi categorie

Masa musculara mancand proteine ambalate sub forma de conserva Proteine la conserva Desfa capacul la 5 surse de proteine calitative, ieftine si gustoase. Da, poti construi muschi si cand ai un buget limitat! 14 Feb, 2016
cum stii ca mananci prea multic arbohidrati Semne ca mananci prea multi carbohidrati Carbohidratii nu sunt raul absolut al dietelor, si de multe ori sunt chiar utili. Dar sa mananci prea multi si mai ales cand nu trebuie si de care nu trebuie, poate avea consecinte nefaste asupra aspectului fizic si performantelor fizice. Afla cum iti poti da seama daca ai prea multi carbohidrati in dieta. 14 Feb, 2016
Hiperhidratarea ajuta sportivii de anduranta sa performeze mai bine Hiperhidratarea ajuta sportivii de anduranta Hidratarea si echilibrul electrolitilor este cel mai important aspect in timpul curselor de anduranta. Iata ce poate face cosumul excesiv de apa, in anumite momente. 14 Feb, 2016
dieta pentru masa musculara pentru incepatori - mananca ca sa cresti Alimentatie pentru culturistul incepator - partea I Alimentatia este cel putin la fel de importanta precum ce faci in sala de forta. Dar multi culturisti incepatori (si nu numai) habar nu au ce sa manance pentru a isi sustine antrenamentele si a creste. Aceasta serie de doua articole iti va explica cat mai simplu si complet ce sa mananci, cum sa mananci si cand sa mananci. 25 Feb, 2018
Nutritie pentru cei care NU folosesc steroizi anabolizanti Nutritie pentru cei care NU folosesc steroizi anabolizanti Daca iei steroizi, ai mai mult loc de greseli in privinta dietei. Daca esti natural trebuie sa ai ceva mai multa grija la ce, cum si cand mananci. Iata cum sa mananci optim pentru a construi cat mai multa masa musculara, fara a lua substante anabolizante sintetice. 09 Mar, 2020
Alimente care te pot ajuta sa iti cresti nivelele de igf-1, un puternic hormon anabolic. Alimentatie pentru cresterea IGF-1 Factorul de crestere de tip insulinc 1, sau IGF-1 pe scurt, este o componenta foarte puternica din mecanismul anabolic al organismului. Nivelele sale pot fii crescute prin alimentatie si suplimentatie, intr-un mod 100% natural. 14 Feb, 2016
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.