Insulina si culturismul

Publicat in

Insulina este cel mai anabolic hormon produs de corpul uman. Manipularea sa inseamna accelerarea cresterilor musculare si reducerea grasimilor acumulate.

Entuziasmul neinfranat este caracteristic novicilor. Dar, o data cu acest entuziasm vine si o sete teribila de cunoastere. Si cu aceasta sete, ei absorb atat informatii bune cat si proaste, din tot felul de surse, de la reviste, site-uri, pana la sfaturi date de persoane in necunostinta de cauza. Unul din subiectele "fierbinti"este insulina. Acesta este un hormon extrem de puternic, cel mai puternic din organism, asa ca este important sa avem informatiile corecte despre el.

Insulina este cunoscuta mai ales pentru rolul sau in metabolizarea glucozei. In acest articol o sa vorbim despre  diferitele surse de carbohidrati, si despre cum organismul regleaza nivelele de glucoza din sange, si influenta carbohidratilor asupra insulinei. Toate acestea pot avea palicatii practive pentru cei care practica culturismul.

Carbohidratii dau energie directa creierului uman, sistemului nervos central si muschilor sub forma de glucoza. Carbohidratii pot fii impartiti in simplii si complecsi.

Cei simpli sunt zaharuri, compusi organici ale caror legaturi sunt usor rupte de catre sistemul digestiv. Zaharurile sunt calsificate ca monozaharide (mono=unu) si dizaharide (di=doua). Monozaharidele includ glucoza, galactoza si fructoza. Dizaharidele sunt doua molecule monozaharide legate intre ele; acestea sunt maltoza (doua molecule de glucoza legate), sucroza (glucoza si fructoza) si lactoza ( glucoza si galactoza). Corpul poate absorbi in sange doar monozaharidele.

Carbohidratii complecsi sunt definiti ca polizaharide (poli= multe) care se gasesc in amidon si fibre. Amidonul este format din polizaharide care pot fii digerate de oameni, dar trebuiesc rupte in monozaharide pentru a fii absorbite. Polizaharidele sunt fie liniare sau ramificate. Sursele de carbohidrati complecsi contin si celuloza, o fibra care nu poate fii asimilata de organismul uman.

Corpul nostru, dupa digestie si absortia la nivelul intestinului subtire, poate folosii glucoza in trei feluri:

  1. Poate arde imediat glucoza in mitocondrii rezultand dioxid de carbon, apa si energie.
  2. Daca glucoza nu este necesara imediat, este convertita de catre ficat si muschi in glicogen, forma sub care organismul stocheaza energia. Glicogenul din muschi da energie numai muschilor, pe cand cel din ficat da energie intregului organism.
  3. Glucoza care ramane in urma saturari rezervelor de glicogen este transformata in grasime de catre ficat, si stocata sub forma de strat adipos.

Corpul uman are un sistem bine pus la punct de control al glucozei. De obicei exista 20 de grame de glucoza in sange. Daca acesta valoare este depasita, pancreasul secreta insulina. Daca valaorea este sub 20 de grame, se elibereaza glucagon. Glucagonul este un hormon produs de catre pancreas care are rolul de a mari concetratia sangvina a glucozei prin stimularea ficatului cu scopul de a produce glucoza.
Deci, daca nivelul glucozei in sange este prea mare se elibereaza insulina, iar muschii si tesutul adipos absorb glucoza; acesta se intampla dupa o masa. Daca nivelul glucozei este scazut, se elibereaza glucagon, iar ficatul elibereaza glucoza in sange; aceasta se intampla intre mese.

Este important pentru culturisti sa inteleaga ca atunci cand nivelele insulinei sunt mari, glucoza in exces se va stoca ca si greutate corporala. Din pacate, organismului nu-i pasa daca este sub forma de muschi sau grasime. Este important sa se inteleaga diferenta dintre carbohidrati si felul cum sunt folositi in corp. Enzimele din muschi metabolizeaza usor carbohidratii complecsi, transformandu-i in glucoza utilizabila. Ficatul metabolizeaza usor carbohidratii simpli.

Muschii au capacitatea de a stoca de la 250 la 400 de grame de glicogen, pe cand ficatul nu poate stoca mai mult de 100 de grame. Ce este peste aceste valori va fii depus ca grasime. Asa ca este bine sa se consume carbohidrati complecsi pentru a reface energia muschilor, si a evita adaosul de grasime.

Singurul moment cand este recomandat sa se consume carbohidrati simplii, este imediat dupa un antrenament intens. Atunci intregul corp este epuziat de energie, astfel ca acesti carbohidrati simplii vor ajuta la refacerea rapida a rezervelor de energie, atat in muschi cat si in ficat.

Sper ca prin acest articol ati inteles mai bine de ce este recomandat sa se consume carbohidrati simplii, si ce rol joaca insulina. Majoritatea stiu ca este bine sa se consume astfel de carbohidrati dar putini stiu si de ce!

Referinte

Articole din aceiasi categorie

Mituri despre dietele sarace in carbohidrati Mituri despre dietele sarace in carbohidrati Exista multe mituri in jurul dietelor sarace in carbohidrati (low-carb); dar asa se intampla cu orice subiect popular care starneste interesul multor oameni. In acest articol o sa separam graul de neghina si o sa vedem ce este adevarat si ce nu. 04 Nov, 2018
este adevarat ca organismul nu asimileaza prea multe proteine deodata? Afla aici! Cate grame de proteine poti consuma la o masa? Suntem invatati ca nu putem manca mai mult de 30-50 de grame de proteina la o masa. Multi presupun ca organismul nu poate digera si absorbi mai mult de atat. Afla adevarul despre digestia proteinelor. 14 Feb, 2016
Nutritie pentru culturisti, tot ce trebuie sa stii Nutritie pentru culturisti Un rezumat al bazelor nutritiei pentru culturisti. Chiar daca practici culturismul ca amator, pentru a arata mai bine, tot ai nevoie de o nutritie solida pentru a iti atinge obiectivele. 14 Feb, 2016
Hidrateaza-te corect daca faci sport Hidratarea A bea apa este cel mai simplu si eficient gest pe care il poti face sa fii sanatos, sa construiesti mai multa masa musculara si sa arzi mai multe grasimi. 14 Feb, 2016
Elementele comune ale ditelor de succes Ce au in comun cele mai de succes diete Exista numeroase diete care dau rezultate bune, atat in privinta acumularii de masa musculara cat si a arderii grasimilor. Unele sunt destul de diferite cand sunt puse una langa cealalta, dar toate au cateva puncte comune, pe care ar trebui sa le retinem. 14 Feb, 2016
cum sa mananci sa ai muschi si sa slabesti Individualizarea macronutrientilor Cu totii suntem diferiti, asa ca nu exista o dieta unica care sa te faca mare si definit. Sansele sa gasesti pe internet o dieta care sa ti se potriveasca perfect sunt minime. Orice dieta trebuie individualizata, adica adaptata la nevoile si organismul tau! Iata despre ce este vorba! 14 Oct, 2018
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.