Doua grasimi care cresc testosteronul

Publicat in

Cu cat ingerezi cantitati mai mari ale acestor doua grasimi cu atat corpul iti produce mai mult testosteron.

Cu cat mananci mai multa grasime cu atat corpul iti produce mai mult testosteron. Este un fapt de baza si irefutabil al fiziologiei umane. Desigur, daca mananci untura pe paine toata ziua, sau echivalentul caloric, ajungi o balena, ceea ce va anula toate efectele pozitive ale nivelelor mari de testosteron. 

Grasimea corporala este principalul depozit pentru enzima de aromataza, enzima care converteste testosteronul in estrogen - multa grasime corporala, multa aromataza! Multa aromataza, nu foarte mult testosteron!

In mod evident nu poti sa mananci grasimi toata iua fara sa te ingrasi. Dar trebuie sa consumic eva grasimi, si trebuie sa alegi intelept ce grasimi sa mananci! Unele garsimi au un impact mai mare asupra nivelelor de testosteron

Cercetatori de la "Instituto de Investigaciones Bioquimicas de La Plato" au testat efectele a 4 tipuri de grasimi asupra unor soareci de laborator. Soarecii au fost hraniti cu ulei de soia, ulei de masline, ulei de cocos si ulei din samburi de struguri, timp de 60 de zile. Soarecii nu au primit doar ulei, ci uleiul le-a fost amestecat cu hrana de zi cu zi.

Uleiurile de masline si nuca de cocos au dus la cresterea nivelelor de testosteron la soareci, alaturi de cresterea greutatii testiculelor. Uleiurile de soia si din samburi de struguri au fost un rateu total, neducand la cresteri semnificative de testosteron sau cresterea greutatii testiculelor.

Uleiuri care cresc testosteronul

Lucrurile functioneaza asa: celulele Leyding din testicule convertesc colesterolul in testosteron si sa mananci mult ulei de masline sau ulei din nuca de cocos ajuta celulele Leyding sa absoarba mai mult colesterol. Mai mult, aceste doua uleiuri cresc activitatea unei enzime implicata in procesul de productie al testosteronului.

Ce inseamna toate acestea pentru noi, non-soarecii?

Daca esti un sportiv care vrea sa aibe nivele mai mari de testosteron fa-ti din uleiul de masline extravirgin si uleiul din nuca de cocos presat la rece principalele surse de grasimi din dieta. Gateste cu uleiul din nuca de cocos presat al rece (cel de masline se denatureaza relativ rapid la caldura) si pune-le pe ambele in salate, in cafea, peste legume sau chiar consuma cate o lingura ca atare, pe stomacul gol, fie dimineata, fie intre mese. Pe langa producerea de mai mult testosteron ajuta si la mentinerea satietatii! 

Referinte

  1. Graciela E. Hurtado Catalfo, María J. T. de Alaniz, Carlos Alberto Marra, "Influence of Commercial Dietary Oils on Lipid Composition and Testosterone Production in Interstitial Cells Isolated from Rat Testis." Lipids, April 2009, 44:345

Articole din aceiasi categorie

Situiatii in care dietele sarace in carbohidrati nu sunt recomandate Situatii in care dietele sarace in carbohidrati nu sunt recomandate In ciuda numeroaselor beneficii ale dietelor sarace in carbohidrati (low-carb) acestea nu sunt mereu cea mai buna cale. Afla de aici care sunt situatiile in care dietele sarace in carbohidrati nu sunt cea mai buna idee. 21 May, 2018
Sfaturi alimentare pentru un corp atletic si eficient Sfaturi pentru un fizic de campion O lista cu 18 sfaturi scurte si la obiect despre cum sa dobandesti un fizic de campion prin folosirea nutritiei, suplimentelor si odihnei. Fii atent la ele si vei arata in scurt timp asa cum iti doresti. 26 Feb, 2017
ce se uintampla cu muschii daca bei alcool Efectele alcoolului asupra cresterilor musculare Viata este plina de alegeri. Vrei alcool dar vrei si muschi mari. Dar alcoolul nu se impaca bine cu cresterile musculare. Ca sa decizi daca merita sa consumi alcool, trebuie sa stii cat de rau iti afecteaza cresterile musculare. Poti afla asta de aici. 25 Nov, 2018
Esti sau nu un hardgainer? Esti un hardgainer? Un hardgainer este cineva care incerca sa isi creasca masa musculara prin ridicarea de greutati in sala, dar nu inregistreaza niciun progres. Daca este si cazul tau, citeste acest articol pentru a invata cum sa progresezi. 14 Feb, 2016
Ce si cum sa mananci in preajma antrenamentelor Ghid nutritie peri-antrenament In acest articol vei gasi informatii 100% sigure despre ce sa manaci in perioada antrenamentului pentru un trup definit si sanatos. 14 Feb, 2016
Aport proteic pentru masa musculara si forta Aport proteic pentru masa musculara si forta De multe ori nu reusesti sa iti cresti masa musculara si forta din cauza proastei planificari a dietei, planificare care trebuie sa tina cont de efortul depus in sala. 17 Sep, 2018

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.